ورود قرارگاه خاتم به ساخت راهآهن رشت- آستارا با تهاتر نفتی
برای تکمیل خط آهن رشت تا آستارا بیکار نماندهایم
معاون ساخت راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملو نقل با بیان اینکه هر چه زودتر باید حلقههای مفقوده کریدور شمال - جنوب تکمیل شود، گفت: برای تکمیل خط آهن رشت تا آستارا بیکار نماندهایم و با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخت این پروژه آغاز شده و برای تامین منابع مالی این پروژه قرار بر این شده که از ظرفیت قانون بودجه و تهاتری نفت استفاده کنیم و به طور یکجا با قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کار را پیش ببریم.به گزارش اقتصادسرآمد، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن،بنادر و فرودگاهها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره آخرین وضعیت دو پروژه ملی ریلی ساخت راه آهن چابهار- زاهدان و راه آهن رشت - انزلی - آستارا که حلقههای مفقوده کریدور شمال جنوب محسوب میشوند، به ایلنا اظهار داشت: اهمیت تکمیل زیرساختهای کریدور ترانزیتی شمال -جنوب بر کسی پوشیده نیست و بارها درباره اهمیت این کریدور و لزوم تکمیل آن تاکید شده و تمام کارشناسان بر این موضوع اذعان دارند که هر چه زودتر باید حلقههای مفقوده این کریدور تکمیل شود. البته بخشهایی از این کریدور هم که ساخته شده باید شرایط مناسب برای بهرهبرداری داشته باشند. یکی از مهمترین زیرساختهای این کریدور راهآهن چابهار- زاهدان است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۵۹ درصد رسیده است.وی با بیان اینکه اگر با مشکلات تامین منابع مالی مواجه نشویم این ابر پروژه ریلی تا پایان ۱۴۰۲ به بهرهبرداری میرسد، ادامه داد: ۷۰ درصد زیرسازی این مسیر انجام شده و محدوده خاش تا زاهدان به طول ۱۵۴ کیلومتر ریلگذاری شده و این خط آهن تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.خطیبی با اشاره به پروژه راه آهن رشت - انزلی - استارا بخشی دیگر از زیرساختهای ریلی کریدور شمال – جنوب اظهار داشت: عملیات ساخت راه آهن رشت - آستارا که آخرین حلقه مفقوده کریدور شمال -جنوب در ایران محسوب میشود، آغاز شده و تا پایان امسال مسیر ریلی رشت - بندر کاسپین به طول ٣۵ کیلومتر به بهرهبرداری میرسد.