فهرست
آرشیو
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
نظرسنجی

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

احتمال واریز۲۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت مترو
مدیرعامل متروی تهران گفت: براساس توافق بین بانک رفاه و معاونت مالی شهرداری تهران به منظور آزادسازی منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۸، بخشی از این اوراق تا پایان هفته جاری به حساب شهرداری تهران واریز خواهد شد. به گزارش اقتصادسرآمد، علی امام ضمن اعلام این خبر افزود: در چند روز گذشته، شهردار تهران رایزنیهای بسیاری با رئیس بانک مرکزی برای آزادسازی منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ در مهلت دو هفتهای تعیین شده از سمت دولت، داشت که سرانجام بانک رفاه و معاونت مالی شهرداری تهران به توافقی فی مابین با یکدیگر رسیدند.او در ادامه افزود: باید معادل بخشی از املاک شهرداری تهران که در دفترخانه به وثیقه گذاشته شده، توسط بانک رفاه آزادسازی شود. همچنین به هر میزان که شهرداری وثیقهها را تأمین کند، منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۸، توسط بانک رفاه آزادسازی و به حساب شهرداری تهران واریز شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ظرفیت مغفول دریا
گروه حمل و نقل- سهم حملونقل دریایی در تجارت جهانی در حدود ۹۰ درصد است. در ایران صددرصد صادرات نفت از طریق دریا انجام میشود و تقریبا کل واردات و صادرات هم از طریق کشتی و دریاست. آمارهای مختلف از رتبهبندی جایگاه کشورهایی که دارای مرز آبی هستند نشان میدهد که هر چند ایران در منطقه از حیث ناوگان توانسته است جایگاه نخست را از آن خود کند اما در حمل و نقل دریایی در جهان رتبه بیستم جهان را کسب کرده است که نشاندهنده مغفول ماندن این بخش در اقتصاد ایران دارد.طبق آمارهایی که به تازگی از سوی سازمان تجارت جهانی در مورد تجارت و توسعه در خصوص رتبه کشورهای مختلف در بخش حمل و نقل دریایی منتشر شده است؛ ایران با جابهجایی ١٩ میلیون تن کالا در بخش دریایی رتبه بیستم جهان را کسب کرده است. این آمار نشان میدهد که صدرنشین جابهجایی دریایی یونان است که با ٣٠٨ میلیون تن جابهجایی در رتبه نخست قرار دارد. رتبه دوم در اختیار ژاپن با جابهجایی ٢٢٣ میلیون تن کالاست و سپس همسایه آسیای جنوب شرقیاش یعنی چین در جایگاه سوم قرار دارد. چینیها توانستهاند در یک سال ١٦٥ میلیون تن کالا را در بخش دریایی جابهجا کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، برطرف شدن تحریم ها مهمترین مسیر رشد صنعت دریایی است، اما برای تبدیل شدن بنادر ایران به قطبهای تجاری بالقوه، مخصوصا درمورد بنادری که از تحریم ها معاف هستند مانند چابهار، تسریع در مهیا کردن بنادر تجاری کشور در سواحل جنوبی برای پذیرش کشتیهای نسل جدید، تشویق صاحبان کالا به استفاده از کانتینر و اعمال تخفیف در حقوق و عوارض بندری برای کشتیهای کانتینربر از جمله راهکارهای رشد است.
میزان تولید ثروت سالانه در بخش خدمات ترانزیت و حمل و نقل در کشور تا پیش از تحریم ها رقمی در حدود ۴ میلیارد دلار بوده است که در صورت برنامهریزی صحیح و فعال سازی کریدورهای بینالمللی و عملیاتی شدن این چشمانداز، بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
هم اکنون ارزش تجارت کالا در جهان به ۱۰ هزار میلیارد دلار میرسد که در این میان حجم تجارت بین آسیا و اروپا در حدود سه هزار میلیارد دلار است که در این میان بیشترین درآمد کشورمان از رهگذر ترانزیت و حمل این کالاها در بخش حملونقل دریایی و جادهای و ریلی- به عنوان حمل ونقل ترکیبی- است.
