printlogo


معاون محیط زیست بوشهر:  آلودگی نفتی اطراف جزیره خارگ مربوط به آب توازن کشتی ها است


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی نفتی خلیج فارس در محدوده آب های سرزمینی حوالی جزیره خارگ مربوط به آب توازن کشتی ها است.
به گزارش اقتصادسرآمد، غلامرضا فقیه به ایرنا افزود: آلودگی نفتی به وسعت ۴۵ کیلومتر در آب های خلیج فارس روز پنجشنبه هفته گذشته مورخه ۱۷ اردیبهشت ماه مشاهده شد که هماهنگی لازم با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای پاکسازی سطح آلودگی انجام شد.کشتی های نفتکش بعد از تخلیه نفت جهت ایجاد تعادل، مخازن خود را با آب پر می کنند و بعد از ورود به خلیج فارس آب توازن خود را به دریا می ریزند که با این اقدام برای دریا مشکلات اساسی ایجاد می کنند.وی یادآور شد: با اقدامات انجام شده براساس گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هم اینک سطح آلودگی نفتی به ۱۱ کیلومتر کاهش یافته است.