printlogo


مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان
وضعیت خطوط کشتیرانی کانتینری در دریای خزر منظم و مطلوب است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان آخرین وضعیت راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد پس از راه‌اندازی هستیم.به گزارش اقتصادسرآمد، حسین یونسی درباره فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، اظهار داشت: پس از راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد هستیم و خوشبختانه روند رو به رشدی را در این راستا تجربه می کنیم.وی ادامه داد: تصمیم بر این است تا معافیت های تعرفه ای برای شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گیرد و اینگونه شاهد افزایش رغبت برای فعالیت از سوی خطوط کشتیرانی باشیم.مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، استمرار آن است، عنوان کرد: خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد به صورت مرتب، هفتگی و طبق برنامه در تردد هستند و خوشبختانه در این مورد فعالیت ها، نتیجه بخش بوده است.یونسی با بیان اینکه فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، موجب افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا می شود، گفت: با فعالیت منظم خطوط، صاحبان کالا طبق برنامه اقدام به جابجایی کالای خود می کنند و می توانند با شرایط بهتری فعالیت تجاری خود را پیش ببرند.وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت ها در بنادر انزلی و امیرآباد برای شرکت کشتیرانی دریای خزر، رضایت بخش بوده است و به طور حتم اگر استقبال صورت نگیرد برای شرکت کشتیرانی نیز راضی کننده نخواهد بود.مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی اقدام به تهیه کانتینر خالی کرده است، خاطرنشان کرد: مقوله ترانزیت کالا به وجود کانتینر گره خورده است و خوشبختانه در این راستا شرایط بندر انزلی مطلوب است.یونسی افزود: باید بدانیم شرایط بندر انزلی طی ۶ ماهه نخست سال جاری مطلوب است و تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۷۷ درصدی فعالیت کانتینری آن هستیم و علاوه بر این حدود ۲۷۷ درصد افزایش ترانزیت کالا را تجربه می کنیم.گفتنی است، فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از ۳ بندر اصلی شامل بنادر انزلی ، نوشهر و امیرآباد  آغاز شده است و در صورت وجود کانتینر ۲ بندر آستارا و فریدون‌کنار نیز به عنوان مبدا تردد اضافه می‌شوند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۹ کشتی از بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌کالا تردد خواهند کرد.