printlogo


رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل
رسیدگی قضایی به جنایت‌ ترامپ را از طریق یک دادگاه عادلانه دنبال می‌کنیم

رییس جمهور اسلامی ایران با اشاره به ایستادگی کشورمان در مقابل سیاست‌های زورگویانه و مداخله‌جویانه آمریکا و ناکام کردن تغییر نقشه کشورهای منطقه به فرماندهی سردار شهید سپهبد سلیمانی تاکید کرد: رسیدگی عادلانه قضایی به جنایت رئیس جمهور سابق آمریکا را از طریق یک دادگاه عادلانه پیگیری می کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد،سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در هفتاد و هفتمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه میل به برقراری عدالت به عنوان ودیعه الهی در وجود همگان است، اظهار داشت: ما از جهانی شدن عدالت حمایت می‌کنیم زیرا عدالت وحدت‌ آفرین و ظلم جنگ افروز است.
آیت الله رییسی خاطر نشان کرد: انباشت بی عدالتی موجب حرکات مردم می شود چه در بسیاری از حرکت ها به بلوغ انقلاب نرسیده اند و بسیاری از انقلاب ها از مسیر اصلی خود منحرف شده اند اما موفقیت برخی انقلاب ها مانند ایران در تداوم ماهیت انقلاب اسلامی خود امید به برقراری عدالت را در دل مردم جهان زنده و پابرجا نگه داشته است.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه ما قائل به سرنوشت مشترک برای بشریت هستیم و از جهانی شدن عدالت حمایت می کنیم، اظهار داشت:  کشوری که مدعی عدالت اما حامی تروریست‌ها باشد، باید از بشریت، آزادی و عدالت شرم کند؛ بالاتر از حقوق بشر، حقوق ملت‌هاست که به راحتی توسط قدرت‌های بزرگ پایمال می‌شود.
 رییسی با اشاره به اینکه قهرمان جنگ علیه تروریسم و نابودکننده داعش کسی جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نبود که در راه آزادی ملت‌های منطقه به شهادت رسید و رئیس جمهور سابق آمریکا سند این جنایت را به اسم خود زد، تصریح کرد: رسیدگی عادلانه قضایی به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده، خدمت به انسانیت است.
رییس جمهور تاکید کرد: رسیدگی عادلانه به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده خدمت به انسانیت است تا از این پس ظلم زبون گردد و عدالت، سربلند باشد. ما اجرای عدالت و محاکمه آمر و مباشر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را از طریق یک دادگاه عادلانه تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهیم کرد.