پاسخگویی شبانهروزی سامانه 124 به مردم در تمام حوزههای صنعت، معدن و تجارت
رئیس سازمان صمت استان تهران در بازدید از سامانه 124 بر پاسخگویی شبانهروزی این مرکز تأکید کرد و از افزایش تعداد نیروی انسانی آن برای پاسخگویی بیشتر و سریعتر در آینده نزدیک خبر داد.به گزارش اقتصادسرآمد، محمود سیجانی گفت: این سامانه بهصورت حضوری و ضبط پیامک در طول شبانهروز پاسخگوی مردم است. پیشتر، این مرکز تنها پاسخگوی تخلفات اقتصادی بود و باوجود اینکه اکنون هم بیشتر بر همین موضوع متمرکز است، اما به تمام مباحث حوزه صنعت، معدن و تجارت گسترش پیداکرده است؛ برای مثال، اگر واحد تولیدی یا معدنکاری مسئله داشته باشد، یا اگر مردم نسبت به آلودگی یا تخریب یک معدن شکایت داشته باشند، شرایط را میتوان از طریق این سامانه پیگیری کرد.وی با اشاره به ساعات کاری این مرکز بیان کرد: این مرکز همهروزه از هفت صبح تا ده شب در دو شیفت فعالیت میکند و در تعطیلات رسمی نیز از نه صبح تا چهار بعدازظهر فعال است، همچنین در باقی ساعات نیز مردم میتوانند مسائل خود را از طریق پیامگیر مطرح میکنند و در روز بعد تمام پیامها و گزارشهای مردم بررسیشده و گزارشهای قابلرسیدگی به بازرسهایی که در سطح شهر حضور میدانی دارند، ارسالشده و نتیجه آنها به مردم منعکس میشود.رئیس سازمان صمت استان تهران ادامه داد: در شرایط خاص نیز بیش از تعداد ظرفیت استفاده میشود و ما در روزهای عادی در دو شیفت 20 نفره کار میکنیم؛ یعنی 20 نفر هفت صبح تا 2.5 بعدازظهر و بیست نفر 2.5 بعدازظهر تا 10 شب فعال هستند، در ایام تعطیل نیز به علت اینکه صنوف و برخی مراکز تجاری تعطیل هستند، شش نفر حضور دارند و سعی داریم تعداد را افزایش دهیم.سیجانی درباره پاسخگویی غیرحضوری کارمندان در خارج از ساعات کاری از طریق اتصال به سامانه 124 نیز توضیح داد: این قابلیت را ایجاد میکنیم تا بتوان بدون حضور فیزیکی از طریق سامانه پاسخگوی مردم باشیم.وی ادامه داد: در روزهای تعطیل با ظرفیت پایینتر فعالیت میکنیم، اما در صورت لزوم با تعداد نیروی انسانی بهصورت فیزیکی بیشتر کار میکنیم، ضمن اینکه سعی داریم با پاسخگویی غیرحضوری از طریق اتصال به سامانه 124 بتوانیم خلاء موجود را
رفع کنیم.