printlogo


قیمت خودروهای کارخانه‌ای  افزایش نمی یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصمیمی درباره افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای نگرفته‌ایم و مطلبی هم در این زمینه ابلاغ نشده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سیدرضا فاطمی امین در بازدید از خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران گفت: صنعت خودرو یک صنعت بزرگ و مهم است که با مسائل زیادی هم مواجه است، یک برنامه دو ساله در وزارت صمت با مشارکت قطعه سازان و خودروسازان تهیه شده تا این مسائل حل شود و قابل حل نیز هست. فاطمی امین بیان داشت: در این نقشه راه مسائلی را از قبل آغاز کرده‌ایم و یکی از مسائل مهم در این ارتباط تولید است، سال گذشته تا حدود 170 هزار دستگاه خودرو ناقص وجود داشت و در سایپا تنها 18 درصد بدون نقص و ایراد از خط تولید عبورد کرده بود. 
وی افزود: 18 درصد عبور مستقیم خودرو به معنای آن است که فقط 18 درصد از خودروهایی که وارد خط تولید می‌شد به صورت کامل از خط تولید خارج می‌شد و این موضوع مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کرد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده اکنون عبور مستقیم خودرو در ایران خودرو به 100 درصد رسیده و در سایپا نیز به بیش از 90 درصد رسیده است. وزیر صمت اظهار داشت: کارهای دیگری نیز در نقشه راه خودرو آغاز شده است. 30 درصد از قطعات یدکی بازار جزء کالاهای تقلبی و قاچاق است لذا در 9 محور برنامه برای خودروسازان تعریف شده است و از آنها خواسته‌ایم که مطابق این برنامه عمل کنند و لذا از این پس باید متمرکز به تغییرات محصول و محصولات جدید بود. وی با بیان اینکه شاهین و تارا دو خودرو باکیفیت تولیدی است، گفت: این خودروها قیمت بالایی دارند و لذا برای عامه مناسب نیست لذا باید تمرکز ما بر این باشد که خودروهای با قیمت پایین تر نیز تولید شود و لذا برنامه 2 ساله تاکنون خوب پیش رفته است. فاطمی امین درباره قانون جوانی جمعیت بیان داشت: این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده و دو خودروساز بزرگ کشور را در قبال آن متعهد کرده است که باید مطابق قانون اجرا شده و کارهای آن به پیش بروند.وی افزود: صنعت خودروی ایران به لحاظ ظرفیت‌های نیروهای انسانی و زیرساخت‌ها بسیار مناسب است، در بازدید از یکی از شرکت‌های خصوصی مشاهده کردم که این شرکت برنامه تولید 20 هزار دستگاه در سال جاری دارند.