printlogo


حزب‌الله: اگر جنگی رخ دهد قطعا اسرائیل بازنده است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: گروه‌های سیاسی قدرتمندی کنار حزب‌الله وجود دارند که مانع از آن می‌شوند آمریکا هر کاری می‌خواهد انجام دهد. ما و همپیمانان‌مان هرگز به آمریکایی‌ها اجازه نخواهیم داد کشور را به سوی خلأ بکشانند.
به گزارش اقتصادسرآمد، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگو با شبکه خبری المنار اظهار کرد: هدف از تمام فشاری که آمریکا ایجاد می‌کند، تغییر گزینه‌های سیاسی لبنان و گرفتن قدرت مقاومت از حزب‌الله است که مایه اضطراب و نگرانی اسرائیلی‌ها است.
نعیم قاسم درباره گزینه‌های مقابله تاکید کرد: حزب‌الله در طول تاریخ دو گزینه بیشتر نداشته است؛ یا پیروزی یا شهادت و اینکه در قاموس ما تسلیم شدن وجود ندارد، حزب‌الله از یک ساختار حفاظتی و آمادگی برخوردار است که آن را قادر می‌سازد اجازه ندهد دیگران گزینه‌های خود را تحمیل کنند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: اگر به نقطه دشواری برسیم، گزینه‌های سختی در اختیار داریم که همگی نزد رهبران ما ذخیره هستند و از آنها در زمان مناسب استفاده می‌کنیم. این گزینه سخت را رهبران تعیین می‌کنند و احتمالا مجموعه‌ای از مسایل یا رویکردها باشد.
این چهره حزب‌الله لبنان در ادامه تصریح کرد: جنگ فعلی در واقع جنگی اقتصادی بوده و در مرحله کنونی جایگزین جنگ نظامی چه از سوی آمریکا و چه اسرائیل است و دلیل آن نیز نگرانی آمریکا و موانع موجود و نیز سردرگمی و آشفتگی داخلی  دشمن است. اگر جنگ با اسرائیل رخ دهد، قطعا اسرائیل طرف بازنده خواهد بود، توانمندی‌ها و حضور مقاومت بسیار بزرگتر از ژوئیه ۲۰۰۶ است و رژیم اسرائیلی این را به خوبی می‌داند.
او با اشاره به اینکه تمامی صحبت‌ها از کنار رفتن دولت در واقع حباب‌های رسانه‌ای و سیاسی هستند که آرزوهای سفیر آمریکا و حامیانش را نشان می‌دهند، تاکید کرد: این دولت پابرجاست و باید به آن فرصت کافی داده، با آن همکاری و از آن حمایت شود، آنچه سفیر آمریکا امروز انجام می‌دهد، نشان‌دهنده یک عقب‌نشینی تاکتیکی است.