عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:
تقویت دیپلماسی انرژی با تکیه بر صادرات خدمات فنی و مهندسی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:تقویت همکاری با کشورهای همسایه در حوزه انرژی های تجدیدپذیر؛علاوه بر تقویت دیپلماسی انرژی کشور،فرصت مناسبی برای حضور فعال شرکتهای فنی و مهندسی و دانشبنیان ایرانی در پروژههای زیرساختی منطقه،است.
به گزارش اقتصادسرآمد،حمیدرضا عزیزی فارسانی با اشاره به گسترش همکاریهای ایران با کشورهای دوست و همسایه در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر به خانه ملت گفت: توسعه انرژیهای پاک امروز به یکی از محورهای مهم سیاستهای کلان کشور در بخش انرژی تبدیل شده و جمهوری اسلامی ایران طی این سالها با تکیه بر توان داخلی توانسته،دانش فنی شرکتهای مهندسی و ظرفیت شرکتهای دانشبنیان، پیشرفتهای قابل توجهی در این حوزه به دست آورد.
وی با اشاره به نشست مشترک مسئولان صنعت برق ایران با وزیر انرژی قرقیزستان،افزود: برگزاری چنین نشستهایی نشاندهنده جایگاه رو به رشد صنعت برق ایران در منطقه است. ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر کشور از ۵ هزار مگاوات عبورکرده و بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، این ظرفیت تا پایان تابستان به ۷ هزار مگاوات افزایش می یابد،بنابراین امروز ایران علاوه برتأمین نیازهای داخلی، به مرحلهای رسیده که میتواند تجربیات، فناوری و خدمات فنی و مهندسی خود را در حوزه احداث نیروگاههای تجدیدپذیر، مدیریت مصرف و توسعه شبکه برق به کشورهای منطقه منتقل کند.
نماینده مردم اردل،فارسان در مجلس ،ادامه داد: همکاری با کشورهای دوست و همسایه مانند قرقیزستان، که از ظرفیتهای قابل توجهی در حوزه منابع طبیعی و انرژی برخوردارند، میتواند زمینهساز شکلگیری پروژههای مشترک در حوزه نیروگاههای خورشیدی، بادی و همچنین نوسازی شبکههای برق باشد. چنین تعاملاتی علاوه بر تقویت دیپلماسی انرژی کشور،فرصت مناسبی برای حضور فعال شرکتهای فنی و مهندسی و دانشبنیان ایرانی را در پروژههای زیرساختی منطقه فراهم میکند.