
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی از ۵ اسفند ۹۹
پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی به صورت اینترنتی از ۵ اسفند ۹۹ آغاز می شود.به گزارش اقتصادسرآمد، فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری بابت بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ از روز سه شنبه پنجم اسفند آغاز می شود که به صورت اینترنتی خواهد بود.
فروش اینترنتی همه مسیرها به غیر از مسیرهای منتهی به شهر مشهد مقدس و بالعکس از ساعت ۷ صبح پنجم اسفند ۹۹ به صورت اینترنتی آغاز میشود.
فروش اینترنتی همه مسیر های منتهی به مشهد مقدس به غیر از تهران مشهد و بالعکس از ساعت ۱۲ روز پنجم اسفند آغاز می شود.
فروش اینترنتی همه قطارهای مسیر تهران-مشهد و بلعکس و همچنین مسیرهای تهران-طبس، تهران-خواف، تهران-سمنان و بالعکس از ساعت ۱۷ روز پنجم اسفندماه آغاز خواهد شد.
همچنین فروش بلیت قطارهای نوروزی از طریق مراکز فروش، از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ششم اسفند، در همه مسیرها آغاز خواهد شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

افزایش مهاجرت از پایتخت
اعظم زندیه- اقتصادسرآمد - موضوع مسکن به علت اهمیت فراوان آن، سال های زیادی است مورد توجه کارشناسان و مردم قرار گرفته به طوریکه رصد لحظه به لحظه آن مورد توجه است. باتوجه به جهش قیمت مسکن طی دو سال و نیم گذشته، به همین دلیل بخش قابل توجهی از متقاضیان خرید و حتی اجاره در پایتخت به شهرهای اطراف مهاجرت کردهاند.شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد، کرج، محمد شهر، اندیشه و دیگر شهرهای اقماری مقصد خانوارهای اجاره نشین شده است. بررسی های میدانی نشان دهنده افزایش جمعیت در برخی از شهرهای یاد شده است. به گونه ای که تنها در پردیس از 82 هزار واحد مسکن مهر بیش از 45 هزار تحویل شده و با توجه به جهش قیمت مسکن در تهران بسیاری از متقاضیان در حال مهاجرت به این شهر هستند. اما در شهر جدید پرند از 96 هزار واحد اولیه که به دلیل نبود متقاضی حالا به 90 هزار کاهش داشته است. 70 هزار واحد تحویل و 20 هزار باقی ماند. براساس مشاهدات، جمعیت مهاجر شهرهای جدید در حال افزایش است.
بنابراین چرایی افزایش مهاجرت ها را باید در تهران و جهش قیمت مسکن در این کلانشهر جستجو کرد.
رکود بازار مسکن در پی جهش قیمت بازار، نبود تقاضای معنیداری از سوی متقاضیان مصرفی و رشد قیمت مصالح ساختمانی، انگیزه سازندگان را برای تولید و عرضه مسکن کاهش داده است البته طبق آمار تا دی ماه سال 1398 ساخت ساز در شهر تهران حدود 8 درصد افزایش داشته اما این میزان در سال آن گونه که آمارهای ساخت وساز پایتخت در نیمه اول 99 حکایت میکنند، در تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده و هم تعداد پروانههای صادرشده برای آغاز عملیات عمرانی نسبت به سال قبل در همه مناطق تهران به جز منطقه 12 به طرز معناداری کاهش نشان می دهد. این موضوع از سوی برخی کارشناسان به شیوع ویروس کرونا نسبت داده شده است به نحوی که از اواخر سال 98 فعالیت های ساختمانی به طور چشمگیری کاهش نشان می دهد.
مرکز آمار ایران در گزارشی از افزایش 111 درصدی قیمت مسکن طی پاییز 99 در مقایسه با پاییز سال گذشته در شهر تهران خبر داده و در آن آورده است: در پاییز امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران 412730 هزار ریال با میانگین مساحت 209 مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 18.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 120.3 درصد افزایش داشته است.
در این گزاش آمده است: متوسط قیمت فروش هر مترمریع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران 287609 هزار ریال (28 میلیون و 760 هزار تومان) با میانگین مساحت 87 مترمربع و متوسط عمر بنای 12 سال بوده که نسبت به تابستان امسال و پاییز سال گذشته به ترتیب 19.1 و 111.4 درصد افزایش داشته است.
اما متاسفانه اطلاعات مرکز آمارایران نشان می دهد که، متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران 622185 ریال با میانگین مساحت 77 مترمربع و متوسط عمر بنای 14 درصد بوده که نسبت به تابستان امسال 3.1 درصد کاهش و نسبت به پاییز 98 بالغ بر 40.9 درصد افزایش یافته است.