اگرچه صنعت حمل و نقل دریایی بزرگترین صنعت بین المللی جهان است اما این صنعت طی سال های اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه شده است؛ که رشد بسیار کند اقتصاد جهانی، رکود اقتصاد چین، کاهش قیمت نفت، ساخت کشتی های بزرگ و عدم توازن عرضه و تقاضا، رکود صنعت حمل و نقل دریایی و ورشکستگی بسیاری از شرکت های کشتیرانی را به دنبال داشته است. در این بین خطوط برتر کشتیرانی در حال حذف رقبای خود از طریق تصاحب، ادغام تجاری یا تشکیل اتحادهای کشتیرانی هستند.
ایران دارای سواحل طولانی و ناوگان بزرگ کشتیرانی است و همواره بهعنوان یکی از کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در حوزه دریایی بهشمار میرود. استفاده از مزیتهای دریانوردی و بهرهگیری از ظرفیتهای دریا بهصورت طبیعی و ذاتی و در طول تاریخ برای کشور ما وجود داشته است. همچنین با رجوع به سوابق تاریخی متوجه میشویم ایرانیان از گذشته تاکنون از دریا در موضوعات مختلف از جمله فعالیتهای بازرگانی بهره بردهاند.
با توسعه روند تجارت بینالمللی و مزیتهای مهمی که کشورمان در برقراری روابط تجاری با کشورهای مختلف منطقه و جهان دارد، طبیعتا ضرورت بهرهگیری از مزیتهای حوزه دریایی افزایش یافته و جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن سواحل طولانی و ناوگان بزرگ کشتیرانی همواره بهعنوان یکی از کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در حوزه دریایی مطرح است.
بخش زیادی از بار این فعالیتها در حوزه دریایی بر دوش دریانوردان است. براساس آمار گواهینامههای شایستگی صادر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، تعداد دریانوردان ایرانی بالغ بر ۱۲۰هزار نفر است که عمده آنها روی ناوگان منطقهای و اقیانوسپیما فعالیت میکنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، برطرف شدن تحریم ها مهمترین مسیر رشد صنعت دریایی است، اما برای تبدیل شدن بنادر ایران به قطبهای تجاری بالقوه، مخصوصا درمورد بنادری که از تحریم ها معاف هستند مانند چابهار، تسریع در مهیا کردن بنادر تجاری کشور در سواحل جنوبی برای پذیرش کشتیهای نسل جدید، تشویق صاحبان کالا به استفاده از کانتینر و اعمال تخفیف در حقوق و عوارض بندری برای کشتیهای کانتینربر از جمله راهکارهای رشد است.
میزان تولید ثروت سالانه در بخش خدمات ترانزیت و حمل و نقل در کشور تا پیش از تحریم ها رقمی در حدود ۴ میلیارد دلار بوده است که در صورت برنامهریزی صحیح و فعال سازی کریدورهای بینالمللی و عملیاتی شدن این چشمانداز، بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
هم اکنون ارزش تجارت کالا در جهان به ۱۰ هزار میلیارد دلار میرسد که در این میان حجم تجارت بین آسیا و اروپا در حدود سه هزار میلیارد دلار است که در این میان بیشترین درآمد کشورمان از رهگذر ترانزیت و حمل این کالاها در بخش حملونقل دریایی و جادهای و ریلی- به عنوان حمل ونقل ترکیبی- است.
اگرچه صنعت حمل و نقل دریایی بزرگترین صنعت بین المللی جهان است اما این صنعت طی سال های اخیر با مشکلات عدیده ای مواجه شده است؛ که رشد بسیار کند اقتصاد جهانی، رکود اقتصاد چین، کاهش قیمت نفت، ساخت کشتی های بزرگ و عدم توازن عرضه و تقاضا، رکود صنعت حمل و نقل دریایی و ورشکستگی بسیاری از شرکت های کشتیرانی را به دنبال داشته است. در این بین خطوط برتر کشتیرانی در حال حذف رقبای خود از طریق تصاحب، ادغام تجاری یا تشکیل اتحادهای کشتیرانی هستند.
