مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی
توسعه متوازن صنعت پتروشیمی براساس الگویی جامع
مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هدف از برگزاری جایزه تعالی، ساماندهی پروژههای بهبود شرکتهای پتروشیمی براساس الگویی جامع است.به گزارش اقتصادسرآمد، حسن عباسزاده در نخستین نشست هماندیشی نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی که امسال برگزار میشود، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی بهعنوان صنعتی پیشرو با شتاب در حال توسعه و پیشرفت است و در این مسیر استفاده از تجربهها و دستاوردها میتواند مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.وی افزود: حضور مجتمعها و طرحهای پتروشیمی در این دوره میتواند در ابعاد مختلف جایزه تعالی اثربخش باشد و دبیرخانه نیز با بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود آماده هرگونه همکاری با هلدینگها و شرکتهای پتروشیمی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی برگزاری این جایزه است.مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه تاکنون هشت دوره جایزه تعالی در صنعت پتروشیمی براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شده است، ادامه داد: هدف از برگزاری جایزه تعالی، ساماندهی پروژههای بهبود شرکتهای پتروشیمی براساس یک مدل جامع است.عباسزاده با بیان اینکه الگوی EFQM رشد و توسعه را در ۹ معیار رهبری، راهبرد، کارکنان، شرکای تجاری و منافع، فرآیندها، نتایج مشتریان، نتایج کارکنان، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد بهصورت همزمان پیش میبرد، گفت: شرکتهای پتروشیمی ایران هرساله براساس این الگو که در بسیاری از کشورها و شرکتهای صنعتی و غیرصنعتی نیز استفاده میشود، ارزیابی میشوند.وی گفت: در سالهای اخیر به دلیل شرایط مختلف از جمله کرونا موضوع ارزیابی شرکتهای پتروشیمی انجام نشد اما امسال با توجه به تلاشها از سوی دبیرخانه، نهمین دوره این جایزه با حضور گسترده شرکتهای علاقهمند برگزار خواهد شد.علیمحمد بساقزاده، رئیس شورای سیاستگذاری جایزه تعالی پتروشیمی نیز در این نشست اظهار کرد: پس از وقفه ایجاد شده در فرآیند برگزاری جایزه تعالی، امیدواریم فرآیند نهمین دوره جایزه تعالی را در سال ۱۴۰۱ با حمایت و اعتقاد راسخ مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شود.وی افزود: امروزه استفاده از شیوههای نوین مدیریت برای صنعت پتروشیمی و دیگر صنایع به یک ضرورت تبدیل شده است. در این صنعت از سالهای قبل سیستمهای مدیریتی مانند سیستم مدیریت کیفیت، ایزو و دیگر سیستمهای مدیریتی استفاده میشده و مدیران سعی میکردند بر اساس این سیستمها بقا، پایداری و توسعه شرکتهای خود را تضمین کنند.