مسکن پیشران اقتصاد نیست
به گزارش خبرنگار اقتصاد سرآمد، حسین عبده تبریزی کارشناس مسکن با یادآوری این نکته که مردم باید می دانستند مسکن پیشران اقتصادی نیست تا افزایش و جهش قیمت در این بخش را شاهد نبودیم گفـت: در سال 99 همه باید می پذیرفتند بخش مسکن پیشران اقتصاد نیست. با توجه به حجم خانههای خالی و قدرت خرید مردم، بعید به نظر می رسید در سال 99 بتوان روی بخش مسکن بهعنوان حوزه پیشران رشد اقتصادی حساب باز کرد.
مسکن نمی تواند کاهش فروش نفت
را جبران کند
وی در ادامه افزود: توقعات سیاستگذاران اقتصادی هم از رشد این بخش باید واقعی بود تا مشکلاتی که در بخش مسکن به وجود آمد تاثیر ناخوشایندی بر اقتصاد این بخش به جا نگذارید. انچه مسلم است بخش مسکن نمیتواند کمبودهای ناشی از افت فروش نفت را جبران کند. بنابراین فعالان مسکن باید متناسب با تصویر واقعی این بخش، فعالیتهای خود شامل میزان ساخت، کیفیت ساخت و توقع از فروش تعریف می کردند و لذا بازتعریف در فعالیت فعالان ساختمانی لازم و ضروری است.
رکود تورمی مسکن
عبده تبریزی یادآور شد: در مجموع بازار مسکن در سال 99 مانند سال گذشته با رکود تورمی مواجه بود و این بدان معنا است که با افزایش نسبی قیمت مسکن و ادامه وضعیت فعلی در معاملات و ساختوسازمواجه بودیم و تغییر چندانی در حوزه مسکن 99 در مقایسه با مسکن 98 دیده نشد.
این کارشناس بازار مسکن ضمن تاکید بر این مهم که افزایش دستمزدها منجر به رشد قیمت سایر کالاها خواهد شد تصریح کرد: اتفاقی که سال 98 در بخش مسکن افتاد، تبعیت آن از تورم عادی بود که در جامعه اتفاق افتاد. در سال 99 نیز با توجه به کاهش ارزش پول ملی، رشد قیمت مصالح ساختمانی به خصوص آهن آلات و افزایش حدود 40 درصدی رسید. بنا بر این باید با پایان گرفتن شیوع کرونا بازار مسکن در انتظار افزایش دوباه قیمت باشد.هجوم تحریم های اقتصادی به سوی ایران، مسئولان کشور را متاسفانه از توجه به بخش مسکن باز داشت و دیدیم که ظرف کمتر از یک سال چنان جهشی در این بخش اتفاق افتاد که برگردان آن به وضعیت سابق و یا حتی به کمی کاهش قیمت را غیر ممکن ساخت.
بنابراین چرایی افزایش مهاجرت ها را باید در تهران و جهش قیمت مسکن در این کلانشهر جستجو کرد.
رکود بازار مسکن در پی جهش قیمت بازار، نبود تقاضای معنیداری از سوی متقاضیان مصرفی و رشد قیمت مصالح ساختمانی، انگیزه سازندگان را برای تولید و عرضه مسکن کاهش داده است البته طبق آمار تا دی ماه سال 1398 ساخت ساز در شهر تهران حدود 8 درصد افزایش داشته اما این میزان در سال آن گونه که آمارهای ساخت وساز پایتخت در نیمه اول 99 حکایت میکنند، در تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده و هم تعداد پروانههای صادرشده برای آغاز عملیات عمرانی نسبت به سال قبل در همه مناطق تهران به جز منطقه 12 به طرز معناداری کاهش نشان می دهد. این موضوع از سوی برخی کارشناسان به شیوع ویروس کرونا نسبت داده شده است به نحوی که از اواخر سال 98 فعالیت های ساختمانی به طور چشمگیری کاهش نشان می دهد.
مرکز آمار ایران در گزارشی از افزایش 111 درصدی قیمت مسکن طی پاییز 99 در مقایسه با پاییز سال گذشته در شهر تهران خبر داده و در آن آورده است: در پاییز امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران 412730 هزار ریال با میانگین مساحت 209 مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 18.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 120.3 درصد افزایش داشته است.
در این گزاش آمده است: متوسط قیمت فروش هر مترمریع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران 287609 هزار ریال (28 میلیون و 760 هزار تومان) با میانگین مساحت 87 مترمربع و متوسط عمر بنای 12 سال بوده که نسبت به تابستان امسال و پاییز سال گذشته به ترتیب 19.1 و 111.4 درصد افزایش داشته است.
اما متاسفانه اطلاعات مرکز آمارایران نشان می دهد که، متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران 622185 ریال با میانگین مساحت 77 مترمربع و متوسط عمر بنای 14 درصد بوده که نسبت به تابستان امسال 3.1 درصد کاهش و نسبت به پاییز 98 بالغ بر 40.9 درصد افزایش یافته است.
