
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ایجاد سامانه واقعیت مجازی در مجتمع بندری شهید رجایی
مدیر کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان از ایجادمدل سه بعدی مختصاتدار با قابلیتهای متنوع و راهاندازی سامانه واقعیت مجازی در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد .به گزارش اقتصادسرآمد، علیرضا محمدی کرجیران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، با بیان اینکه برای اولین بار در سطح بنادر کشور تهیه تصاویر سه بعدی و راهاندازی سامانه واقعیت مجازی در مجتمع بندری شهید رجایی بشکل پایلوت عملیاتی شد، اظهار داشت: با اجرای این پروژه مشاهده کلیه عوارض، تاسیسات و مستحدثات روبنایی در محدوده ۲۰۴۰ هکتاری که مشتمل بر بندر شهیدرجایی، اراضی پشتیبانی، بندر خلیجفارس و محوطه ۲۰۰ هکتاری است، پیاده سازی شد.مدیر منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی با اشاره به نتایج حاصله از اجرای این طرح خاطر نشان کرد: تصاویر سه بعدی مختصاتدار با قابلیتهای متنوع از جمله اندازهگذاری و محاسبه مساحت با وضوح کامل پیادهسازی و بر روی سامانه واقعیت مجازی بندر شهید رجایی جهت رویت و بهرهبرداری بارگزاری خواهد شد.وی افزود: مجوزهای لازم بهمنظور تهیه تصاویر سه بعدی اراضی بندر لنگه بهعنوان دومین بندر کشور اخذ شده و تصویر برداری از آن بندر به پایان رسیده و ایجاد مدل اراضی این بندرگاه طی روزهای آینده آغاز میشود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ظرفیت دریایی شرق تنگه هرمز
لزوم افزایش ظرفیت تجاری و توسعه گردشگری دریایی در بندر سیریک یکی از راهکارهای توسعه این منطقه است که همزمان با بهره مندی فعالا حوزه ی صیادی و کسب و کار مرتبط با حوزه ی دریا موجبات توسعه ی این منطقه را فراهم می کند. در جریان سلسله سفرهای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورى در سطح بنادر و ظرفیت های ساحلی کشور، این بار در جریان بازدید از بنادر شرق استان هرمزگان قرعه به نام مناطق تیاب، کلاهى، کرگان، سیریک و کوه مبارک افتاد که با حضور محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی انجام و به ضرورت مطالعه و برنامه ریزی در راستای توسعه ی ظرفیت ها و پنانسیل های منطقه نگاهی عمیق و عملیاتی تاکید شد.
حسین رییسی، نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه در راستای توسعه سواحل مکران بزرگترین بندر تجاری کشور؛ در محدوده شهرستان جاسک ایجاد می شود، گفت: همچنین جذب حداکثری کالا؛ با ایجاد بندر چندمنظوره در میناب رقم خواهد خورد.
وی با تاکید بر اینکه هدف از توسعه بنادر کشور؛ رونق تجارت، گردشگری دریایی، افزایش میزان صادرات غیرنفتی و اشتغال آفرینی و تامین معاش مردم منطقه است، بیان کرد: در ساحل میناب، ایجاد بندر چندمنظورهای از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار میگیرد تا بتوانیم به بهترین شکل از ظرفیت این منطقه نیز بهرهمند شویم.
نماینده مردم میناب، جاسک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ارزشمند دریای عمان و اقیانوس هند به نحو مطلوب استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای کاهش اثر کردن تحریمها؛ استفاده از توان داخلی و توجه به اقتصاد دریامحور یکی از مهمترین بخش های اقتصادی برای کشورهایی است که از ظرفیت دریایی برخوردارند.
رییسی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما همچنان شاهد محرومیت های مردم مناطق ساحلی هستیم و باید به مسئله تامین معاش و اشتغال بومیان نوار ساحلی بیش از پیش توجه شود.
وی با بیان اینکه خط تجاری جاسک-عمان طی سال های گذشته حفظ شده و به فعالیت خود ادامه میدهد، تاکید کرد: باید توان رقابت برای بومیان منطقه در دستور کار قرار گیرد و در این راستا نوسازی شناورها و حتی تبدیل شناورهای سنتی به شناورهای جدید، مقوله بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.
