مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد
کشور برزیل، از واردکنندگان کود اوره ایران است
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با وزیر کشاورزی کشور برزیل، تأکید کرد: با وجود ظرفیتهای قوی صنعت پتروشیمی ایران و فارغ از نتیجه مذاکرات وین، همکاری خارجی بزرگی پیشروست.به گزارش اقتصاد سرآمد ، مرتضی شاهمیرزایی در جریان دیدار با ترزا کریستینا به ظرفیت تولید سالانه ۹۰ میلیون تنی محصولات پتروشیمی ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برنامهریزی شده است ظرفیت محصولات پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده به بیش از ۲۰۰ میلیون تن برسد، همکاری ایران و برزیل در گسترش همکاریهای تجاری بهویژه در حوزه کشاورزی، پتروشیمی همچنین سرمایهگذاری، چشماندازی روشن دارد.وی با بیان اینکه بازار ایران در زمره بازارهای مطمئن منطقه و جهان است، ضمن دعوت از وزیر کشاورزی برزیل بر ادامه هرچه بیشتر همکاریهای تجاری بهویژه در حوزه پتروشیمی، افزود: نتایج این نشست و بهدنبال آن کسب رضایتمندی از سوی دو طرف ایرانی و برزیلی، بیشک فارغ از هر آنچه در نشست مذاکرات در وین رقم خواهد خورد، است.مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران برای امضای حتی کوچکترین قرارداد همکاری اقتصادی، با مداخله ایالات متحده آمریکا روبهرو بود، اما پس از بهار انقلاب، ایران بهراحتی زمام امور خود را در همه حوزهها تمام و کمال بهدست گرفت و میتوان گفت اکنون ایران و برزیل قادرند، قراردادهای بلندمدت بهویژه در حوزه صنایع پتروشیمی برای تأمین محصولات مورد نیاز، به امضا برسانند.شاهمیرزایی، ارزش سرمایهگذاری در طرحهای پتروشیمی ایران را بالغ بر ۸۵ میلیارد دلار خواند و ضمن دعوت از سرمایهگذاران کشور برزیل برای سرمایهگذاری در صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ایران اکنون توانمندی تولید تنوع بالایی از محصولات پتروشیمی را در اختیار دارد و ما از هیئتهای تخصصی شما برای بررسی و مطالعه این محصولات و نیازسنجی در چارچوب تقاضای کشورتان دعوت میکنیم نیازمندیهای برزیل را در حوزه پتروشیمی تأمین کنیم.به گفته معاون وزیر نفت، کشور برزیل، از واردکنندگان کود اوره ایران است.وی ایران و برزیل را دو سرزمین مستقل خواند و ضمن تأکید بر ضرورت رفع موانع تجاری میان دو کشور و همکاریهای دوجانبه، گفت: از جمله موانعی که میتوان به آن اشاره کرد، تعرفه گمرکی است که از سوی برزیل به کالاهای ایرانی تعلق میگیرد، همچنین محدودیت تأسیسات بندری که گاه سبب انتظار طولانیمدت کشتیها برای تخلیه و بارگیری دوباره است.