مسکن پیشران اقتصاد نیست
به گزارش خبرنگار اقتصاد سرآمد، حسین عبده تبریزی کارشناس مسکن با یادآوری این نکته که مردم باید می دانستند مسکن پیشران اقتصادی نیست تا افزایش و جهش قیمت در این بخش را شاهد نبودیم گفـت: در سال 99 همه باید می پذیرفتند بخش مسکن پیشران اقتصاد نیست. با توجه به حجم خانههای خالی و قدرت خرید مردم، بعید به نظر می رسید در سال 99 بتوان روی بخش مسکن بهعنوان حوزه پیشران رشد اقتصادی حساب باز کرد.
مسکن نمی تواند کاهش فروش نفت
را جبران کند
وی در ادامه افزود: توقعات سیاستگذاران اقتصادی هم از رشد این بخش باید واقعی بود تا مشکلاتی که در بخش مسکن به وجود آمد تاثیر ناخوشایندی بر اقتصاد این بخش به جا نگذارید. انچه مسلم است بخش مسکن نمیتواند کمبودهای ناشی از افت فروش نفت را جبران کند. بنابراین فعالان مسکن باید متناسب با تصویر واقعی این بخش، فعالیتهای خود شامل میزان ساخت، کیفیت ساخت و توقع از فروش تعریف می کردند و لذا بازتعریف در فعالیت فعالان ساختمانی لازم و ضروری است.
رکود تورمی مسکن
عبده تبریزی یادآور شد: در مجموع بازار مسکن در سال 99 مانند سال گذشته با رکود تورمی مواجه بود و این بدان معنا است که با افزایش نسبی قیمت مسکن و ادامه وضعیت فعلی در معاملات و ساختوسازمواجه بودیم و تغییر چندانی در حوزه مسکن 99 در مقایسه با مسکن 98 دیده نشد.
این کارشناس بازار مسکن ضمن تاکید بر این مهم که افزایش دستمزدها منجر به رشد قیمت سایر کالاها خواهد شد تصریح کرد: اتفاقی که سال 98 در بخش مسکن افتاد، تبعیت آن از تورم عادی بود که در جامعه اتفاق افتاد. در سال 99 نیز با توجه به کاهش ارزش پول ملی، رشد قیمت مصالح ساختمانی به خصوص آهن آلات و افزایش حدود 40 درصدی رسید. بنا بر این باید با پایان گرفتن شیوع کرونا بازار مسکن در انتظار افزایش دوباه قیمت باشد.هجوم تحریم های اقتصادی به سوی ایران، مسئولان کشور را متاسفانه از توجه به بخش مسکن باز داشت و دیدیم که ظرف کمتر از یک سال چنان جهشی در این بخش اتفاق افتاد که برگردان آن به وضعیت سابق و یا حتی به کمی کاهش قیمت را غیر ممکن ساخت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

عودت 133 میلیارد تومان وجوه بلیت به خریداران در کرونا
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش فروش اینترنتی بلیت قطار از پنجم اسفند گفت: قیمت بلیت قطار برای نوروز 1400 افزایش نمییابد.به گزارش اقتصادسرآمد، سعید رسولی در نشست خبری با بیان اینکه طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز میشود و تا ۱۵ فروردین 1400 ادامه دارد، اظهار داشت: از ماه گذشته با ابلاغی ستاد سفرهای نوروزی تشکیل شد.وی با بیان اینکه پیش فروش بلیت قطار به صورت اینترنتی از روز پنجم اسفندماه آغاز میشود، گفت: برای ایام نوروز روزانه ۲۳۰ قطار پیشبینی شده است.وی افزود: برای این ۲۱ روز ۴۷۲۷ قطار خدمت رسانی میکنند.وی اظهار کرد: پیش بینی شده است در نوروز 1400 جمعا نفر 2 میلیون و 176 هزار نفر ظرفیت قطار ایجاد شود.مدیرعامل شرکت راهآهن اظهار داشت:در دوران شیوع کرونا یک میلیون و 483 صندلی مسترد شد که مربوط به نوروز 1399 بود که بدین ترتیب 133 میلیارد تومان وجوه استردادی به خریداران عودت یافت. رسولی افزود: در این مدت 19 میلیون سفر کاهش یافت که با احتساب متوسط قیمت هر بلیت 100 هزار تومان، 1988 میلیارد تومان خسارت ناشی از فروش بلیت بود و 29 هزار و 841 قطار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشتیم. رسولی بیان کرد: در سه مرحله استعلام کدملی مسافران در سامانه وزارت بهداشت انجام میشود که ابتدا در زمان خرید بلیت است. همچنین در روز سفر استعلام صورت میگیرد و اگر مثبت باشد، به مسافر اطلاعرسانی میشود که از حضور مسافر با احترام جلوگیری میشود. وی افزود: همچنین در زمان مسافرگیری، رؤسای قطار مجددا استعلام کدملی را دارند که اگر مسافر وارد قطار شده باشد شناسایی میشود. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 940 میلیارد تومان وام بابت حمایت از شرکتها در ایام کرونا مقرر بود پرداخت شود که 141 میلیارد تومان آن پرداخت شد. حتی ما پذیرفتیم که ضامن شرکتهای ریلی شویم.رسولی افزود: برای تسهیلات کرونا بانک ملی و بانک ملت بانک عامل هستند که بخش اصلی کار برعهده بانک ملت است. ما مکرراً از مسئولان بانک پیگیری کردیم و خواهش کردیم سهلگیرانه عمل کنند. رسولی گفت: امیدواریم به زودی با توافقات صورت گرفته مسئله حل شود و تسهیلات کرونایی تا پایان سال به شرکتها پرداخت شود. وی اظهار داشت: در سال جاری نسبت به سال قبل با رشد 3 درصدی در تناژ بار حمل شده و رشد 5 درصدی در تنکیلومتر مبدأ - مقصد مواجه بودیم. مدیرعامل شرکت راهآهن گفت: همچنین در تناژ تخلیه با رشد 8 درصدی و در بهرهوری لکوموتیو باری با رشد 15 درصدی مواجه بودیم. رسولی اظهار داشت: از ابتدای سال تا 30 بهمن 99 در بندر امام خمینی(ره) با رشد 34 درصدی در تنکیلومتر و 48 درصدی در تناژ مواجه بودیم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