رییسی افزود: علاوه بر این ایجاد مسیر دسترسی به بندر تیاب یک نیاز جدی و توسعه جاسک در حوزه نفتی و صنعتی نیازمند برنامهریزی جامع است.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه پسکرانه بنادر، گفت: همچنین در مورد بندر سیریک باید به افزایش ظرفیت تجاری و توسعه گردشگری دریایی توجه کرد و بنادر مختلف کشور اعم از تیاب، میناب، جاسک و سیریک نیازمند دسترسی ایمن و ریلی برای فعالیت اقتصادی و تجاری هستند و باید در این زمینه گامهای موثر و جدی برداشت.
نماینده مردم میناب، جاسک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جاسک علاوه بر اینکه میتواند محل تولید کالاهای صنعتی شود، اعلام کرد: همچنین با راهاندازی پالایشگاههای جدید و پایانه صادرات نفت، بندر جاسک محلی برای تولید محصولات پتروشیمی خواهد بود.
رییسی ادامه داد: احداث بندر تجاری در محدوده شهرستان جاسک، میتواند ترانزیت کالا و انتقال مسافر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را بهبود بخشد و همچنین به دلیل نزدیکی با بندر سلطان قابوس عمان، مراودات دو کشور را تسهیل کرده و تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به ایجاد بزرگترین بندر تجارى کشور؛ در محدوده شهرستان جاسک، تأکید کرد: توسعه جاسک در سطح ملى؛ بسیار مهم و راهبردى است.
محمد راستادنیز در جریان این بازدید که از دو بندر کوه مبارک و جاسک از جمله بنادر شرق هرمزگان انجام گرفت در این رابطه اظهار کرد: توسعه جاسک در سطح ملى؛ بسیار مهم و راهبردى است و در فاز شناخت؛ به جمعبندى رسیدهایم تا بزرگترین بندر تجارى کشور را در محدوده شهرستان جاسک احداث کنیم.
وى ادامه داد: در تعامل با وزارت نفت، جانمایى نهایى مشخص و مطالعات اجرایى سازمان بنادر و دریانوردى در این رابطه آغاز خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورى با اشاره به اینکه حمل و نقل و تجارت دریایى در شرق تنگه هرمز؛ براى اولین بار مدنظر قرار مى گیرد، عنوان کرد: قصد داریم تا به جز بندر چابهار بتوانیم پذیرش کشتىهاى اقیانوس پیما را در شرق تنگه هرمز نیز داشته باشیم که این مسئله در محدوده شهرستان جاسک مدنظر قرار
خواهد گرفت.
حسین رییسی، نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه در راستای توسعه سواحل مکران بزرگترین بندر تجاری کشور؛ در محدوده شهرستان جاسک ایجاد می شود، گفت: همچنین جذب حداکثری کالا؛ با ایجاد بندر چندمنظوره در میناب رقم خواهد خورد.
وی با تاکید بر اینکه هدف از توسعه بنادر کشور؛ رونق تجارت، گردشگری دریایی، افزایش میزان صادرات غیرنفتی و اشتغال آفرینی و تامین معاش مردم منطقه است، بیان کرد: در ساحل میناب، ایجاد بندر چندمنظورهای از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار میگیرد تا بتوانیم به بهترین شکل از ظرفیت این منطقه نیز بهرهمند شویم.
نماینده مردم میناب، جاسک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ارزشمند دریای عمان و اقیانوس هند به نحو مطلوب استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای کاهش اثر کردن تحریمها؛ استفاده از توان داخلی و توجه به اقتصاد دریامحور یکی از مهمترین بخش های اقتصادی برای کشورهایی است که از ظرفیت دریایی برخوردارند.
رییسی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما همچنان شاهد محرومیت های مردم مناطق ساحلی هستیم و باید به مسئله تامین معاش و اشتغال بومیان نوار ساحلی بیش از پیش توجه شود.
