printlogo


تلاش مجلس برای تشکیل شورای تعیین قیمت محصولات کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نمایندگان تمام تلاش خود را می‎‌کنند تا نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در سال زراعی جدید توسط شورای تعیین قیمت خرید تضمینی مشخص شود.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل ازخانه ملت، امیرقلی جعفری بروجنی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص موارد تصویب شده از طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، گفت: تا کنون بخش دولتی قیمت خرید تضمینی گندم را تعیین می‌کرد اما ذی نفع اصلی این محصول یعنی کشاورزان در این تعیین قیمت نقشی نداشت.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی شورای در نظر گرفته شده تا قیمت محصولات کشاورزی را تعین کند، تصریح کرد: اساس اصلی اصلاح قانون خرید تضمینی، گندم بود اما این اصلاح شامل تمامی محصولات کشاورزی می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعضای شورای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل دولت، کشاورزان، نهادهای صنفی کشاورزی می‌شود، عنوان کرد: علی رغم اینکه صنوف نماینده کشاورزان هستند اما نمایندگان مجلس تاکید داشتند که حتما کشاورزان نیز در این شورا حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه کشاورزان ذی‌نفعان اصلی خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستند، گفت: امنیت غذایی کشور ایجاب می‌کند تا قیمت واقعی محصولات تعیین شود و کشاورزان برای کشت محصول استراتژیکی مانند گندم انگیزه و مشوق داشته باشند.
جعفری بروجنی با اشاره به اینکه اگر چاره اندیشی و اصلاحی در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی صورت نمی‌گرفت این نگرانی وجود داشت که نیاز به واردات محصول استراتژیکی مانند گندم افزایش داشته باشد، افزود: واردات گندم در شرایطی که توان خود کفایی وجود دارد سرمایه کشور را از بین می‌برد و کشاورزان را بیکار می‌کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قابلیت تامین تمامی نیاز کشور به گندم در داخل وجود دارد به شرطی که نرخ آن واقعی باشد، عنوان کرد: جامعه کشاورزان از اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی رضایت دارند و نمایندگان تمام تلاش خود را می‎‌کنند تا نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در سال زراعی جدید توسط شورای تعیین قیمت خرید تضمینی مشخص شود.