printlogo


مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران
تنها ۱۵ درصد از ظرفیت کشتی‌سازی ایزوایکو در ساخت شناورها استفاده می‌شود

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه درحال حاضر تنها ۱۵ درصد از ظرفیت ایزوایکو در ساخت شناورها استفاده می‌شود، گفت: دلیل اینکه ایزوایکو در سال‌های گذشته نتوانسته در بخش ساخت شناورها کارآمد باشد، این است که پروژه‌ای در این زمینه تعریف نشده است.به گزارش اقتصادسرآمد، سلمان ضربی افزود: حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از ظرفیت ساخت ایزوایکو در حال حاضر خالی و آزاد است؛ برای همین تلاش می‌کنیم که پروژه های مختلفی را از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران جدب کنیم.وی بیان داشت: باتوجه به نیاز مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران در بروز رسانی ناوگان حمل و نقل دریایی، امیدوار هستیم که با همکاری این شرکت ها و همچنین با مذاکره ای که با روس ها انجام شده است، ظرفیت ما برای ساخت تکمیل شود.مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو اظهار داشت: ایزوایکو ظرفیت ساخت همزمان چهار فروند کشتی را دارد که ۲ فروند برای مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی و ۲ فروند را برای شرکت ملی نفتکش طراحی کرده و در برنامه زمان بندی مشخص انجام دهیم.وی ادامه داد: رسالت و نیاز جدی ایزوایکو، در واقع به پروژه ساخت شناورهاست که امیدواریم این مجتمع را به رسالت اصلی و شان و منزلت اصلی خودش برسانیم.این مسوول، درآمدهای مجتمع ایزوایکو را بیشتر از واحدهای تعمیراتی شناورها عنوان کرد و ابراز داشت: در بخش تعمیرات شناورها ۸۵ درصد و گاهی در فصول سال تا ۹۰ درصد ظرفیت پُر است و درصورت تلاش بیشتر تا ۱۰۰ درصد هم می‌توانیم برسانیم.ضربی با اشاره به اینکه قوانین دریا و زیست محیطی مرتب درحال تغییر است، گفت: باید خودمان را آماده کنیم که به‌موقع نیازهای کارفرمایی را انجام دهیم و آن ها را ترغیب و تشویق کنیم که به ما کارسپاری کنند و پروژه سفارش دهند.این مسوول در پایان گفت: تلاش داریم بازارکار و نیازهای کار خودمان را به بخش خصوصی واگذار کنیم و حتی از بخش بین الملل هم شناورهایی را جذب کنیم و همچنین تلاش می کنیم در افق ۱۴۰۴ مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی سازی، سکوسازی و ترمینالهای نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشیم.مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) که از سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی «بلواند فوس» پا به عرصه وجود گذاشت، تاکنون توانسته با تعمیر و ساخت هر نوع شناور و طراحی و تعمیر بارج و سکوهای نفتی و گازی و همچنین دارا بودن سیستم های مختلف از آب گیری و به آب اندازی توانایی خود را نه تنها در ایران بلکه در دنیا هم به اثبات برساند.