printlogo


استاندار قم تاکید کرد؛ 
ضرورت توجه به افزایش مسئولیت پذیری دانش آموزان در قبال توسعه کشور


قم - زهره نعلبندی-خبرنگاراقتصادسرآمد : استاندار قم بر ضرورت توجه مسئولان آموزش و پرورش به افزایش مسئولیت پذیری دانش آموزان در قبال توسعه کشور تاکید کرد.
دكتر بهرام سرمست استاندار قم در مراسم آغاز سال تحصيلي جديد در دبيرستان دخترانه شاهد، همزماني آغاز سال تحصيلي با سالگرد دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و با بيان اينكه جوانان اين مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس فرهنگ نشات گرفته از قيام عاشورا را به جهانیان نشان دادند گفت: ~دانش آموزان~ در جنگ هشت ساله تحميلي با روحیه بسیجی در جبهه های نبرد حاضر شدند.
سرمست با بيان اينكه کشور ایران دارای سابقه تمدنی درخشان است افزود: سیاست گذاری آموزشی توسط آموزش و پرورش بر اساس فرهنگ غني ايراني اسلامي مي باشد.
وي در ادامه مهمترین بعد توسعه که به توسعه ی پایدار می انجامد را آموزش دانست و گفت: مهمترین رکن در تربیت انسانها آموزش و پرورش است.
استاندار قم شرط تحقق توسعه را حركت آموزش و پرورش به صورت هماهنگ با ساير نهادها و در چارچوب سیستمی مشخص دانست و تصريح كرد: در صورت همگرايي نهادها براي اعتلاي آموزش و پرورش می توانیم به توسعه صحیح آموزشی دست يابيم.
سرمست همچنين نقش معلمین در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: منزلت بالای معلمین بر اساس موازین دینی نشان از رسالت خطير اين عزيزان در پرورش آينده سازان كشور دارد.
مقام عالي دولت در استان قم کتاب های درسی و متون آموزشی، فضای آموزشی و امکانات و تجهیزات آموزشی را نيز در راستاي تحقق آموزش اثرگذار داراي اهميت دانست و تصريح كرد: خیرین مدرسه ساز در توسعه ی فضاهای آموزشي و فراهم نمودن زیرساخت ها نقش ویژه ایفا می کنند.
استاندار قم خاطرنشان کرد: در بررسي شاخص هاي آموزشي به اين نتيجه مي رسيم كه تنها به ارتقاء علمی نیاز نداریم؛ بلكه باید نسلی را در مدارس تربیت کنیم که ارزش های والای دینی در ايشان شکوفا شود.