printlogo


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه
علاقه‌مندیم همکاری‌های خود را با سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه گسترش دهیم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با بیان این که متاسفانه تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه علیه ایران مانع از این شده که ما بتوانیم پتانسیل های بالقوه خود را بالفعل کنیم، گفت: ما علیرغم این فشارها و تحریم‌ها ، تلاش کرده‌ایم که از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی صفری صبح در نشست « ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری » در سخنانی گفت : ایران ، چشم انداز گسترده ای را برای همکاری با سازمان BSEC و سازمان اکو در نظر گرفته است . ایران علاقه‌مند است که همکاری های خود را با سازمان همکاری اقتصادی سیاه  گسترش دهد و وزارت خارجه و حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران کاملا مصمم است تا از تمامی امکانات برای گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه و سازمان های اقتصادی منطقه ای استفاده کند .
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه همکاری با سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه یک هدف بالقوه برای ایران است، افزود: موقعیت ترانزیتی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در واقع BSEC می‌تواند از ظرفیت‌های ایران در این زمینه برای موضوع ترانزیت استفاده کند. جایگاه فوق‌العاده ایران از نظر دسترسی به دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند ظرفیت ویژه‌ای است. ایران دسترسی خوبی به آسیای میانه دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها در همکاری‌های مشترک به نحو مناسب استفاده کرد.
وی با تأکید بر اینکه ایران برای گسترش همکاری‌ها با سازمان اکو و سازمان  BSEC از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است و ما می‌توانیم در حوزه انرژی، تجارت، ترانزیت، گردشگری، محیط زیست و... همکاری‌های خوبی داشته باشیم،‌ افزود: وزارت خارجه و بخش دیپلماسی اقتصادی ایران کاملا مصمم است که از همه امکانات برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و سازمان‌های منطقه‌ای اقتصادی استفاده کند.
این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه خوشبختانه این رویکرد مورد استقبال شرکای ما قرار گرفته است، افزود: این روزها تهران به یک مرکز فعال در حوزه دیپلماسی اقتصادی تبدیل شده است و همان‌طور که پیش از این اشاره کردم سازمان  BSEC می‌تواند بر روی گسترش همکاری‌ها با ایران حساب ویژه‌ای کند.