اعطای وام 40 میلیون تومانی ودیعه اسکان موقت متقاضیان نوسازی بافت فرسوده
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اعطای تسهیلات ۴۰ و ۳۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به متقاضیان تهرانی و شهرستانی نوسازی بافت فرسوده برای اسکان موقت در زمان بازسازی واحد مسکونی خبر داد.به گزارش اقتصادسرآمد، خلیل محبتخواه در خصوص پرداخت تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافتهای فرسوده، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافتهای فرسوده با عاملیت صندوق کارآفرینی امید قابل پرداخت است.وی ادامه داد: به همین منظور گزینه ثبت نام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام تسهیلات به آدرس http://facility.udrc.ir/login.php در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافتهای فرسوده در تهران ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است، افزود: در گذشته امکان ثبت نام برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت از بافتهای فرسوده در سامانه تسهیلات برای هر واحد مسکونی با عاملیت بانک مسکن فراهم شده بود.وی ادامه داد: با این حال امکان دریافت ودیعه مسکن وجود نداشت که خوشبختانه اکنون در همان سامانه این امکان برای متقاضیان فراهم شده و عاملیت آن با صندوق کارآفرینی است.انبوه سازان و فعالان بخش مسکن قبل از پیشفروش باید مجوز پخش آگهی داشته باشندمدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره نحوه نظارت بر ساخت و ساز و آگهیهای تبلیغات پیشفروش مسکن اظهار داشت: در این زمینه انبوه سازان و فعالان بخش مسکن قبل از اقدام به انتشار هر گونه آگهی پیش فروش در روزنامه و یا پخش در صدا و سیما باید مجوز لازم را از اداره کل راه و شهرسازی دریافت کرده باشند.محبت خواه افزود: برای تضمین حقوق شهروندانی که به عنوان پیش خریدار اقدام به خرید ملک میکنند، تمامی انبوهسازان و فعالان در بخش مسکن قبل از انتشار هرگونه آگهی مبنی بر پیش فروش ملک در روزنامهها و یا پخش در صدا و سیما باید مجوزهای مربوطه را دریافت کرده باشند و لازم است مردم هم پیش از خرید هر واحدی مجوزهای لازم را رؤیت و از انتشار آنها در رسانههای رسمی کشور اطمینان حاصل کرده باشند.وی تصریح کرد: تمامی فعالان بخش مسکن برای پیش فروش ملکهای خود در آگهیهای انتشاری شماره و تاریخ اخذ مجوز مربوطه را اعلام کنند.مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: در همین زمینه لازم است تمامی رسانهها جهت متضرر نشدن پیشخریداران قبل از انتشار هرگونه آگهی مجوز انتشار آگهی را از پیش فروشان اخذ کنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

اعطای ۱۸۵ میلیون تومانی وام بازسازی به زلزلهزدگان سیسخت
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: ارزیابیها از میزان خسارتها و شناسایی واحدهای آسیب دیده به پایان رسیده و طبق ارزیابیهای انجام شده، هزار و 200 واحد احداثی در شهر و روستا شناسایی شد همچنین 3 هزار واحد تعمیری هم ارزیابی شده است.به گزارش اقتصادسرآمد ،مجید جودی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزلهزده سیسخت پس از گذشت چهار روز از وقوع زلزله اظهار داشت: از روز اول وقوع زلزله اقدامات ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده و تخریب شده را آغاز کردیم و امروز که چهار روز از زلزله میگذرد، آواربرداریها برای بازسازی شروع شد.وی با اشاره به تعداد واحدهای تخریبی و تعمیری گفت: ارزیابیها از میزان خسارتها و شناسایی واحدهای آسیب دیده به پایان رسیده و طبق ارزیابیهای انجام شده، هزار و 200 واحد احداثی در شهر و روستا شناسایی شد همچنین 3 هزار واحد تعمیری هم ارزیابی شده است.مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه امیدواریم بازسازیها و تعمیرات در نیمه اول سال آینده به پایان برسد، ادامه داد: خوشبختانه 80 درصد شهر سی سخت سالم است و 20 درصد آن تخریب شده است.