مدیرعامل سازمان بنادر
تصمیم استراتژیک برای افزایش توان و ظرفیت ناوگان دریایی کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه باید بپذیریم که حملو نقل دریایی در ایران همگام با دنیا پیش نرفته است، گفت: افزایش توان و ظرفیت ناوگان دریایی، یک ایده و تصمیم زیربنایی و استراتژیک است که به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم.به گزارش اقتصادسرآمد، علیاکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشستی با حضور نمایندگانی از شرکتهای کشتیرانی، پایانهداران بنادر، شرکتهای ردهبندی و بازرسی، اتاق بازرگانی و سرمایهگذاران در بنادر حضور داشتند، از برنامهریزی گسترده و جدی سازمان بنادر در حوزه توسعه و آموزش تخصصی نیروی انسانی دریانورد خبر داد.وی با بیان اینکه حملونقل دریایی در ایران، تحت تاثیرات منفی تحریمهای ظالمانه، دچار عقبافتادگی شده است، تاکید کرد: به رغم کمک نخبگان دریایی، چرخ فعالیتهای دریایی و دریانوردی در کشور هرگز دچار لنگی و توقف نشده، اما باید بپذیریم که حمل و نقل دریایی در ایران همگام با دنیا پیش نرفته است.معاون وزیر راه و شهرسازی طراحی و تعریف مدل بازرگانی و تجاری برای رونق ترانزیت در کشور را موضوع جدی برای حوزه تجاری و اقتصاد کلان دانست و گفت: این سازمان از هرگونه ارتباط تجاری بین مجموعه بخش خصوصی فعال در تجارت دریایی با بازرگانان حمایت میکند.وی با بیان اینکه سازمان بنادر در حوزه بندری و دریایی، برنامهریزی جامعی را در دست تهیه و تدوین دارد، خاطر نشان کرد: افزایش توان و ظرفیت ناوگان دریایی، یک ایده و تصمیم زیربنایی و استراتژیک است که به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم.صفایی از سرمایهگذاری بخش خصوصی در حوزه کشتیهای رو-رو برای دریای خزر خبر داد و تاکید کرد: اولویت ما توسعه کشتیرانی با تقویت حملو نقل داخلی است و با خطوط کشتیرانی خارجی در صورتی که با خودشان ارزش افزوده برای اقتصاد ایران آورده باشند و شریک ایرانی داشته باشند، همکاری می کنیم.وی با بیان اینکه راهاندازی بانکرینگ را به طور جدی در دست پیگیری داریم گفت: درصدد هستیم به سرعت، دستورالعمل بانکرینگ را با همکاری وزارت نفت، اجرایی و عملیاتی کنیم.مدیرعامل سازمان بنادر، تفویض اختیار بیشتر به مدیران بنادر را یکی دیگر از برنامههای توسعهای این سازمان برشمرد و گفت: برای افزایش ظرفیت سوخترسانی در بخش سوخت کمسولفور برای شناورهای ایرانی در حال برنامه ریزی هستیم.