ایران دارای سواحل طولانی و ناوگان بزرگ کشتیرانی است و همواره بهعنوان یکی از کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در حوزه دریایی بهشمار میرود. استفاده از مزیتهای دریانوردی و بهرهگیری از ظرفیتهای دریا بهصورت طبیعی و ذاتی و در طول تاریخ برای کشور ما وجود داشته است. همچنین با رجوع به سوابق تاریخی متوجه میشویم ایرانیان از گذشته تاکنون از دریا در موضوعات مختلف از جمله فعالیتهای بازرگانی بهره بردهاند.
با توسعه روند تجارت بینالمللی و مزیتهای مهمی که کشورمان در برقراری روابط تجاری با کشورهای مختلف منطقه و جهان دارد، طبیعتا ضرورت بهرهگیری از مزیتهای حوزه دریایی افزایش یافته و جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن سواحل طولانی و ناوگان بزرگ کشتیرانی همواره بهعنوان یکی از کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در حوزه دریایی مطرح است.
بخش زیادی از بار این فعالیتها در حوزه دریایی بر دوش دریانوردان است. براساس آمار گواهینامههای شایستگی صادر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، تعداد دریانوردان ایرانی بالغ بر ۱۲۰هزار نفر است که عمده آنها روی ناوگان منطقهای و اقیانوسپیما فعالیت میکنند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تایید منفی بودن تست بیماران کرونایی شرط سفر در تعطیلات دو هفته ای
از دیروز هیچ یک از بخشهای حمل و نقل عمومی (شرکت های مسافربری)، ریلی و هوایی تعطیل نیست، اما جابجایی مسافر در حمل و نقل عمومی مشمول تایید منفی بودن تست بیماران کرونایی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا همه بخش های حمل و نقل عمومی به فعالیت خود از امروز ادامه می دهند. بر این اساس اگر شما امروز مسافر مسیر تهران- شیراز هستید میتوانید با مراجعه به ترمینال غرب بلیت اتوبوس را برای این مسیر خریداری کنید و به مقصد مورد نظر برسید.
مسئول ترمینال مسافربری غرب تهران گفت: تا این ساعت (١١ صبح)، سه سرویس رفت از تهران به شیراز به طور کامل پر شده است و سفرهای بین استانی با اتوبوس های شرکت های مسافری ادامه دارد.
وی ادامه داد: تنها تفاوت سفر الزامی بودن برگه گواهی سلامت برای افرادی است که قبلا تست کرونای آنها مثبت بوده و در سامانه، نام آنها ثبت شده است.
در همین راستا وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است: مبتلایان به کرونا که تست آنها مثبت و کد ملی آنها در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است، تا ۱۴ روز امکان سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس را ندارند.افرادی که تست کرونا آنها مثبت شده است پس از گذار از دوران قرنطینه که سامانه وزارت بهداشت آن را مشخص می کند، امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جادهای، قطار و هواپیما را خواهند داشت.
برای صدور بلیت هواپیما و قطار با توجه به زیرساختی که فراهم شده است ابتدا کد ملی از مسافر دریافت میشود و سپس استعلام فرد از نظر ابتلا به کرونا از سامانهای که متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است انجام می شود و در صورت منفی بودن ابتلا به کرونا برای آنها بلیت صادر می شود.
در واقع مبتلایان به کرونا که تست آنها در زمان مراجعه برای خرید بلیت برای روز انتخابی در سامانه وزارت بهداشت مثبت ثبت شده است، امکان سفر را نخواهند داشت.
با این حال، ارائه تست منفی کرونا جنبه عمومی ندارد و افرادی که مبتلا به این بیماری نیستند، نیازی به ارائه مدارک مرتبط را ندارند.
شهرام آدم نژاد معاون حمل وًنقل وزارت راه و شهرسازی پیشتر گفته بود: پیش از این برای صدور بلیت اتوبوس کد ملی از مسافر دریافت نمیشد، بنابراین تکمیل زیرساختهای اتصال به سامانه وزارت بهداشت در مورد صدور بلیت اتوبوس برای بیماران غیر کرونایی کمی با تاخیر انجام شد ولی از اوایل هفته پیش روی این موضوع اجرایی میشود.
