تجاريسازي شيلات با ارزانسازي، بازاريابي و تنوع گونهاي در توليد
معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران گفت: در راستاي مديريت تجاريسازي شيلات، نيازمند ارزانسازي، بازاريابي، ظرفيت زيستي، تحول، جهش توليد و پايداري هستيم و با توجه به تغييرات لحظهاي جهان، الزام به تنوع گونهاي در توليد داريم.به گزارش اقتصادسرآمد،سيد حسين حسيني در دومين روز از هفته دولت در بازديد از مركز ملي تحقيقات فرآوري آبزيان استان گيلان گفت: به منظور تامين غذاي مورد نياز در آينده لاجرم بايد توجه بيشتر و حركت به سمت حوزه آبزيان را برگزينيم.وي با بيان اين كه در حال حاضر تجارت آبزيان سهم پروتئين ۴۹ درصدي دارد، افزود: حيطه عملكرد اين مركز مصداق بارز فعاليت بر پايه دانشبنيان است. يكي از آرزوهاي ديرينه اين بوده كه حلقههاي مفقود شده از توليد تا انتهاي فرايند، از پيوستگي، اتصال و انسجام لازم برخوردار باشد و دستيابي به نتيجه مورد نظر و هدف مشخص شده را تسهيل كند. معاون وزير در سازمان شيلات ايران در نشست شوراي اداري شيلات استان گيلان نيز گفت: آغاز بسياري از پژوهشهاي مرتبط، فعاليتهاي عملياتي و حركت هوشمندانه بخش شيلات در استان گيلان بوده و با همت تلاشگران اين عرصه پيش خواهد رفت.وي افزود: شعار توليد دانشبنيان، اشتغال آفريني با تاكيد بر بحث امنيت غذايي و خودكفايي در اين بخش در سرلوحه فعاليتهاي همهجانبه تلاشگران قرار گرفته و با بكارگيري ايدهها و فناوريهاي نوين محقق خواهد شد.حسيني خاطرنشان كرد: مباحث شيلات يك صنعت گستردهاي را دربر ميگيرد كه با موضوعات مختلف از جمله مقوله امنيت غذايي پايدار و كيفيت محصول رابطه جداييناپذير داشته و اين امر اتفاق نميافتد مگر با تجهيز كردن عوامل موثر در اين حوزه؛ تحكيم ديدگاه مبتني بر جهاد تبيين در پيكره سازماني، دستيابي به اهداف پيش گفته را امكانپذير خواهد ساخت.