اجرای ۱۶ پروژه کلیدی شیلاتی و بهرهبرداری از ۵ پروژه بندری در سال ۱۴۰۴
مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، در تشریح اقدامات سال ۱۴۰۴، به اجرای حدود ۱۶ پروژه مهم در حوزه بنادر صیادی اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل احداث موجشکن، اسکله، لایروبی حوضچهها و توسعه ساختمانهای پشتیبانی و تأسیسات زیربنایی در سواحل جنوب کشور (خلیج فارس و دریای عمان) میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد طاهری همچنین از به ثمر نشستن تلاشها و اتمام ۵ پروژه بندری خبر داد که پس از تحویل به شیلات استانها و بهرهبرداران، با حضور ریاست سازمان شیلات و مسئولین استانی افتتاح و به چرخه بهرهبرداری رسیدند.
وی با اشاره به چالشهای پیشبینینشده و شرایط حاد جنگ تحمیلی در سال ۱۴۰۴ اظهار داشت: با وجود این موانع، گامهای موثری در راستای احداث، تکمیل و توسعه بنادر صیادی در سراسر کشور برداشته شد. این تلاشها با هدف ارتقای زیرساختها، افزایش بهرهوری و بهبود شرایط کاری صیادان انجام شده است.
مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری با اذعان به اینکه برخی پروژهها به دلیل شرایط جنگی با محدودیت مواجه شده یا نیمهتعطیل شدهاند، تأکید کرد: این دفتر با هماهنگی و همفکری با ریاست سازمان، نسبت به اولویتبندی پروژهها اقدام کرده و با جدیت تمام، پیگیری اجرای پروژههای اولویتدار را در دستور کار قرار داده است که امید است با گذر از این شرایط و بازگشت آرامش، شاهد ازسرگیری کامل عملیات اجرایی این پروژهها باشیم.
طاهری درباره اعتبارات سال ۱۴۰۴ گفت: میزان تخصیص یافته از این اعتبار مصوب که مجموعاً ۴.۲ همت بود، فقط ۶ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۴.۳ درصد) است که با وجود محدودیتها، تلاش ما بر این بود که با مدیریت بهینه منابع، بهترین نتیجه ممکن را به دست آوریم.