printlogo


استاندار فارس: 
مبنای مدیریت استان، خرد جمعی و تعامل منطقی با بخش خصوصی است

گروه استان ها- توانایی ، شیراز- استاندار فارس، اصناف و بازاریان را از ارکان اصلی اقتصاد جامعه توصیف و با تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه برخورد تحکمی با بخش خصوصی، تصریح کرد: مبنای مدیریت در استان فارس بر اساس خرد جمعی، اجماع، احترام به نظرات کارشناسی و تعامل منطقی با شرکای اقتصادی دولت استوار است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسینعلی امیری در دیدار با رئیس اتاق اصناف ایران در شیراز، با اشاره به اهمیت و جایگاه والای کسبه در رشد و شکوفایی اقتصادی، اصناف و بازاریان را از ارکان اصلی اقتصاد هر جامعه‌ای برشمرد.
وی با تاکید بر جایگاه ویژه این قشر در اقتصاد کنونی و آموزه‌های اسلامی، یادآور شد: در سیره پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه اطهار نیز همواره توجه و عنایت خاصی به تجار و کسبه وجود داشته است.نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه با تشریح سبک مدیریتی خود، لزوم برخورد منطقی با مسائل حوزه اصناف ضروری دانست.
امیری با بیان اینکه در نشست‌های مدیریتی همواره از اتخاذ تصمیمات شخصی و برخوردهای تحکمی پرهیز می‌کند، خاطرنشان کرد: مبنای تصمیم‌گیری‌ها حتی در جلساتی که استاندار ریاست آن را بر عهده دارد، ایجاد فضای تبادل نظر تا رسیدن به اجماع نهایی است، چرا که دستیابی به اجماع، ضامن مشارکت همگانی در اجرای تصمیمات خواهد بود.
وی با تاکید بر لزوم تسلیم بودن در برابر منطق، افزود: در تعامل با بازار و اصناف نیز همواره باید پذیرای نظرات کارشناسی بود.
استاندار فارس تحمیل اراده شخصی مدیران بر نظرات تخصصی کارشناسان را بدترین سیستم مدیریتی دانست و تصریح کرد: مشارکت حداکثری در تصمیم‌گیری‌ها، موجب استحکام و پختگی بیشتر مصوبات، به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و بازار می‌شود.امیری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، لزوم پرهیز جدی از برخوردهای تحکمی با بخش خصوصی را امری مهم دانست و خواستار تلاش متولیان برای رسیدن به توافق و یافتن نقاط مشترک با این بخش شد.وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌های صنفی در عمل بازوی اجرایی حاکمیت محسوب شده و شرکای دولت هستند، ضرورت شنیدن نقدها و دغدغه‌های آنان را یادآور شد و بر تعامل منطقی و دوطرفه برای اقناع‌سازی تاکید کرد.