printlogo


هشتمین روز حادثه ؛ جان باختن ۳۲ نفر
دسترسی امدادگران به زیر زمین و طبقه همکف متروپل

بخش‌هایی از ساختمان ۱۱ طبقه متروپل در آبادان ظهر روز دوم خرداد ریزش کرد و تاکنون تعداد جانباختگان به ۳۲ نفر رسیده است و رئیس قوه قضاییه از هیئت‌های اعزامی قوا و برخی نهادهای مردمی درخواست کرد گزارش کامل و جامع این حادثه را هر چه سریعتر تهیه کنند.
در پی ریزش این ساختمان تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش‌برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند و عملیات آواربرداری با حساسیت و شتاب بیشتر ادامه دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:با برداشته شدن حجم زیادی از آوار ساختمان متروپل، امدادگران و گروه‌های نجات به طبقه هم‌کف و زیرزمین ساختمان متروپل دسترسی پیدا کردند.
وحید شعبانی در این باره بیان کرد: حجم سازه بسیار زیاد است و همین امر تا کنون مانع ورود تیم‌های عمل کننده به طبقات زیرین ساختمان متروپل بوده است  و امدادگران منتظر هستند تا از اولین منفذ وارد و اجساد احتمالی را خارج کنند.
وی افزود: کار آواربرداری از ۲ روز پیش وارد فاز جدیدی شده و حضور مردم برای حفظ جان آنها در صحنه مدیریت و کم‌تر شده است و کار جستجو شتاب خیلی خوبی گرفته است.
شعبانی گفت: برابر پروتکل‌های امدادی امکان زنده ماندن و خروج افرادی که در زیر لایه‌های آواری در سه روز اول مانده‌اند امکان‌پذیر است و باید جستجو و تفحص توسط تجهیزات انفرادی انجام شود و اگر تجهیزات لجستیک سنگین وارد شود امکان فوت کسانی که زیر زمین هستند، وجود دارد.
وی افزود: از روز سوم تجهیزات سنگین وارد مکان حادثه شدند و تقریبا انبوهی از سازهای بتونی در ۲ روز گذشته خارج و بیش از نیمی از کار انجام شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان داشت:هم اکنون تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، بندماهشهر، شادگان، دشت‌آزادگان، اهواز و سه تیم از معاونت امداد و نجات در قالب ۱۲ تیم امداد، ۲۲۰ امدادگر تخصصی، ۱۲ آمبولانس و هفت خودروی نجات در محل حادثه حضور دارند.
با گذشت هشت روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی ماموران امدادی ادامه دارد تاکنون۳۲ جانباخته و ۳۷ مصدوم توسط نیروهای امداد و نجات از زیر آوار خارج شدند.