printlogo


الکترونیکی شدن عملیات بانکی  و قراردادهای تسهیلات ناگزیر است


مدیرعامل بانک مهر ایران معتقد است: مشتریان امروز فرصتی برای مراجعه به شعب ندارند و بنابراین الکترونیکی شدن عملیات بانکی و قراردادهای تسهیلات، گریزناپذیر است.به گزارش اقتصادسرآمد،  دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: مشتریان بانک‌ها اکنون فرصتی برای مراجعه به شعبه و دریافت خدمات بانکی ندارند بنابراین باید خدمات بانکی را در فضایی ارائه کنیم که مشتری بتواند به راحتی دسترسی داشته باشد نه اینکه او مجبور باشد برای دریافت خدمات بانکی حتما به شعبه مراجعه کند.وی با بیان اینکه خوشبختانه توسعه ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات این امکان را در اختیار ما گذاشته و لازم است به این سو حرکت کنیم، تصریح کرد: شیوع بیماری کووید۱۹ هر چند مشکلات بسیاری ایجاد کرد، اما یکی از موارد مثبت آن گسترش فرهنگ استفاده از ابزارهای الکترونیکی بود؛ به نحوی که حتی برخی افراد و سازمان‌هایی که در برابر این مهم، مقاومت می‌کردند نیز ناگزیر به تغییر رویه شدند. مدیرعامل بانک مهر ایران گفت: خوشبختانه شبکه بانکی کشور به‌طور کلی در حوزه ابزارهای غیرحضوری و بانکداری نوین موفق عمل کرده و در حال حاضر بسیاری از خدمات به‌صورت غیرحضوری به مشتریان ارائه می‌شود. با این حال ضروری است این ابزارها بیش از پیش گسترش یابند. الکترونیکی شدن عملیات بانکی و قراردادهای تسهیلات که به تازگی مورد تأکید وزیر محترم اقتصاد نیز بوده، امری گریزناپذیر است و بانک‌ها باید به این سو حرکت کنند.اکبری ادامه داد: برای تسریع توسعه ابزارهای غیرحضوری، لازم است برخی از قوانین و مقررات حاکم بر شبکه پولی و بانکی به روز و دست بانک‌ها در این حوزه بازتر شود. همچنین ممکن است برخی بانک‌ها در سطح بدنه خود مقاومت‌هایی برای اجرای تغییرات داشته باشند که این موضوع نیز با گذر زمان حل می‌شود.