وی با بیان اینکه خط تجاری جاسک-عمان طی سال های گذشته حفظ شده و به فعالیت خود ادامه میدهد، تاکید کرد: باید توان رقابت برای بومیان منطقه در دستور کار قرار گیرد و در این راستا نوسازی شناورها و حتی تبدیل شناورهای سنتی به شناورهای جدید، مقوله بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.
رییسی افزود: علاوه بر این ایجاد مسیر دسترسی به بندر تیاب یک نیاز جدی و توسعه جاسک در حوزه نفتی و صنعتی نیازمند برنامهریزی جامع است.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه پسکرانه بنادر، گفت: همچنین در مورد بندر سیریک باید به افزایش ظرفیت تجاری و توسعه گردشگری دریایی توجه کرد و بنادر مختلف کشور اعم از تیاب، میناب، جاسک و سیریک نیازمند دسترسی ایمن و ریلی برای فعالیت اقتصادی و تجاری هستند و باید در این زمینه گامهای موثر و جدی برداشت.
نماینده مردم میناب، جاسک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جاسک علاوه بر اینکه میتواند محل تولید کالاهای صنعتی شود، اعلام کرد: همچنین با راهاندازی پالایشگاههای جدید و پایانه صادرات نفت، بندر جاسک محلی برای تولید محصولات پتروشیمی خواهد بود.
رییسی ادامه داد: احداث بندر تجاری در محدوده شهرستان جاسک، میتواند ترانزیت کالا و انتقال مسافر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را بهبود بخشد و همچنین به دلیل نزدیکی با بندر سلطان قابوس عمان، مراودات دو کشور را تسهیل کرده و تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به ایجاد بزرگترین بندر تجارى کشور؛ در محدوده شهرستان جاسک، تأکید کرد: توسعه جاسک در سطح ملى؛ بسیار مهم و راهبردى است.
محمد راستادنیز در جریان این بازدید که از دو بندر کوه مبارک و جاسک از جمله بنادر شرق هرمزگان انجام گرفت در این رابطه اظهار کرد: توسعه جاسک در سطح ملى؛ بسیار مهم و راهبردى است و در فاز شناخت؛ به جمعبندى رسیدهایم تا بزرگترین بندر تجارى کشور را در محدوده شهرستان جاسک احداث کنیم.
وى ادامه داد: در تعامل با وزارت نفت، جانمایى نهایى مشخص و مطالعات اجرایى سازمان بنادر و دریانوردى در این رابطه آغاز خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورى با اشاره به اینکه حمل و نقل و تجارت دریایى در شرق تنگه هرمز؛ براى اولین بار مدنظر قرار مى گیرد، عنوان کرد: قصد داریم تا به جز بندر چابهار بتوانیم پذیرش کشتىهاى اقیانوس پیما را در شرق تنگه هرمز نیز داشته باشیم که این مسئله در محدوده شهرستان جاسک مدنظر قرار
خواهد گرفت.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

بندر استراتژیک چابهار در ردیف بنادر استاندارد جهان
علی زینی وند، استاندار کرمان گفت: بندر استراتژیک چابهار، بزرگترین بندر اقیانوسی کشور و جزو بنادر استاندارد دنیاست.به گزارش اقتصادسرآمد، استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد از حوضچهها و کانالهای دسترسی و فرآیند لایروبی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و روند تخلیه و بارگیری کالا بازدید کردند.محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در این بازدید ضمن تاکید بر ایجاد راه ارتباطی بین سرخس و چابهار، گفت: اتصال چابهار به سرخس، علاوه بر توسعه و پیشرفت استانهای جنوب شرق ایران، تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشور رقم می زند.