جعل سهگانه رژیم صهیونیستی
ادامه از صفحه اول
ادامه مقاومت در فلسطین علیرغم آنکه سه نسل یعنی ۷۵ سال بر آن گذشته، خود به تنهایی جعلی بودن رژیم اسرائیل را به اثبات میرساند. امروز هم وقتی یک کودک فلسطینی در غزه، رامالله، حیفا، صفد، بئرالسبع، یافا، عکار و... به دنیا میآید، هیچ تردیدی ندارد که کشورش به اشغال درآمده و باید برای رهایی آن وارد عمل گردد و وارد عمل هم میشود و لذا امروز در همه بخشهای این سرزمین، جنبش فلسطینی به صورت برجسته وجود دارد. این هم نشان میدهد از نظر شهروندان آن، همه سرزمینهای فلسطینی غصب شده و بین خانیونس در غزه، الخلیل در کرانه، بئرالسبع در جنوب و صفد در شمال هیچ تفاوتی وجود ندارد. پس تفکیک ۱۹۴۸ از بحث فلسطین دیگر خاصیت ندارد.۷۴ سال پس از خیانت غرب در جعل اسرائیل در سرزمین اسلامی فلسطین، این رژیم هنوز نتوانسته است موضوع کلیدی اماکن مقدس را به جایی برساند. در مناسبتها هنوز این اماکن به محاصره ارتش درمیآید و هنوز مبادی این اماکن صحنه صفآرایی جوانان مسلمان و شهرکنشینان صهیونیست است. همین حالا که شما این یادداشت را میخوانید اماکن مقدس در شهرهای الخلیل، بیت لحم، نابلس و قدس در محاصره ارتش قرار دارد. این به آن معناست که هنوز مسئله این اماکن حل نشده و اسرائیل بر آنها سلطه واقعی پیدا نکرده است. این موضوع از آنجا اهمیت دارد که «پروتکلهای صهیونیسم» و «آژانس یهود»، یهودیان اروپا، آفریقا و آسیا را به نام رسیدن به شهرها و اماکن مقدس، به این سرزمین فراخواندهاند و الان بسیاری از کسانی که فراخوانده شدهاند، مردهاند و بسیاری از آنان که در جوانی به این سرزمین کوچ کردهاند، هماینک پیر و فرتوت شدهاند ولی نمیتوانند بدون ترس حتی از این اماکن دیدن کنند، چه رسد به اینکه بخواهند مناسک را بهجا بیاورند.اینکه جمعیتهای یهودی بهجای اینکه در مناطق شرقی فلسطین سکونت داده شوند در مناطق غربی - که در آنها از اماکن مقدس خبری نیست - ساکن کردهاند، به معنای ناتوانی رژیم اسرائیل در تحقق وعدهای است که با آن یهودیان را به اینجا فراخوانده است.جالب این است که با همه تلاشی که برای کوچ یهودیان صورت گرفته است، هنوز در همه شهرهایی که اماکن مقدس در آنجاها قرار دارد، جمعیتهای عرب فلسطینی- با اکثریت قاطع مسلمانان - ساکن هستند و عمده یهودیان ساکن این شهرها، شهرکنشینهای جوانی هستند که از شهرهای غربی فلسطینی به این شهرهای شرقی آورده شدهاند و این راز اصرار رژیم اسرائیل بر تسلط بر مناطق موسوم به ۱۹۶۷ و استراتژیک بودن تداوم شهرکسازیهای آن در این مناطق است. پس یک جنبه دیگر از شکست بنیادین پروژه صهیونیسم، عدم سیطره بر شهرها و اماکن مقدس میباشد.دقیقاً به دلیل آنچه گفته شد، قدس قلب موضوع فلسطین است که به صورت «پرچم فلسطین» هم درآمده است. به همین دلیل در اهتزاز نگاه داشتن این پرچم، اقدامی استراتژیک است. قدس از حیث نشانهشناسی، علامت استیلا و اقتدار میباشد. بر این اساس حضرت امام میفرمودند: «روز قدس، روز اسلام و روز همه کشورهای اسلامی است.» قدس اگر به اشغال صهیونیستها درآید به معنای پیروزی قاطع آنان در جنگ با مسلمانان در کل دنیا است. اگر مسلمانان بتوانند قدس را به عنوان یک مکان اسلامی حفظ و تثبیت نمایند، به معنای پیروزی قاطع آنان بر صهیونیسم جهانی است و از آنجا که اصولاً شکلگیری این دولت، پروژهای انگلیسی - آمریکایی بوده و حیات آن هم مرهون حمایت غرب است، بنابراین تثبیت قدس در جهان اسلام، پیروزی قاطع مسلمانان بر کل غرب هم میباشد. امروز راه حرکت رژیم اسرائیل، باریک شده و راه حرکت فلسطینیها، موسع و متنوع گردیده است. بر این اساس «یاکوبهایمن» مدیر سابق «فدراسیون تشکلهای معبد یهودیان» با اشاره به مقابله جوانان فلسطینی در ورودی مسجدالاقصی با ارتش اسرائیل، مینویسد «در کوه معبد - مسجدالاقصی - ناگزیریم بسان عید پسح - یکی از سه عید بزرگ یهودیان - قربانی بدهیم تا بتوانیم جهادگران اسلامی را آرام نمائیم.»