ساماندهی پرخطرترین مسیر ترانزیتی کشور
امروز اگر قرار است با توجه به تحریمهای ظالمانه و سیاستهای کلان کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ابلاغ شده است، اتکای ما به نفت کم شود و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اقتصاد درونزا مورد توجه قرار دهیم، سیاستهای وزارت راه و شهرسازی نیز باید منطبق بر این سیاستها باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبوری توسعه شبکه حملو نقل را از ویژگیهای بارز سیاستهای جدید نظام برشمرد. طرح تی.او.دی شرکت راهآهن را اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم، جامع و اثرگذار برای توسعه راهآهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمیترین ایستگاههای کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن میگذرد، مراکز اقامتی، خدماتی، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح فاز چهارم و پایانی کریدور شمال به جنوب کشور به طول ۱۳۵ کیلومتر در آیندهای نزدیک خبر داد و گفت: بزرگراه قزوین - بویین زهرا - ساوه به طول ۱۳۵ کیلومتر به زودی افتتاح میشود.
مهدی عبوری با اشاره به کریدور شمال به جنوب کشور گفت: مسیر قزوین- بویین زهرا- ساوه بزرگراهی است که چهار آزاد راه قزوین-رشت، کرج-قزوین، ساوه-همدان و ساوه-سلفچگان را به شکل شبکهای به هم وصل میکند که از یک سو بار ترانزیت شمال و شمال غرب کشور را به مرکز و جنوب کشور می رساند و از طرفی به عنوان کمربندی استانهای تهران و البرز عمل میکند.
وی طول فاز قزوین-بویین زهرا-ساوه را ۱۳۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این فاز حلقه مفقوده این کریدور بود که در آیندهای نزدیک افتتاح میشود. با تکمیل این فاز، خطرناکترین مسیر ترانزیتی کشور ساماندهی و به یکی از امن ترین مسیرهای کشور تبدیل می شود.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قزوین ابراز امیدواری کرد: بزرگراه تهران-قزوین-ساوه و بویین زهرا، کریدور شمال به جنوب را در بخشهای بار و مسافر از مرکزیت قزوین عبور خواهد داد و میتواند ظرفیت بسیار بالایی را در حمل و نقل و ترانزیت کشور رقم بزند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتفاقات بزرگ رقمخورده در بخش توسعه حملو نقل ریلی، گفت: در اوایل سال جاری شاهد افتتاح راهآهن قزوین به رشت بودیم و افتتاح راهآهن قزوین به زنجان می تواند کمک بزرگی به توسعه بخش زیربنایی حمل و نقل داشته باشد.
وی افزود: امروز اگر قرار است با توجه به تحریمهای ظالمانه و سیاستهای کلان کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ابلاغ شده است، اتکای ما به نفت کم شود و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اقتصاد درونزا مورد توجه قرار دهیم، سیاستهای وزارت راه و شهرسازی نیز باید منطبق بر این سیاستها باشد.
عبوری توسعه شبکه حملو نقل را از ویژگیهای بارز سیاستهای جدید نظام برشمرد و گفت: طرح تی.او.دی شرکت راهآهن را اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم، جامع و اثرگذار برای توسعه راهآهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمیترین ایستگاههای کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن میگذرد، مراکز اقامتی، خدماتی، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت.
وی بار دیگر بر ظرفیتهای بالقوه استان قزوین اشاره کرد و از مدیران خواست برای توسعه استان و ایجاد اشتغال برنامهریزی کنند زیرا این استان ظرفیتهای بسیاری در بخشهای مختلف دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران راه و شهرسازی استان خواست که برای نیل به اهداف کالبدی، فرهنگی و اجتماعی با سایر دستگاههای استان همکاری و استان قزوین را به شرایطی بهتر نائل کنند.
۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است.