بازگشت دوباره کشتیهای بادبانی به عرصه دریا
به منظور تحقق آرمانهای سازمان IMO در راستای کاهش آلودگی و به صفر رساندن میزان آلایندههای سوخت کشتیها، گرایش به سمت ساخت کشتیهای بادبانی روز به روز افزایش مییابد. به گزارش اقتصادسرآمد، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کارگر از ۲۷ کشور در حال ساخت کشتیهای بادبانی با کربن خنثی در کاستاریکا هستند این کشتیها قادر خواهند بود تا ۳۵۰ تُن بار حمل کنند.بر اساس این گزارش شرکت Sailcargo Inc به عنوان پشتیبان طراحی و ساخت این کشتی است که از یک مهندس فنلاندی به نام "اینگرید" الهام گرفته است."anielle Doggett” مدیر اجرایی Sailcargo در مورد روی آوردن صنعت کشتیرانی به ساخت کشتیهای بادبانی میگوید: این کشتی به نام Ceiba اولین شناور بادبانی در جهان است که با کمک دو موتور الکتریکی با نیروی باد کار میکند.