اکنون استعلام از سامانه وزارت بهداشت بابت بررسی ابتلا به کرونا برای همه مسافران انجام میشود و کسانی که تست آنها مثبت بوده و در سامانه وزارت بهداشت درج شده است با تشخیص سامانه به آنها بلیت عرضه نمی شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا همه بخش های حمل و نقل عمومی به فعالیت خود از امروز ادامه می دهند. بر این اساس اگر شما امروز مسافر مسیر تهران- شیراز هستید میتوانید با مراجعه به ترمینال غرب بلیت اتوبوس را برای این مسیر خریداری کنید و به مقصد مورد نظر برسید.
مسئول ترمینال مسافربری غرب تهران گفت: تا این ساعت (١١ صبح)، سه سرویس رفت از تهران به شیراز به طور کامل پر شده است و سفرهای بین استانی با اتوبوس های شرکت های مسافری ادامه دارد.
وی ادامه داد: تنها تفاوت سفر الزامی بودن برگه گواهی سلامت برای افرادی است که قبلا تست کرونای آنها مثبت بوده و در سامانه، نام آنها ثبت شده است.
در همین راستا وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است: مبتلایان به کرونا که تست آنها مثبت و کد ملی آنها در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است، تا ۱۴ روز امکان سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس را ندارند.افرادی که تست کرونا آنها مثبت شده است پس از گذار از دوران قرنطینه که سامانه وزارت بهداشت آن را مشخص می کند، امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جادهای، قطار و هواپیما را خواهند داشت.
برای صدور بلیت هواپیما و قطار با توجه به زیرساختی که فراهم شده است ابتدا کد ملی از مسافر دریافت میشود و سپس استعلام فرد از نظر ابتلا به کرونا از سامانهای که متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است انجام می شود و در صورت منفی بودن ابتلا به کرونا برای آنها بلیت صادر می شود.
در واقع مبتلایان به کرونا که تست آنها در زمان مراجعه برای خرید بلیت برای روز انتخابی در سامانه وزارت بهداشت مثبت ثبت شده است، امکان سفر را نخواهند داشت.
با این حال، ارائه تست منفی کرونا جنبه عمومی ندارد و افرادی که مبتلا به این بیماری نیستند، نیازی به ارائه مدارک مرتبط را ندارند.
شهرام آدم نژاد معاون حمل وًنقل وزارت راه و شهرسازی پیشتر گفته بود: پیش از این برای صدور بلیت اتوبوس کد ملی از مسافر دریافت نمیشد، بنابراین تکمیل زیرساختهای اتصال به سامانه وزارت بهداشت در مورد صدور بلیت اتوبوس برای بیماران غیر کرونایی کمی با تاخیر انجام شد ولی از اوایل هفته پیش روی این موضوع اجرایی میشود.
اکنون استعلام از سامانه وزارت بهداشت بابت بررسی ابتلا به کرونا برای همه مسافران انجام میشود و کسانی که تست آنها مثبت بوده و در سامانه وزارت بهداشت درج شده است با تشخیص سامانه به آنها بلیت عرضه نمی شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

اعلام امادگی وزارت مسکن برای واگذاری مسکن ملی به خبرنگاران
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش نویس تفاهم نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران به امضا رسیده و آماده دریافت تعداد افراد تحت پوشش هر استان و شهر از سوی وزارت ارشاد هستیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمود محمودزاده اظهار کرد: پیش نویس تفاهم نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران در قالب طرح اقدام ملی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستادیم و نظراتشان را هم اعلام کردند. ما آماده ایم تا وزارت ارشاد تعداد تحت پوشش در هر استان و شهر را اعلام کند و ما در حد بضاعتی که در تامین زمین داریم مساعدت لازم را انجام می دهیم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سقف تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن یکم افزایش می یابد، گفت: فعلا تصمیم جدیدی در حوزه وزارت راه و شهرسازی اتخاذ نشده و اگر در حوزه بانکی تصمیمی بگیرند ما اطلاعی از آن نداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن در تهرانسر گفت: این پروژه به صورت مشارکتی بین شریک بخش خصوصی و دولت اجرا می شود و زمانی که به ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت نرسد امکان تعیین سهم طرفین وجود ندارد.
