printlogo


ایجاد 20 هزار شغل با توسعه یک میلیارد یورویی فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: اجرای برنامه توسعه این شرکت مشتمل بر حدود ۱۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورو،۲۰ هزار نیرو را جذب خواهد کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حمیدرضا عظیمیان افزود: اجرای این این برنامه شامل طرح‌هایی نظیر طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه، افزایش ۱.۵ میلیون تُنی فولاد هرمزگان، سفید دشت، اردکان و ورق خودرو کاشان خواهد بود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران مختلف در سراسر کشور تزریق خواهد کرد که در راستای دستور رهبر معظم انقلاب برای جهش تولید بسیار موثر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت اجرای طرح نورد گرم ۲ این مجتمع اظهار داشت: ما ‌اکنون در زمینه تولید فولاد از دنیا عقب نیستیم اما در تولید ورق از دنیا عقب هستیم.عظیمیان هشدار داد: ظرف ۳ تا ۵ سال آینده اگر ورق‌های گرید ۱۰ تولید نکنیم فولاد مبارکه به پلی اکریل دوم تبدیل خواهد شد.ورقی که امروز در فولاد مبارکه تولید می‌شود  ۳ تا ۵ سال آینده هیچ بازار مصرفی نخواهد داشت.مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ورقی که در خودروسازی‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد از ویژگی‌های خاص، استحکام بالا و وزن پایین برخوردار است که امروز این قدرت تولید در فولاد مبارکه وجود ندارد  اما با راه اندازی نورد گرم ۲  امکان دستیابی به این فناروی نیز محقق می‌شود.
به گفته وی، هم اکنون امکان تولید ورق با عرض بالاتر از یک هزار و ۸۵۰ در این مجتمع وجود ندارد اما با اجرای طرح نورد گرم جدید امکان تولید ورق با عرض ۲ هزار ایجاد می‌شود.مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز بخشی از ورق‌های مورد استفاده در لوازم خانگی را نمی‌توانیم تولید کنیم و  از خارج وارد می‌شود که در آینده با راه‌اندازی طرح مزبور امکان تولید آن هم ایجاد خواهد شد.