printlogo


معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی خبرداد
واگذار ی یک شرکت کشتی‌سازی داخلی به شستا

معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتی سازی اروندان به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار شده است.به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالرضا محبی با بیان اینکه تأمین حداکثری مایحتاج ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی دو دهه اخیر با جدیت در دستور کار بوده است تصریح کرد: در حال حاضر از تأمین نیروی انسانی گرفته تا انجام تعمیرات ادواری و سفری، بیمه، کلاس و سوخت کشتی بعضاً تا صد در صد از داخل کشور تأمین می‌شود.وی راهبرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۸۳ درصد از نیازهای ناوگان از داخل کشور در حال تأمین است که در نوع خود در صنعت کشتیرانی جهان بی‌نظیر است.وی افزود: بخشی از ۱۷ درصد باقیمانده نیز مربوط به کشتی‌هایی از ناوگان است که به بنادر داخلی تردد نمی‌نمایند.محبی ادامه داد: ماهیت صنعت کشتیرانی بین‌المللی است به همین علت عمده نیازهای شرکت‌ها در عرصه بین‌المللی تأمین می‌شود، اما گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش و وظایف ملی دارد، تأمین مایحتاج ناوگان را تا حداکثر امکان در داخل کشور انجام می‌دهد.وی با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ این راهبرد ۳۳۰ میلیون دلار ارز وارد چرخه اقتصاد کشور و از خروج آن از کشور جلوگیری کرده است خاطرنشان کرد: حساسیت برای هزینه کرد چنین رقمی در داخل کشور در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست چراکه هدف این شرکت در کنار خنثی سازی اثر تحریم‌ها کمک به خودکفایی اقتصادی کشور و اشتغالزایی است.معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه بیش از ۹۸ درصد از پرسنل این شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی، ایرانی هستند، افزود: در طی سال ۱۴۰۱ تعداد بیشتری از جوانان عزیز به ناوگان خواهند پیوست که هم اکنون در حال طی کردن مراحل آموزشی خود در مؤسسه آموزشی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند.وی در رابطه با نوسازی ناوگان با بهره گیری از توان داخلی نیز گفت: آخرین کشتی از سه فروند شناوری که قرارداد ساخت آن‌ها در سال ۲۰۰۰ میلادی با شرکت ایزوایکو منعقد شده بود در سال ۱۳۹۷ به ناوگان ملحق شده است و بعد از این الحاق بلافاصله فرآیند قرارداد ساخت شناورهای جدید با این شرکت ایرانی آغاز شد که بخشی نهایی و بخشی دیگر در سه ماه نخست سال جاری نهایی خواهند شد.محبی با اشاره به اینکه در حوزه دریای خزر، شرکت کشتیرانی دریای خزر از شرکت‌های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ساخت دو فروند شناور ۳۵۰۰ تُنی جنرال کارگو را به طرف ایرانی خود سفارش داده است، ادامه داد: مراحل انعقاد قرارداد ساخت دو فروند شناور "کانتینری و رو-رو" برای کشتیرانی دریایی خزر نیز با تشکیل کارگروه مشترک با تولید کننده داخلی در حال طی شدن است.