جودی با اشاره به بحث اسکان موقت زلزلهزدگان اظهار داشت: برای خانوادههایی که خانههایشان جزو تخریبیها است 20 میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفتیم و باتوجه به اینکه تعداد خانه در شهر زیاد است افراد میتوانند نسبت به اجاره اقدام کنند.وی در پاسخ به این سوال که آیا از کانکس برای اسکان موقت استفاده نمیشود، گفت: کانکس به عنوان اسکان موقت برای مورد زلزله شهر سی سخت مطلوب نیست و معمولا ازاین اسکان موقت برای مواردی مانند زلزله پل سرذهاب استفاده میشود چرا در سی سخت 80 درصد شهر سالم است بنابراین حیف بود که این منابع صرف خرید کانکس شود و ترجیح داده شد این اعتبارات به عنوان وام بلاعوض اجاره به افراد داده شود.مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور درباره میزان اعتبارات در نظر گرفته شده گفت: با احتساب وام بلاعوض 20 میلیون تومانی اجاره، برای واحدهای احداثی شهری 185 میلیون تومان وام در نظر گرفته شد که 55 میلیون تومان آن بلاعوض و 130 میلیون تومان وام 5 درصد است.وی افزود: برای روستاها هم 110 میلیون تومان وام 4 درصد و 55 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.جودی ادامه داد: برای واحدهای تعمیری هم سقف وام 30 میلیون تومان است که 15 میلیون تومان ان بلاعوض در نظر گرفته شده است.مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش قیمت ساخت و ساز این مبالغ برای زلزلهزدگان کافی خواهد بود، گفت: دولت توانایی جبران تمام خسارت ناشی از وقوع زلزله را ندارد اما هدف از ارایه این تسهیلات توانمندسازی خانوار است که البته به لحاظ بازسازی این مبلغ میتواند 70 درصد هزینهها را پوشش دهد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

یک بام و دو هوای پروتکلهای کرونایی در صنعت هوایی
با اوج گیری دوباره ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور، اظهارات مسئولان حوزه حمل و نقل هوایی درباره تستهای جعلی کرونا بیش از گذشته نیازمند توجه مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور است. به گزارش اقتصادسرآمد، ویروس کرونا بار دیگر در شهرهای مختلف کشور در حال اوج گیری است و اظهارات اخیر مسئولان حوزه حمل و نقل هوایی درباره تستهای جعلی مسافران ورودی به کشور، میطلبد که مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور با دقت بیشتری این مساله را پیگیری و رصد کنند.محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هفته قبل در حاشیه مراسم افتتاح پروژههای ریلی درباره اظهار نظر نایب رئیس مجلس که گفته بود یک چهارم مسافران ورودی به کشور، کرونا داشته اند، گفت: با بررسیهایی که کردیم، وزارت بهداشت اعلام کرد که از بین هر ۳ یا ۴ نفری که به صورت رندم آزمایش کرونا از آنها در فرودگاه امام انجام می شده، جواب تست یک نفر مثبت بوده است.به گفته وزیر راه، این در حالی است که همه مسافران ملزم به ارائه جواب آزمایش کرونا در هنگام ورود به کشور هستند، اما پس از بررسیهای وزارت بهداشت مشخص شده برخی کشورها، جواب آزمایش جعلی صادر میکنند.محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز از برگزاری نشستی با وزارت بهداشت برای بررسی این موضوع خبر داده و گفته است: متوجه شده ایم که این پاسخهای جعلی «کرونا منفی» برای مسافران پروازهای بین المللی، در بسیاری از کشورها رخ داده است!عدم سخت گیری در کنترل دقیق تست مسافران ورودی در حالی که سایر کشورها در این حوزه بسیار سختگیرانه عمل میکنند، در حالی است که اقدام ستاد کرونای ایران در ایجاد محدودیت مبنی بر مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما در هیچ کشور دیگری اجرا نشده است.برخی فعالان صنعت هوانوردی کشور معتقدند این یک بام و دو هوا در پیاده سازی پرتکل های بهداشتی کرونا، منجر به تشدید فشارها بر پیکر نحیف صنعت هوانوردی کشور شده است.البته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری دیروز از تفاهم وزارت امور خارجه با وزارت بهداشت برای تعیین آزمایشگاههای معتبر در خارج از کشور جهت صدور تست کرونای سه برگه برای مسافران خارجی خبر داد و گفت که جواب این تستها در سه نسخه صادر میشود که یک نسخه آن در اختیار مسافر، دیگری در اختیار شرکت هواپیمایی و دیگری به فرودگاه ارائه میشود. به این ترتیب دیگر امکان ارائه تست جعلی وجود ندارد.