وی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت بازارچههای مرزی، اضافه کرد: تقویت این بازارچهها به ویژه در استانهای منطقه پنج کشور میتواند تاثیر به سزایی در توسعه اقتصادی و تجاری سازی محصولات داشته باشد.این مقام مسئول با بیان این که امروزه کریدورهای ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب میشود، گفت: از طریق اتصال آسیای میانه به چابهار، شرایط دستیابی به فرصتهای بی نظیر اقتصادی تسهیل می شود.وی با تاکید بر لزوم اتصال آسیای میانه از طریق دریا به چابهار، افزود: چابهار نزدیکترین و بهترین نقطه برای دسترسی کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان به آبهای آزاد است و نقطه ای راهبردی برای ترانزیت کالا از آسیا به اروپا محسوب میشود.معتمدیان ادامه داد: توجه به توسعه ارتباطات هوایی منسجم، تعامل و همافزایی بیشتر، بسط و تقویت روابط اجتماعی و اقتصادی بین استانهای شرقی کشور ضروری است.علی زینی وند، استاندار کرمان نیز عملکرد بندر چابهار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این بندر استراتژیک بزرگترین بندر اقیانوسی کشور و جزو بنادر استاندارد دنیاست و باتوجه به عمق مناسب پای اسکله، امکان پهلو دهی کشتی های سایز بزرگ را دارد.وی با اشاره به افزایش چشمگیر ورود کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار، بیان کرد: حمل کالاهای اساسی مورد نیاز شرق کشور از طریق بنادر دیگر ترافیک جاده ای و افزایش هزینه ها را به همراه دارد، در حالی که با ورود این کالاها از بندر چابهار هم بار ترافیک جاده ها کم می شود و هم هزینه ها کاهش می یابد.زینی وند اضافه کرد: با اتصال خط ریلی به بندر چابهار این بندر جزو بنادر بسیار استراتژیک و در رده بنادر شهید رجایی و بندر امام (ره) قرار خواهد گرفت.محمد علی طالبی، استاندار یزد نیز با اشاره به توسعه مناسب و مطلوب بندر چابهار، عنوان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در این بندر بزرگ اقیانوسی متناسب با نیاز کشور ایجاد شده است که با توسعه بیش از پیش بندر چابهار بیشتر می توان از این ظرفیت های بی نظیر بهره مند شد.وی اضافه کرد: با توجه به نیازی که کشور و استان های منطقه ۵ دارند، توسعه بندر چابهار می تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.
طالبی تبادلات بندر چابهار با کشور های مختلف دنیا را عاملی برای رونق اقتصادی استان های منطقه ۵ اعلام و اذعان کرد: توسعه تجاری استان های منطقه پنج با جهان به توسعه تجاری چابهار با کشور های مختلف دنیا بستگی دارد.حمید ملانوری شمسی، استاندار خراسان جنوبی هم گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در پنج سال اخیر توسعه خوبی را در زمینه عمرانی و واردات و صادرات داشته است.وی با اشاره به سرعت بالای احداث خط ریلی در مسیر چابهار و کریدور شرق، بیان کرد: با پایان خط ریلی و کریدور چابهار -سرخس زمینه تجارت دنیا با استان های شرقی و کشور های آسیای میانه فراهم خواهد شد.محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به پیشرفت های بسیار خوبی که در دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری اتفاق افتاده است، عنوان کرد : به طور قطع این حجم از کار بدون تلاش و پیگیری امکان پذیر نبود و با نگاهی که به این بندر وجود دارد، به عنوان یکی از قطب های ترانزیت کشور تبدیل خواهد شد.
