شهردار اراک : شهر موجودی زنده است، نه سازهای منجمد
گروه استان ها- اراک - نخستین نشست خبری سال ۱۴۰۵ شهرداری کلانشهر اراک، با رویکردی متفاوت و متمرکز بر پاسخگویی مقتدرانه برگزار شد. دکتر علیرضا محمودی شهردار کلانشهر اراک، در این نشست که با حضور اصحاب رسانه به عنوان متخصصین حوزه ارتباطات منعقد گردید، به کالبدشکافی دقیق پروژه پیادهراه هسته مرکزی و تبیین نقشه راه مدیریت شهری در سال جدید پرداخت.
به گزار ش اقتصادسرآمد، محمودی با تبیین فلسفه نوین مدیریت شهری اراک اظهار داشت: ما با موجود زندهای به نام اراک مواجهیم که برای بقا و توسعه، نیازمند تنفس است. شهر یک کالبد منجمد نیست؛ سازههایی که در دهههای گذشته مفید بودهاند، امروز ممکن است به مانعی برای زیست باکیفیت تبدیل شده باشند. رسالت ما در این دوره، جراحی این موانع برای بازگرداندن حیات به کالبد شهر است.
شهردار اراک با اشاره به وضعیت اسفبار بصری در مرکز شهر، تصریح کرد: سند افتخار و هویت تاریخی ما یعنی بازار اراک، سالهاست که توسط سازه غولپیکر پل خیبر به گروگان گرفته شده بود و اماکن بینظیری همچون حمام چهارفصل در هیاهوی ترافیک و دود خودروها گم شدهاند. با اجرای این طرح، ارتباط بصری میدان شهدا با بازار احیا شده و سراهای تاریخی اراک، پس از دههها، جان دوبارهای خواهند گرفت.