با این وجود این مقام مسئول صدور ابلاغیهای جدید به ایرلاینها برای رعایت شدید پروتکلهای بهداشتی خبر داده است. ذیبخش با یادآوری از اینکه استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیماها همچنان در حال انجام است، عنوان کرد: شرکتها موظف هستند پروتکلهای ویژه را تا اطلاع ثانوی رعایت کنند.با قطعی شدن ورود کرونا به کشور از اواخر زمستان سال گذشته، یکی از بخشهایی که بلافاصله در ایران و دیگر کشورها با توقف سنگین فعالیتها روبه رو شد، صنعت حمل و نقل هوایی بود؛ به خصوص پروازهای بین المللی در بسیاری از کشورها متوقف شد.فرودگاه امام خمینی (ره) تهران نیز به عنوان یکی از اصلی ترین فرودگاههای مجری پروازهای خارجی در کشور تحت تأثیر شیوع کرونا، با افت شدید تعداد پروازها مواجه شد.چندی پیش محمد مهدی کربلایی، مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (در دیدار با معاون اول رئیس جمهور) از کاهش تا ۹۱ درصدی کاهش پروازها، ۹۷ درصدی مسافران و ۶۸ درصدی درآمدهای این فرودگاه پس از شیوع کرونا خبر داد.همچنین بر اساس اعلام شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مشهد نیز به عنوان یکی از فرودگاههای دارای بیشترین پرواز خارجی در کشور با کاهش حدوداً ۷۰ درصدی مسافر (مجموع مسافران پروازهای داخلی و خارجی) در ۹ ماهه امسال در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته مواجه شده است.در دوره یک ماهه پایانی زمستان ۹۸ و سه ماهه ابتدایی ۹۹، بیشتر پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) به پروازهای موردی برای انتقال اتباع ایرانی مقیمِ دیگر کشورها به داخل و جابه جایی اتباع خارجی مقیم ایران به کشورهای مختلف محدود شده بود که این اقدامات بنا به درخواست دستگاههای ذیربط و با همراهی ایرلاینهای داخلی به انجام رسید؛ اما از اوایل تابستان امسال صنعت هوانوردی کشور با افزایش تدریجی برخی پروازها مواجه شد که عمدتاً از طریق قطرایرویز و به صورت پروازهای کانکشن به سایر مقاصد پروازی انجام میشد. ترکیش ایر نیز از پاییز امسال وارد بازار هوانوردی بین المللی ایران شد.مهمترین پروازی که در این بازه زمانی انجام شد، انتقال ایرانیان و دانشجویان ایرانی مقیم ووهان به عنوان شهری که نخستین بار ویروس کرونا از این شهر به سایر کشورها منتقل شد، بود؛ پروازی که با اجرای کامل پروتکلهای بهداشتی و قرنطینه ۱۴ روزه همه دانشجویان ایرانی مقیم این شهر، پس از انتقال به داخل به انجام رسید.با توجه به اینکه شیوع این ویروس، یک اتفاق جدید در علم و صنعت پزشکی بود، تولیدات داخلی صنایع کمک تنفسی (ونتیلاتور)، آزمایشگاهی و دارویی، تا یکی دو ماهی از آغاز شیوع آن به دنبال یافتن روشهای جدید تولید تجهیزات و داروهای پزشکی معطل ماند و در این مدت ایران اقدام به واردات ماسک، ونتیلاتور، دارو، کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا و… از چین، ژاپن و چند کشور دیگر کرد؛ همه این اقلام با همراهی صنعت هوانوردی کشور توسط ایرلاینهای داخلی به انجام رسید.در این مدت حدوداً یک ساله، یاتا، ایکائو و اتحادیه جهانی فرودگاهها توصیهها و پروتکلهای جهانی حمل و نقل هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری، ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، وزارت راه و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران توصیه نامهها و پروتکلهای داخلی در حوزه حمل و نقل هوایی را تدوین و ابلاغ کردند. یکی از مهمترین پروتکلها در این خصوص، الزام وزارت بهداشت به فرودگاهها در خصوص اخذ تست کرونا از مسافران در هنگام ورود به کشور و همچنین انجام بررسیهای بالینی و موردی مسافران بود؛ با این حال انتقادات جدی به روشهای معاینه و انتخاب رَندُم مسافران ورودی از خارج کشور به فرودگاههای کشور وجود داشته است./ مهر

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

برگزاری نمایشگاهی از توانمندی حوزه هوایی از ۱۳ اسفند
ششمین نمایشگاه بینالمللی فرودگاه، هواپیما و صنایع وابسته با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا میشود.به گزارش اقتصادسرآمد، ششمین نمایشگاه بینالمللی فرودگاه، هواپیما، پرواز و صنایع و تجهیزات وابسته با همکاری ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه سال ۹۹ برگزار میشود.این رویداد به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاهها در ایران برای ششمین سال متوالی برپا میشود و میزبان صاحبان این صنعت و بازدیدکنندگان علاقهمند به حوزه هواپیما و فرودگاهی در کشور است.ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که چند سالی است برای کاربردی کردن و نمایش توانمندی فناوران و دانشبنیانهای کشور تلاش میکند نیز در این رویداد پیشقدم شده و به عنوان یکی از حامیان برگزاری این رویداد بینالمللی قدم به میدان گذاشته است.سال گذشته با حمایتهای صورت گرفته بیش از ۲۴ شرکت در این رویداد حضور یافتند و توانمندیهای خود را به نمایش گذاشتند.بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این نمایشگاه همزمان با «سومین همایش تخصصی چالشها و راهکارهای صنعت هوانوردی کشور با رویکرد تولید و خدمات داخلی» برگزار میشود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

