ساخت قطارهای سریع السیر داخلی یک آرزوی ملی اما بدون سرمایه!
وزیر راه و شهرسازی با تشریح دلیل توقف قرارداد ساخت قطارهای سریعالسیر، گفت: قیمت بلیت هواپیما نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد اسلامی با اعلام توقف قرارداد مربوط به ایجاد قطارهای سریع السیر اظهار کرد: برای تأمین مالی این قضیه در حال رایزنی هستیم، البته بحث ایجاد یک خط برقی سریع السیر با سرعت 350 کیلومتر در ساعت هم مطرح بود که به محض تأمین مالی آن را دنبال خواهیم کرد.
وی یادآور شد: هماکنون از 374 هزار کامیون در جادهها 65 هزار دستگاه سن بالای 40 سال دارند. در این راستا هفته گذشته اولین قرارداد با یکی از شرکتهای سازنده داخلی و یکی از بانکها برای نوسازی 5000 دستگاه کامیون و با یک کارخانه داخلی برای 2000 دستگاه تفاهمنامه امضا شد.
وی همچنین از آغاز مذاکرات مقدماتی نوسازی اتوبوسها با سازمان برنامه و شرکتهای داخلی سازنده اتوبوس خبرداد و گفت: در تلاشیم که در این حوزه نیز کار نوسازی انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق قانون، آزادسازی قیمتها روی بلیت هواپیما انجام گرفته و با وجود کاهش مسافر، قیمت بلیت نسبت به سال قبل هنوز افزایشی پیدا نکرده به برنامه وزارت راه برای ساماندهی شهرهای مرزی و حاشیه نشینی اشاره و اظهار کرد: نقاط بحرانی و ساختمان های کوچک آسیب پذیر در شهرهایی مانند زاهدان، چابهار، خراسان رضوی و خوزستان برای بازآفرینی و نوسازی شهری در اولویت قرار دارند و در این زمینه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری خواهد شد.
اسلامی درخصوص اقدامات وزارت راه و شهرسازی در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: در این مدت برای جابجایی تجهیزات حفاظتی پزشکی بیش از 260 پرواز انجام گرفت و در همان هفته اول شیوع کرونا اقلام بهداشتی با هواپیما به تهران رسید.وی بازگرداندن ایرانیان از کشورهای درگیر کرونا، کنترل و استقرار تونلهای ضدعفونی در مرزهای کشور، استقرار دوربینهای حرارتی تب سنج، گندزدایی مستمر مراکز و سامانهها، معرفی شاغلان آسیب دیده حوزه حمل و نقل برای دریافت تسهیلات، تمدید قرارداد مستأجران تا سه ماه بعد از اعلام پایان کرونا در کشور و تصویب سقف مجاز اجاره سالیانه مستأجران را از جمله اقدامات وزارتخانه در این دوران کرونایی برشمرد.