مدیرعامل شرکت راهآهن
توسعه نرمافزار «طراحی یکپارچه شبکه بهینه ریلی کشور» در دانشگاه صنعتی اصفهان
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از توسعه نرم افزار «طراحی یکپارچه شبکه بهینه ریلی کشور» برای نخستین بار با محوریت تیم پژوهشی دانشکده مهندسی حملونقل دانشگاه صنعتی اصفهان و در چارچوب فاز ۲ مطالعات جامع حمل و نقل کشور خبر داد.به گزارش اقتصادسرآمد، سعید رسولی با بیان اینکه در تمام اسناد بالادستی نظام، جایگاه راهبردی حملونقل ریلی به عنوان حمل ونقل سبز و پیشران در توسعهی پایدار کشور، به عنوان یکی از راهبردهای اساسی مورد توجه ویژه مسئولان و سیاستگذاران قرار دارد، اظهار کرد: مسئله طراحی یکپارچه شبکه ریلی کشور، یکی از مهمترین موضوعات در سطح برنامهریزی استراتژیک حملونقل کشور است.وی با برشمردن برخی چالش های پیش روی گسترش شبکه ریلی کشور، تصریح کرد: یکی از چالشهای مهم در گسترش شبکه ریلی، محدودیت منابع مالی است. به جهت پهناوری سرزمینی و نیز تنوع بسیار زیاد گزینههای پیش رو، تصمیمگیری درباره نحوه تخصیص منابع جهت افزایش ظرفیت یا احداث محورهای جدید، یک مسئله مهم و دارای ابعاد گوناگون است که اغلب سبب اختلاف نظرها درباره اولویتهای توسعه شبکه می شود.مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هدف از پروژه طراحی شبکه بهینه ریلی کشور به عنوان بخشی از مرحله فاز ۲ مطالعات جامع حمل و نقل کشور، ایجاد یک سند بالادستی با نگاه علمی و توجه به همهی جوانب مسئله با رعایت منافع ملی کشور است که بتواند اولویتهای توسعهی ریلی کشور برای یک افق زمانی ۲۰ ساله را تعیین کند.رسولی اظهار کرد: با طراحی نرمافزار هوشمند سه سطحی شبکه ریلی برای نخستین بار درکشور و به عنوان نقشه راه توسعه متوازن و یکپارچه این شبکه، اولویت ایجاد هابهای لجستیکی، احداث کریدورهای جدید و بهبود ظرفیت کریدورهای موجود شبکه ریلی کشور به صورت یکپارچه تعیین خواهد شد.مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاریهای محققان دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تیم پژوهشی دانشکده مهندسی حمل و نقل این دانشگاه پیش از این، در همکاری با مرکز فناوری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از حسن انجام کار برخوردار بوده و با تمرکز ویژه بر موضوع طراحی شبکههای حملونقل ریلی، بروندادهای معتبر علمی داشته است.