استقرارسامانه یکپارچه فروش کالا و خدمات در ۱۱ فرودگاه کشور
در راستای استقرار سامانه یکپارچه فروش کالا و خدمات در ۱۱ فرودگاه کشور، قرارداد همکاری میان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با شرکت آسان پرداخت پرشین منعقد شد.به گزارش اقتصادسرآمد، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در جلسه انعقاد قرارداد همکاری با شرکت آسان پرداخت پرشین، با بیان اینکه همکاری شرکت فرودگاهها با شرکت فوق نیازمند حمایت، پشتیبانی، پیگیری و نظارت حوزه ستادی و فرودگاههای کشور است، گفت: خوشبختانه همکاران ستادی و فرودگاهی با توجه به شناختی که از سیستمهای بروز و آنلاین دنیا دارند، به طور حتم حمایت و پشتیبانی آنها را در این زمینه افزایش خواهد داد.وی با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه فروش کالا و خدمات در ۱۱ فرودگاه کشور مستقر میشود، افزود: وظیفه ما مدیریت و راهبری حدود ۶۰ فرودگاه بوده که بحث درآمدزایی برای ما بسیار مهم است.وی ادامه داد: عمده درآمد شرکت فرودگاهها از سرویسهای هوانوردی کسب میشود.امیرمکری اظهار داشت: ما در تلاش هستیم که سهم درآمدهای فرودگاهی را افزایش دهیم.امیرمکری عنوان داشت: با توجه به شرایط کرونا و شعار ACI که تجربه سفر سلامت را هدف برنامهها و فعالیتهای خود قرار دادهاند، مجموعه شرکت فرودگاهها در جهت کاهش تماس فیزیکی در فرودگاهها، هوشمندسازی فرودگاهها را در دستور کارهای خود قرار داده است.وی گفت: زمینه همکاری دو شرکت در فرایند هوشمندسازی فرودگاهها فراهم شده است و ظرفیت هر دو شرکت برای همکاری بیش از تفاهم فعلی است.امیرمکری شروع همکاری را شناخت بیشتر فرودگاهها، نیازسنجی و ارائه خدمات بهتر و بیشتر از سوی شرکت آسان پرداخت عنوان کرد.مدیرعامل شرکت فرودگاهها خاطرنشان کرد: چنانچه در زمینه هوشمندسازی همکاری خوبی انجام دهیم، قطعاً برای ارتقاء سطح ارائه خدمات به مردم بسیار مؤثر خواهد بود.گفتنی است، این سامانه در فرودگاههای مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، بوشهر، اهواز، یزد، کرمان، زاهدان و بندرعباس مستقر میشود.در ادامه این جلسه هر یک از حاضران در خصوص نحوه همکاری مباحثی را مطرح و به بحث و گفتوگو پرداختند.لازم به ذکر است، این جلسه با حضور مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین و همکاران آن شرکت، عضو هیات مدیره و راهبری حوزه معاونت برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی، معاون برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی و مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایهگذاری
برگزار شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تحویل ۴۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به شهرداری تهران
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اعلام کرد: ۴۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به شهرداری تهران تحویل داده می شود.به گزارش اقتصادسرآمد، محمود ترفع در حاشیه مراسم تحویل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: شهرداری تهران امسال ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از شرکت ایران خودرو دیزل خریداری کرده که تاکنون ۲۱۰ دستگاه آن را تحویل داده و ۴۰ دستگاه دیگر نیز قرار شده تا پایان سال به شهرداری تهران تحویل دهد.وی با بیان اینکه تمامی اتوبوسها و مینیبوسهای جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ و فیلتر جذب دود هستند، اظهار داشت: علاوه بر ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس خریداری شده، انجام تعمیرات کلی و بازسازی کامل یکهزار دستگاه اتوبوس موجود، خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس دوکابین برای خطوط اتوبوسرانی تندرو، خرید اتوبوسهای جدید مورد نیاز خطوط اتوبوس برقی از محل تبصره ۱۹ بودجه دولت به صورت مشارکت عمومی خصوصی (PPP) و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس تککابین نیز در ماههای آینده به ناوگان اتوبوسرانی تهران وارد میشوند.