آسیبهای فعالیت ناوگان فرسوده در جادهها
تردد 104هزار کامیون و ۳۸۰۰ اتوبوس فرسوده در جادهها!
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به آسیبهای فعالیت ناوگان فرسوده در جادهها اظهار داشت: قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود.به گزارش اقتصادسرآمد، فرامرز مداح با اشاره به آسیبهای فعالیت ناوگان فرسوده در جادهها اظهار داشت: قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود. البته این امر مشروط به تولید و انجام واردات و نیز تأمین اعتبارات است.وی با اشاره به اینکه ۳ هزار دستگاه اتوبوس در کشور به سن فرسودگی رسیده است که باید نوسازی شود، گفت: برای نخستین بار، پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای بازسازی ناوگان سواری پرداخت میشود و در این منابع صرفاً برای اورهال و بازسازی هزینه خواهد شد.مداح افزود: در این زمینه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع تبصره ۱۸ به بازسازی و اورهال ناوگان اختصاص یافته است.قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای خاطرنشان کرد: این تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۳ تا ۴ درصد در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.وی در پاسخ به برنامهها برای اجرای پروژههای راهسازی در محورهای روستایی گفت: مجلس شورای اسلامی در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای راهسازی در محورهای روستایی کشور منظور کرده است.قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: امید است این اعتبار تخصیص مناسب داشته باشد تا بتوانیم به انجام پروژههای راهسازی در محورهای روستایی سرعت دهیم.مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری: حمل و نقل عمومی مسافری جادهای از کرونا ۴ هزار میلیارد تومان آسیب دید. داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای نیز اعلام کرد: خسارت وارد شده به صنعت حمل و نقل عمومی ناشی از شیوع کرونا ۴۰ هزار میلیارد ریال است که امید میرود با بازگشت به شرایط عادی، آسیبهای اقتصادی جبران شود.وی اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شده تا جابهجایی مسافر با ناوگان عمومی در سال جاری و پارسال نسبت به وضعیت پیش از این بیماری ۵۰ درصد کاهش یابد.باقرجوان افزود: در وضعیت معمول، سالانه جابه جایی ۲۰۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی پیشبینی شده اما با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در این ناوگان، این رقم محقق نشده است.