درپی همکاری رسانه ها هدفگذاری صرفهجویی 10 درصدی مصرف برق خانگی را تا حد بسیاری محقق شد
اطلاعرسانی و آگاهی بخشی از طریق برنامههای پر مخاطب صدا و سیما هدفگذاری صرفهجویی 10 درصدی مصرف برق خانگی را تا حد بسیاری محقق کرد .به گزارش اقتصادسرآمد، درپی همکاری صدا و سیما با وزرات نیرو، هم مردم از محل صرفهجویی و همراهی با برنامههای مدیریت مصرف بهرهمند شدند و هم صداوسیما از رهگذر مشارکت در فرهنگسازی منتفع شد .اطلاعرسانی و آگاهی بخشی از طریق برنامههای پر مخاطب صداوسیما همچون برنامههای خانواده، خندوانه، تولید برنامههای ویژه مدیریت مصرف برق مانند فاز مثبت، گزارش دهی لحظهای و پررنگ بخشهای خبری درباره وضعیت شبکه برق کشور و اعلام هشدارهای لازم، حضور پرشمار مسئولان وزارت نیرو و صنعت برق در بخشهای مختلف برنامههای تلویزیونی، پخش رئال موشنهای آموزشی و اطلاعرسانی، زیرنویسها و همچنین استفاده از امکانات خبرگزاریها و دیگر رسانههای خبری، فضای مجازی و تبلیغات محیطی، سرانجام هدفگذاری صرفهجویی 10 درصدی مصرف برق خانگی را تا حد بسیاری محقق کرد.بر پایه این گزارش، در این میان اهرمهای بازدارنده برای کنترل مشترکان پرمصرف نیز فعال بود، این گروه از مشترکان از طریق پیامک بابت مصارف بالای الگوی خود مرتباً اخطار دریافت میکردند، در اولویت نصب کنتورهای هوشمند برای قطع برق از راه دور قرار داشتند و در صورت نیاز اعمال قانون میشدند.