رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی خراسان شمالی
چهار محور کلیدی برای رونق اقتصاد خراسان شمالی در سال ۱۴۰۵ تدوین شد
گروه استان ها- خراسان شمالی- رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی خراسان شمالی گفت: چهار محور کلیدی برای رونق اقتصاد خراسان شمالی در سال ۱۴۰۵ در نخستین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان تدوین و تشریح شد.بنابراین گزارش ، حسن نادری در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» اظهار کرد: تحقق این رویکرد نیازمند مشارکت همگانی و مدیریت عقلانی است و باید با همافزایی دولت و ملت دنبال شود.وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به ۲ حوزه راهبردی زیرساختها و تولید افزود: حمایت همهجانبه از تولید داخلی، بهرهگیری از ظرفیتهای دولتی و مردمی در چارچوب سیاستهای اصل ۴۴، استفاده از فناوریهای نوین و مدیریت منابع ارزی از اولویتهای اصلی در مسیر تحقق اهداف اقتصادی استان است.نادری با اشاره به چالشهای پیشرو اظهار کرد: افزایش بهرهوری،کاهش نرخ تورم و بیکاری، تسریع در واردات دانش فنی و فعالسازی تیمهای حمایت مالی از جمله راهکارهای اساسی برای دستیابی به اهداف تعیینشده است.رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی خراسان شمالی به تشریح چهار محور کلیدی تدوینشده برای رونق اقتصاد استان پرداخت و گفت: «مردمیسازی اقتصاد» نخستین محور این برنامهها است که بر توسعه مشارکتهای عمومی-خصوصی تأکید دارد.نادری، «مدیریت مصرف» از طریق اجرای برنامههای بهرهوری را دومین محور دانست و افزود: در این بخش، نظارت هوشمند بر مصرف منابع در تمامی حوزههای اقتصادی دنبال خواهد شد.وی، «تحرکبخشی به اقتصاد داخلی» را سومین محور عنوان کرد و گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و تأمین مالی هدفمند از اقدامات مهم در این زمینه است.رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی خراسان شمالی چهارمین محور را «توسعه اقتصاد دانشبنیان» اعلام کرد و افزود: فراهمسازی زیرساختهای لازم برای استقرار و رشد شرکتهای دانشبنیان در دستور کار قرار دارد.نادری در ادامه از اعضای کارگروه خواست با ارائه پیشنهادها و دیدگاههای تکمیلی، در تدوین نهایی برنامه اقدام استان مشارکت فعال داشته باشند.