محموزاده تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای اجرایی با تمرکز زیاد روی پروژه کار می کنند و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. هم اکنون در مرحله تیغه چینی وسفت کاری است و امیدواریم زودتروارد مراحل نازک کاری شود. فکر می کنم حداقل ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه پروژه دارای پروانه ساخت بود مباحثی را با شهرداری داشتند که وقفه ای در طرح ایجاد کرد و بعد از اینکه حل شد با سه شیفته کار کردن توانستند فرصت از دست رفته را جبران کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تعداد واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پردیس را ۲۶۰۰ واحد اعلام و تاکید کرد: در پردیس واقعا ظرفیت بیش از این تعداد وجود ندارد و اگر امکان داشت مثل بقیه شهرها حتما در سبد ثبت نام قرار می گرفت.
بهمن سال ۱۳۹۸ از طرف وزارت راه و شهرسازی پیش نویسی به منظور ساخت مسکن برای اصحاب رسانه و فرهنگ به وزارت ارشاد فرستاده شد که هنوز تفاهمنامه وارد مرحله اجرا نشده است. روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن خبرنگاران حتمی است، گفت: این امر منوط بر این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم
را داشته باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمود محمودزاده اظهار کرد: پیش نویس تفاهم نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران در قالب طرح اقدام ملی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستادیم و نظراتشان را هم اعلام کردند. ما آماده ایم تا وزارت ارشاد تعداد تحت پوشش در هر استان و شهر را اعلام کند و ما در حد بضاعتی که در تامین زمین داریم مساعدت لازم را انجام می دهیم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سقف تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن یکم افزایش می یابد، گفت: فعلا تصمیم جدیدی در حوزه وزارت راه و شهرسازی اتخاذ نشده و اگر در حوزه بانکی تصمیمی بگیرند ما اطلاعی از آن نداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن در تهرانسر گفت: این پروژه به صورت مشارکتی بین شریک بخش خصوصی و دولت اجرا می شود و زمانی که به ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت نرسد امکان تعیین سهم طرفین وجود ندارد.
محموزاده تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای اجرایی با تمرکز زیاد روی پروژه کار می کنند و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. هم اکنون در مرحله تیغه چینی وسفت کاری است و امیدواریم زودتروارد مراحل نازک کاری شود. فکر می کنم حداقل ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه پروژه دارای پروانه ساخت بود مباحثی را با شهرداری داشتند که وقفه ای در طرح ایجاد کرد و بعد از اینکه حل شد با سه شیفته کار کردن توانستند فرصت از دست رفته را جبران کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تعداد واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پردیس را ۲۶۰۰ واحد اعلام و تاکید کرد: در پردیس واقعا ظرفیت بیش از این تعداد وجود ندارد و اگر امکان داشت مثل بقیه شهرها حتما در سبد ثبت نام قرار می گرفت.
بهمن سال ۱۳۹۸ از طرف وزارت راه و شهرسازی پیش نویسی به منظور ساخت مسکن برای اصحاب رسانه و فرهنگ به وزارت ارشاد فرستاده شد که هنوز تفاهمنامه وارد مرحله اجرا نشده است. روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن خبرنگاران حتمی است، گفت: این امر منوط بر این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم
را داشته باشد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.


ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تمدید مجددمهلت تکمیل وجه متقاضیان مسکن ملی
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تعیین وضعیت متقاضیان طرح مسکن ملی خبر داد و گفت: پایان آذر ظرفیتهای خالی این طرح شناسایی و برای آنها جایگزین انتخاب میشود. به گزارش اقتصادسرآمد، محمود محمودزاده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و تعیین تکلیف متقاضیان برای واریز وجه اولیه و کمک به اجرا و ساخت واحدهای مسکونی این طرح، گفت: پیش تر تا ۳۰ آبان به کسانی که پیامک ارسال شده بود، زمان دادند تا مدارک خود را تکمیل و واریز اولیه وجه انجام دهند. هم اکنون با توجه به آنکه بررسیها در استانها کامل نشده و بعضاً پیامک برای حضور و مشارکت متقاضیان ارسال نشده است مهلت تکمیل اطلاعات و ترغیب متقاضیان به واریز وجه اولیه تا ۳۰ آذرماه تمدید شد.معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن؛ ادارات کل راه و شهرسازی استانها، شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان آذرماه فرصت دارند، اطلاع رسانی را کامل کنند تا در ستاد وزارتخانه بعد از پایان آذرماه، بتوانیم ظرفیتهای خالی را شناسایی و برای آنها جایگزین انتخاب کنیم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ممنوعیت ساخت بیمارستان، مدرسه و پمپ بنزین بر روی گسلهای تهران
شورای عالی شهرسازی با تصویب نقشه دقیق محدوده گسل های تهران و ۵ کلانشهر یا مرکز استان دیگر، ساخت ساختمانهای مهم و حیاتی در محدوده این گسلها را ممنوع کرد. به گزارش اقتصادسرآمد، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۲۱ مهر ماه امسال گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیرامون تهیه و تدقیق نقشه گسلهای زلزله در محدوده شهر و حاشیه ۳۰ کیلومتری آن و تعیین حرائم آنها برای شهرهای تهران (مصوب ۱۴ مهر ماه ۹۹ شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران)، کرج (مصوب ۴ مهر ماه ۹۹ شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز) تبریز (مصوب ۱۴ مهر ماه ۹۹ شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی)، مشهد (مصوب مورخ ۳ بهمن ۹۸ شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی)، زنجان (مصوب ۵ اسفند ۹۸ شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان) و کرمان (مصوب مورخ ۲۹/۶/ ۹۹ شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان) را مورد بررسی قرار داد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ایرلاینها چشم به راه ۸۰ میلیارد دلار کمک
انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داد ایرلاینها برای دوام آوردن بحران ویروس کرونا به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار کمک معادل نصف میزانی که تاکنون از دولتها دریافت کرده اند، نیاز دارند. به گزارش اقتصادسرآمد، الکساندر دو ژونیاک، مدیرکل یاتا در مجمع هوایی پاریس که به میزبانی روزنامه لاتریبون برگزار شد، گفت: ما بی نهایت قدردان دولتها هستیم که تاکنون ۱۶۰ میلیارد دلار کمک به بخش هواپیمایی تزریق کرده اند. در ماههای آینده این صنعت به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار دیگر کمک نیاز دارد در غیراین صورت ایرلاینها دوام نخواهند آورد.اگرچه پیشرفت در ساخت واکسنهای کووید ۱۹ امیدهایی را به وجود آورده اما ماهها تا بازگشت به سفرهای انبوه فاصله وجود دارد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعیین تکلیف تردد خودروهای پلاک معلولین و غیربومی درمحدودیت های کرونا
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره تردد پلاک معلولین و غیربومی ها در طرح جدید محدودیت های کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایسنا، حسین قاسمی، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پلاک های معلولین هم شامل محدودیت تردد در ساعت ۹ شب به بعد می شوند و جریمه برای آنها اعمال می شود، گفت: در طرح جدید برای پلاک ها تفکیکی قائل نشده و اگر تردد خودروهای با این پلاک ها ضرورت داشته باشد باید از طریق فرمانداری اقدام کنند.وی درخصوص تردد پلاک خودروهای غیر بومی در شهرهای قرمز نیز گفت: فرد نمی تواند در این دو هفته با پلاک غیر بومی از شهر قرمز به شهر خودش برگردد و همچنین منع ورود پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز نیز اعمال می شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

