هدایتی با انتقاد از ممنوعیت واردات کامیون مطرح کرد: منافع ملی فدای منافع خودروسازان نشود
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با تاکید بر ضرورت ارتقای زیرساختهای ترانزیتی کشور، گفت: نباید منافع ملی را فدای منافع زودگذر خودروسازان کنیم.به گزارش اقتصادسرآمد، جواد هدایتی در گفتوگو با تسنیم با تاکید بر اینکه در جاهایی باید تصمیمات استراتژیک بگیریم، اظهار کرد: اینگونه نمیشود. در حوزه حمل ونقل یا باید منافع کلان ملی را ببینیم یا منافع بخش خودروسازی را. این هم حتی منافع خودروساز هم نیست چراکه منافع زودگذر است.وی ادامه داد: ما در جنگ کریدورهای بینالمللی قرار داریم. معتقدم جنگ اخیر قفقاز به دلیل کریدور حملونقل بود.وی با بیان اینکه در مسیر کریدور شمال-جنوب سرمایهگذاریهای بالایی در بندر امالاقصر صورت گرفته تا با ریل و... بتوانند به خلیجفاررس متصل شوند، افزود: چینیها در گوادر سپاکستان سرمایهگذاری کردهاند تا مسیر موازی ایران از کراچی یا گوادر را به سمت افغانستان و از آنجا به سمت اسیای میانه را راهاندازی کنند.مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای با بیان اینکه ما در حال از دست دادن مزیتهای ترانزیتی هستیم، تصریح کرد: اگر به سمت ارتقای زیرساختهای ترانزیتی حرکت نکنیم فرصت را از دست خواهیم داد که جبران آن غیرممکن خواهد شد.به گزارش تسنیم، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری پیشتر با بیان" صنعت خودروسازی ترانزیت بینالمللی را به گروگان گرفته است" گفته بود: باید بین واردات بنز و بیام وی برای 4 تا پولدار و واردات کامیون برای تامین کالای اساسی فرق باشد.هدایتی با اشاره به اینکه ایران دارای مزیتهای خدادی در بخش ترانزیت بینالمللی است، اظهار کرد: متاسفانه این مزیت به دلیل صنعت خودروسازی گروگان گرفته شده است.