طالبی تبادلات بندر چابهار با کشور های مختلف دنیا را عاملی برای رونق اقتصادی استان های منطقه ۵ اعلام و اذعان کرد: توسعه تجاری استان های منطقه پنج با جهان به توسعه تجاری چابهار با کشور های مختلف دنیا بستگی دارد.حمید ملانوری شمسی، استاندار خراسان جنوبی هم گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در پنج سال اخیر توسعه خوبی را در زمینه عمرانی و واردات و صادرات داشته است.وی با اشاره به سرعت بالای احداث خط ریلی در مسیر چابهار و کریدور شرق، بیان کرد: با پایان خط ریلی و کریدور چابهار -سرخس زمینه تجارت دنیا با استان های شرقی و کشور های آسیای میانه فراهم خواهد شد.محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به پیشرفت های بسیار خوبی که در دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری اتفاق افتاده است، عنوان کرد : به طور قطع این حجم از کار بدون تلاش و پیگیری امکان پذیر نبود و با نگاهی که به این بندر وجود دارد، به عنوان یکی از قطب های ترانزیت کشور تبدیل خواهد شد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

مرز دریایی خرمشهر بسته نیست
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالا به عراق بسته نیست.به گزارش اقتصادسرآمد ،محمد حیدری افزود: با وجود بسته شدن مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و توقف کامل تردد مسافران عراقی در این دو مرز، مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالاهای مورد نیاز کشور عراق باز است و خللی در فعالیت شناورهای باری و تجاری که در بنادر جنوبی عراق تردد میکنند بوجود نیامده است.وی گفت: شناورهای باری ایرانی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و عملیات منظم و مستمر گندزدایی میتوانند بین بندر خرمشهر و بنادر جنوبی عراق تردد کنند.حیدری گفت: از زمان همه گیری ویروس کرونا، تردد شناورهای مسافری بین خرمشهر و بنادر جنوبی عراق متوقف شده و هم اکنون هیچ برنامهای برای ازسرگیری فعالیت شناورهای مسافری نداریم.فرمانده ویژه خرمشهر از تعطیلی کامل پایانه مسافری شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: با ابلاغ ستاد استانی کرونا، در گام نخست این پایانه یک هفته با هدف مهار و کنترل ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی بسته خواهد ماند.دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز به خبرنگار مانا گفت: بر اساس بررسیهای دقیق، منشاء اصلی شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی ورود مسافران عراقی به خوزستان بوده است.وی گفت: شهرهای خرمشهر، آبادان، شادگان و ماهشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند به همین دلیل محدودیتهای شدید کرونایی در این شهرها برقرار شده است.دکتر سلمان زاده افزود: ورود خودروهای غیربومی به شهرهای ساحلی خوزستان با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ممنوع است و تنها مشاغل گروه یک در این شهرها میتوانند فعالیت کنند.به گفته وی ظرفیت بیمارستانهای شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان تکمیل شده و هم اکنون برای بستری بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی از بیمارستانهای معین استفاده میکنیم.هم اکنون ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که شدت آن در شهرهای ساحلی خوزستان بسیار بیشتر است

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تردد ۱۱ هزار و ۸۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال
معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال ۱۱ هزار و ۸۰۰ شناور برای تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر تردد کردهاند. به گزارش اقتصادسرآمد محمد شکیبینسب با اشاره به رونق تجارت دریایی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: در ۱۰ ماه امسال بیش از ۴۰ میلیون تُن کالا در بنادر ۱۳ گانه استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد که حدود ۲۵ درصد آن مواد غیرنفتی بوده است.وی، با اشاره به تخلیه و بارگیری ۳۰.۵ میلیون تُن کالای نفتی در ۱۰ ماه امسال در بنادر استان بوشهر خاطر نشان کرد: در همین مدت ۱۹۳ هزار و ۸۰۸ تن کالای کانتینری در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شدهاست.معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تردد ۱۱ هزار و ۸۰۰ فروند شناور به بنادر استان خبر داد و بیان کرد: در مدت یاد شده ۱۱ هزار و ۸۰۰ فروند شناو در بنادر استان بوشهر تردد کردهاند که سه هزار و ۳۷۰ فروند شناور آن ظرفیت بارگیری بالای یکهزار تن کالا داشتهاند.شکیبینسب به تردد مسافر در بنادر پرداخت و تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال ۲۱۵ هزار و ۴۱۸ مسافر از بنادر بوشهر و گناوه به جزیره خارگ و یا بالعکس با کشتی مسافری جابهجا شدند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

خطوط کشتیرانی ایسترن پسیفیک میزان تولید CO۲ را کاهش داد
شرکت کشتیرانی ایسترن پسیفیک ۲ سال زودتر از موعد تعیین شده میزان انتشار دی اکسید کربن در ناوگان دریایی خود را کاهش داد. به گزارش اقتصادسرآمد از مرین کانکتور، سال گذشته؛ ایسترن پسیفیک (EPS) از خطوط کشتیرانی سنگاپور گزارشی از انتشار دی اکسید کربن در ناوگان کشتیرانی خود به عنوان بخشی از سیاست حفاظت زیست محیطی و اجتماعی ارائه کرد.ایسترن پسیفیک دارای ناوگان متنوعی با مجموع ۱۵ میلیون تی ای یو ظرفیت در بخش های کانتینر، فله خشک و تانکر است. با درنظر گرفتن نسبت بهره وری سالانه پذیرفته شده صنعت دریانوردی (نسبت انتشار کربن کشتی به ازای هر واحد واقعی حمل و نقل) طبق گزارش، ناوگان دریایی این شرکت AER ۴,۷ گرم CO۲ درهر مایل را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده است که پیشرفت قابل توجهی را از سال ۲۰۱۵ نشان می دهد.در ۲۸ ژانویه ، ایسترن پسیفیک اعلام کرد که به رقم AER ۴,۴ رسیده، به این معنی که ۲ سال زودتر از برنامه تعیین شده آلاینده های کربنی ناوگان خود را کاهش داده است.سیریل دوکان؛ مدیر عامل شرکت ایسترن پسیفیک می گوید: این شرکت متعهد به رشد سبز و فناوری محور در همه جبهه های صنعت دریانوردی است؛ با وجود اینکه که هدف نهایی انتشار صفر است، رسیدن به این مهم به سادگی امکان پذیر نیست.وی ادامه داد: در حال حاضر استفاده از منابع مختلف موجود برای کاهش قابل توجه انتشار CO۲ و به طور کلی انتشار گازهای گلخانه ای، بهترین گزینه است؛ فناوری بهینه سازی، سوخت های دریایی جایگزین مانند LNG و LPG و سوخت های زیستی و نیروی کار متخصص ثابت کرده است که حمل و نقل پاک تر دریایی، امروز چندان دور از ذهن نیست.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

راهبری بیش از ۳۷۶ پروژه عمرانی در سال
معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال جاری ۳۷۶ پروژه عمرانی راهبری شد، گفت: بیش از ۸۰ درصد سامانههای اعلام و اطفای حریق بنادر بازرگانی و بنادر کوچک ارتقاء داشته است.به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا اله یار در تشریح اقدامات شاخص معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان از راهبری بیش از ۳۷۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۹,۳۰۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی و ارتقای سامانههای اعلام و اطفای حریق بنادر بازرگانی و بنادر کوچک از اقداماتی است که در سال ۹۹ دنبال شده است.وی در نشست معاونان مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: اخذ گواهینامه استاندارد مدیریت مصرف انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ در بنادر انزلی، امام خمینی(ره)، شهید رجایی، نوشهر و امیرآباد، از فعالیت های مهمی است که در سال جاری انجام شده است.عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اقدامات انجام شده در بخش تجهیزات با اشاره به تدوین ابلاغ و اجرای شیوهنامه هدایت و نظارت پروژههای تجهیزاتی، اظهار داشت: تحویل یک فروند بارج مقابله با آلودگی، خارج سازی مغروقه اسال- استار، حویل شناور دریاپاک۱ و تکمیل شروع به حمل لایروبهای هاپرساکشن ۴۰۰۰ متر مکعبی تا پایان سال، از اهم اقدامات تجهیزاتی به شمار می آید.