printlogo


پشتیبانی از تولید در حوزه تجهیزات پزشکی با شاخص‌های دانش‌بنیان و رتبه‌بندی فعالان انجام می‌شود 

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت امروز در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث (تجهیزات پزشکی، دندان‌پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی) با اشاره به تغییر نوع نگاه به حوزه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و دندانپزشکی در ساختار جدید وزارت صمت از معرفی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به‌عنوان یکی از رشته فعالیت های پیشران فناوری و نواوری خبر داد. 
به گزارش اقتصاد سرآمد، سیدمهدی نیازی گفت: امر تولید نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد و نوع نگاه و ورود وزارت صمت در دوره جدید نسبت به گذشته برای حمایت از تولید متحول شده است.
وی بابیان این‌که مسائل حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی را با جدیت حتی خارج از مجموعه وزارت صمت دنبال می‌کنیم، ادامه داد: با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به دنبال تغییر رویکرد و نگاه جدید به شاخص‌های دانش‌بنیان در این حوزه هستیم و برای رتبه‌بندی فعالان این حوزه نیز برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده که بخشی از آنها اجرایی شده است.
اختصاص یکی از ۲۲ دفتر رشته فعالیت‌ها به تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی
معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت، حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی را رشته فعالیت مهم صنعتی با ویژگی‌های خاص نوآوری، بازار، فناوری، ذینفعان و سیاست‌گذاری دانست و افزود: در ساختار جدید وزارت صمت نگاه ویژه به این رشته فعالیت داریم و یکی از ۲۲ دفتر رشته فعالیت‌ها را به دفتر تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اختصاص داده‌ایم تا به این حوزه به‌صورت ویژه رسیدگی و پرداخته شود.
برنامه رشته فعالیت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با هماهنگی انجمن‌های بخش خصوصی تدوین می‌شود
نیازی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: با هماهنگی انجمن‌ها و تشکل‌ها و با محوریت بخش خصوصی، مسائل رشته فعالیت مهم تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی جمع‌بندی شده و برنامه آن نیز به‌صورت ویژه طراحی و تدوین خواهد شد تا نقشه راه توسعه این صنعت مهم تهیه و مبنای کار قرار گیرد.
برنامه ویژه سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین این هفته منتشر می‌شود
معاون وزیر صمت همچنین در ادامه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه و تدوین برنامه ویژه برای سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین از انتشار آن در این هفته خبر داد و افزود: در این برنامه صنعت تجهیزات پزشکی به‌عنوان یکی از رشته فعالیت‌های پیشران دانش‌بنیان انتخاب و معرفی‌شده است و جزئیات این برنامه اطلاع‌رسانی خواهد شد.