استارتاپی برای عرضه مستقیم و اصالتسنجی عسل
استارتاپ جوان که تلاش میکند با کیفیتسنجی و عرضه عسل طبیعی به بازار با عرضه عسلهای تقلبی مقابله کند و در نوع خود اولین استارتاپ ایرانی در این حوزه شمرده میشود، برنده جایگاه سوم در رویداد فناورانه جاده ابریشم شد.استارتاپ «هانیلی» که ، جمعه مقام سوم را در رقابت رویداد جاده ابریشم به دست آورد یکی از همین نوع استارتاپهاست. استارتاپ جوانی که تازه هفت ماه است که در آذربایجان شرقی راهاندازی شده و هدف از راهاندازی آن هم ایجاد بازارچه آنلاینی برای عرضه مستقیم عسل طبیعی زنبورداران به شمار میرود.«محمد خاهانی» بنیانگذار این استارتاپ میگوید که هدف اصلی هانیلی از عرضه این محصولات در حقیقت ایجاد سازوکار میانی مطمئنی برای تضمین کیفی و اصالتسنجی طبیعی بودن عسلی است که به بازار عرضه میشود.
این کیفیتسنجی نیز از طریق آزمایش عسل زنبورداران در آزمایشگاههای مورد تایید سازمان غذا و دارو و همچنین بررسیهای میدانی انجام میپذیرد. او میگوید: ما کار خود را ابتدا با گرفتن ارتباط از زنبورداران آشنا شروع کردیم اما اکنون وضعیت بهگونهای است که تقاضا دیگر از سوی خود زنبورداران است. ما هم پس از تایید کیفی آنها امکان عرضه محصولات آنان را فراهم میکنیم.