۷۵ درصد پروندههای خسارت مشترکان برق رسیدگی شد
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: حدود ۷۰ هزار پرونده بیمه از ۹۵ هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، مورد رسیدگی قرار گرفته است.به گزارش اقتصادسرآمد، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: دو گروه از پروندهها یا پرداختی به آنها انجام نشده یا خسارتی تعلق نمیگیرد.وی ادامه داد: گروه نخست مواردی با نقص در پرونده است اما گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمهگر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمیگیرد.سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: به مشترکان گروه نخست برای تکمیل مدارک اطلاعرسانی شده است.رجبی مشهدی گفت: تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت بابت پروندههای رسیدگی شده، برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است.وی ادامه داد: اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، قریب به ۵۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارتدیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق افزود: باتوجهبه این که برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکردهاند، اما با هماهنگی صورتگرفته با شرکت بیمهگر، مقرر شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال شود تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارتها تسریع شود.