printlogo


بارقه های امید در نمایشگاه دریایی کیش


می دانیم که نمایشگاه، یکی از عناصر اصلی مارکتینگ(بازاریابی) است که از اهمیت بالایی برخوردار است. آن چه منابع تجارت و بازرگانی در باره نمایشگاه (بازارگردی) توصیف می کنند، نشان می دهد که نمایشگاه پیشانی جنگ تجاری در جبهه اقتصاد جهانی است. مبارزه اصلی بازار در نمایشگاه ها شکل می گیرد و نتایج خود را در کوتاه و میان و بلند مدت در عرصه داخلی و خارجی نشان می دهد؛ از این روست که نمایشگاه برای مقاصد تجاری هر کشوری از اهمیت راهبردی برخوردار است. شرکت های بزرگ، برای کشف بازارهای جدید، جذب مشتریان جدید و معرفی خود به عنوان یک برند قابل اطمینان، روی نمایشگاه ها حساب بازکرده و در آن ها سرمایه  گذاری می کنند. معرفی محصولات جدید به وسیله نمایشگاه بسیار مقرون به صرفه است و گاهی میلیاردها ریال هزینه تبلیغات میدانی، به اندازه چند روز  نمایشگاه کارآیی ندارد. مصرف  کننده هم به جای صرف میلیون ها ریال برای جستجو و بررسی و مشاهده محصولات شرکت ها، همه را می تواند یک جا در نمایشگاه مورد نظر خود ببیند. ضمن اینکه فضای نمایشگاهی فضایی فرهنگی و تفریحی هم هست و مشتری علاوه بر فعالیت اقتصادی خود، حال و هوای روحی هم عوض می کند.متخصصان نیز می توانند به جای سفرهای پرهزینه و خطردار، همدیگر را در یک مکان مشخص و مناسب ملاقات کنند و تبادل ایده و اندیشه کنند. 
ادامه در صفحه 2