ترفع با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران فرسوده است تاکید کرد: در مجموع ۵ هزار و ۷۸۶ دستگاه اتوبوس در اختیار داریم که ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه آن فرسوده است و باید از چرخه خارج شوند و این در شرایطی است که این ناوگان به ۹ هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد و می توان اعلام کرد که در این شرایط ناوگان اتوبوسرانی تهران نیازمند بیش از ۶ هزار دستگاه اتوبوس است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

۵ مرز ایران و عراق بسته شد
طبق اعلام مسئولان گمرک ایران به دنبال شیوع ویروس کرونای انگلیسی تردد مسافر از پنج مرز ایران و عراق ممنوع شده است.به گزارش اقتصادسرآمد،بعد از آنکه با شیوع ویروس جهش یافته کرونا، محدودیت هایی در مرز شلمچه و چذابه اعمال و تردد مسافر ممنوع شد به تدریج این ممنوعیت افزایش یافته و از فردا مرز مهران نیز بسته خواهد شد.این در حالی است که از روز گذشته از مرز تمرچین در پیرانشهر و کیله سردشت نیز تا دو هفته تردد مسافر ممنوع اعلام شده بود.تازه ترین اعلام لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - از این حکایت دارد که به منظور جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی و با تصمیم استان های مرزی، تردد مسافر در مرزهای کیله سردشت، پیرانشهر، چذابه و شلمچه بسته شده است و مرز مهران از فردا تا اطلاع ثانوی بسته می شود.به گفته وی این تصمیمات صرفا در حوزه تردد مسافری است و شامل کالاهای تجاری نمی شود و همچنان فعالیت تجاری این مرزها ادامه دارد.طبق اعلام سخنگوی گمرک ایران پیش از این نیز به دلیل شیوع کرونا صرفا افرادی امکان تردد از مرزها به سمت عراق یا بالعکس را داشتند که دارای مجوز تردد خاص مانند ویزای درمان، تحصیل، تجار و دیپلماتیک بودند که در این برهه زمانی امکان تردد را نخواهند داشت.لطیفی در مورد تررد کالاهای تجاری نیز یادآور شد که از ابتدای شیوع کرونا بر اساس پروتکل های بهداشتی در مرزها مبادله می شوند.گفتنی است که در اغلب مرزها منعی برای تردد نیست و تبادل کالا و مسافر با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.این در حالی است که به دنبال انفجار اخیر در گمرک اسلام قلعه، همچنان ورود کالای جدید به مرز دوغارون ممنوع است و کالاهای متوقف در مرز با اولویت کالاهای فاسدشدنی از سوی گمرک اسلام قلعه افغانستان پذیرش می شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
عناوین این شماره
-
پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی از ۵ اسفند ۹۹
-
افزایش مهاجرت از پایتخت
-
عودت 133 میلیارد تومان وجوه بلیت به خریداران در کرونا
-
اعطای وام 40 میلیون تومانی ودیعه اسکان موقت متقاضیان نوسازی بافت فرسوده
-
اعطای ۱۸۵ میلیون تومانی وام بازسازی به زلزلهزدگان سیسخت
-
یک بام و دو هوای پروتکلهای کرونایی در صنعت هوایی
-
برگزاری نمایشگاهی از توانمندی حوزه هوایی از ۱۳ اسفند
-
استقرارسامانه یکپارچه فروش کالا و خدمات در ۱۱ فرودگاه کشور
-
تحویل ۴۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به شهرداری تهران
-
۵ مرز ایران و عراق بسته شد
پربازدیدترین اخبار
-
بودجه این 13 نهاد
-
شاهزادگان ناتوان و پر مدعا
-
جریمه بدهکاران بانک گردشگری بخشیده می شود
-
بودجه کدام نهادها و سازمانهای غیردولتی بالا رفت؟
-
تأکید رهبر انقلاب بر اهمیت و لزوم اجرای قانون منع بهکارگیری بازنشستگان
-
وضعیت اردوگاههای فلسطین از مردم مناطق زلزلهزده کرمانشاه بهتر است!
-
وقتی برای وام کرونا، پرسنل را اخراج اما از دولت پنهان می کنند
-
فشار هزینهها را از دوش کارگران بردارید
-
اقتصاد زاینده، اقتصاد مقاومتی و دانشبنیان است
-
وام مسکن ارزان میشود
-
۶ کشور مقصد صادرات برق تولیدی از انرژی تجدیدپذیر ایران شدند
-
FATFخوب یا بد،لازمه ارتباط مالی دنیاست
-
اختلاف قطعهسازان جنگ زرگری است
-
پرواربندی، برگ زرین اقتصاد مقاومتی
-
اقتصاد مقاومتی با بروکراسی اداری ناسازگار است
-
آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند
-
اسنپ و پاسخگویی
-
مأموریت لاریجانی به مرکز پژوهشهای مجلس
-
طرح بیمه مستمری بزودی رونمایی می شود
-
پنهانکاری و عدم شفافیت بیاعتمادی مردم را به دنبال دارد
نظرسنجی