وی درباره رویکردها و کارهای انجام شده توسعهای در حوزه سواحل و بنادر از اتمام و تصویب مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی ۱۱ بندر اصلی خبر داد و افزود: اتمام طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر، شروع مطالعات سیستان و بلوچستان، تکمیل پروژه پایش و شبیهسازی سواحل خوزستان و همچنین انجام هیدروگرافی ۵۰ بندر اصلی و فرعی و منطقه از دیگر کارهای است که در بخش سواحل و بنادر انجام شده است.اله یار در خصوص اقدامات انجام شده در بخش گردشگری دریایی از بازسازی ترمینال مسافری آبادان، بهسازی بازوی غربی موجشکن بندر انزلی و اجرای ۵۰ درصدی طرح توسعه بندر مسافری چمخاله خبر داد.معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر درباره طرح توسعه سواحل مکران، به تکمیل فاز اول طرح توسعه شهید بهشتی چابهار، شروع عملیات اجرایی احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات و شروع عملیات احداث کریدور لجستیکی بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

صید ۳۰ هزار تن ماهیان صنعتی در آب های دور
یک مقام مسئول گفت: سالانه حدود ۳۰ هزار تن ماهیان صنعتی توسط شناورهای ایران در آب های دور صید می شود.به گزارش اقتصادسرآمد، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: ایران با ۱۴۰۰ فروند شناور صید دارای بیشترین تعداد شناور در آبهای دور در بین کشورها است.سید پرویز محبی افزود: فعالیت در آبهای دور علاوه بر بحث صید و کاهش فشار بر ذخایر آبهای ساحلی، به لحاظ اهتزاز پرچم ایران در این آبها حائز اهمیت است، ضمن آنکه میتوانیم جمعیتی که جویای شغل هستند در این شناورهای صیادی ساماندهی کنیم.وی با بیان اینکه مدیریت، سهمیه بندی صید، و سیاستگذاریهای مربوط به صید در آبهای دور توسط کمیسیون صید تون ماهیان اقیانوس هند صورت میگیرد، اظهار داشت: برای ایران مهم است که جایگاه خود را در این کمسیون تقویت کند و بتواند در اجلاسهای آن شرکت کند.محبی با اشاره به اینکه حق عضویت کشورها در کمیسیون صید تون ماهیان اقیانوس هند بستگی به میزان صید کشورها دارد، گفت: حق عضویت سالانه ایران حدود ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار دلار است.معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران یکی از مشکلات مربوط به پرداخت حق عضویت ایران به این کمیسیون را نبود منبعی برای تأمین اعتبارات
آن دانست.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.


ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
عناوین این شماره
-
ایجاد سامانه واقعیت مجازی در مجتمع بندری شهید رجایی
-
ظرفیت دریایی شرق تنگه هرمز
-
بندر استراتژیک چابهار در ردیف بنادر استاندارد جهان
-
مرز دریایی خرمشهر بسته نیست
-
تردد ۱۱ هزار و ۸۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال
-
خطوط کشتیرانی ایسترن پسیفیک میزان تولید CO۲ را کاهش داد
-
راهبری بیش از ۳۷۶ پروژه عمرانی در سال
-
صید ۳۰ هزار تن ماهیان صنعتی در آب های دور
پربازدیدترین اخبار
-
بودجه این 13 نهاد
-
شاهزادگان ناتوان و پر مدعا
-
جریمه بدهکاران بانک گردشگری بخشیده می شود
-
بودجه کدام نهادها و سازمانهای غیردولتی بالا رفت؟
-
تأکید رهبر انقلاب بر اهمیت و لزوم اجرای قانون منع بهکارگیری بازنشستگان
-
وضعیت اردوگاههای فلسطین از مردم مناطق زلزلهزده کرمانشاه بهتر است!
-
وقتی برای وام کرونا، پرسنل را اخراج اما از دولت پنهان می کنند
-
فشار هزینهها را از دوش کارگران بردارید
-
اقتصاد زاینده، اقتصاد مقاومتی و دانشبنیان است
-
وام مسکن ارزان میشود
-
۶ کشور مقصد صادرات برق تولیدی از انرژی تجدیدپذیر ایران شدند
-
FATFخوب یا بد،لازمه ارتباط مالی دنیاست
-
اختلاف قطعهسازان جنگ زرگری است
-
پرواربندی، برگ زرین اقتصاد مقاومتی
-
اقتصاد مقاومتی با بروکراسی اداری ناسازگار است
-
آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند
-
اسنپ و پاسخگویی
-
مأموریت لاریجانی به مرکز پژوهشهای مجلس
-
طرح بیمه مستمری بزودی رونمایی می شود
-
پنهانکاری و عدم شفافیت بیاعتمادی مردم را به دنبال دارد
نظرسنجی