معضل حاشیه نشینی قابل حل است؟
در حال حاضر 1.5 میلیون سکونتگاه در 3 هزار منطقه شهری حاشیه شهرها متمرکز شده است و اختصاص 14 درصد از منابع داخلی بانکها در قالب تسهیلات زمینه صاحب سرپناه شدن افراد مستقر در این مکانها را مهیا میکند.به گزارش اقتصادسرآمد، پدیده شوم حاشیه نشینی معضلی است که به شکل فعلی بیش از 100 سال در کشور سابقه دارد، اما هر از چندگاهی با منتشر شدن فیلمهای تلخی نظیر آلونک زن بندرعباسی یا خانه پیرزن کرمانشاهی شاهد توجه اذهان عمومی با این پدید اسف بار هستیم.بر اساس شواهد موجود، سابقهی حاشیهنشینی در ایران مدرن به اوایل قرن اخیر باز میگردد، در همین ارتباط، این پدیده نامطلوب اجتماعی در اوایل دهه 20 به بیشترین حد خود رسید، چرا که پایین بودن درآمد در روستاها و نبودن فرصتهای اشتغال، زمینه تشدید جریان حرکت روستاییان به شهرها و رشد سریع جمعیت شهری را به وجود آورد. همچنین کمبود مسکن روز به روز نمایانتر شد و تعداد جمعیت حاشیهنشینان افزایش یافت . روند پرشتاب مدرنیزاسیون که از خواستههای مهم انقلاب مشروطه بود، در دوران رژیم گذشته، جامعه ایران را از یک جامعه سنتی به یک جامعه مدرن تبدیل کرد و پدیدهی حاشیه نشینی نیز به صورت امروزین خود از ویژگیهای جامعه مدرن به حساب میآید.یکی از عوامل مهم که در برخی نظرات پیرامون افزایش پدیده حاشیهنشینی مطرح شده است، به نتایج انقلاب سفید و اصلاحات ارضی در رژیم گذشته باز میگردد. همین امر به دلیل گرانی غیر متعارف زمین شهری در کلان شهرها به خصوص تهران هیچ راهی جز ظهور قارچگونه و شتابان حاشیهنشینی شهری باقی نگذاشت. میراث شوم رژیمهای شاهنشاهی در ایران از قبیل حاشه نشینی و فقر تودهها، پس از انقلاب سال 57 به نظام اسلامی رسید. در همین راستا، بنیانگذار انقلاب اسلامی در قالب اولین پیام اقتصادی خود با عنوان پیام حساب 100 در 21 فروردین سال 58 گفت:« قشر عظیمی از مستضعفان جامعه به کلی از داشتن خانه محروم بودند و در زوایای بیغوله ها و اتاقکهای تنگ و تاریک و خرابه ها به سر میبردند؛ و چه بسا قسمت مهمی از درآمد ناچیزشان را بایستی برای اجارۀ آن بپردازند و این میراث شوم برای ملت ما باقیمانده و اکنون جامعۀ ما با چنین مصیبتی دست به گریبان است.» با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی، شاهد بهبود بسیاری از آمار مرتبط با حاشیه نشینی در کشور هستیم، اما سیاستهای در نظر گرفته شده در 7 سال گذشته زمینه افزایش نجومی قیمت مسکن و رشد حاشیه نشینی شده است.به استناد مطالعات انجام شده در شرایط کنونی بیش از 8 میلیون نفر در 1.5 میلیون سکونتگاه حاشیهای زندگی میکنند. لازم به تاکید است، این 1.5 میلیون سکونتگاه در 3 هزار منطقه شهری حاشیهای شهرهای متمرکز شدهاند.بر همین مبنا، در هر سکونتگاه حاشیهای به طور متوسط 5.3 نفر زندگی میکنند. در حالی که شاخص بعد خانوار در مناطق شهری کشور 3.3 نفر در هر خانوار و به تبع آن در هر خانه است. این یعنی علاوه بر نامطلوب بودن کیفیت سکونتگاههای حاشیۀ شهرها این واحدها 1.6 برابر واحدهای مسکونی شهری جمعیت خواهند داشت.در همین ارتباط و در شرایطی که مشکلات حاشیه نشینی، تنها ناشی از ناتوانی خانوارهای کم درآمد از تامین هزینه سرپناه تلقی شود، میتوان با بهبود بازار مسکن و افزایش عرضه واحدهای مسکونی زمینه حل همیشگی این معضل را پدید آورد.در همین راستا، محمد حمیدزاده، کارشناس حوزه مسکن ضمن تشریح این نکته که ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی میتواند معضل حاشیه نشینی را حل کند، گفت:« علاوه بر اقدامات اجتماعی و در شرایطی که دولت زمین واحدهای مسکونی را به صورت اجاره 99 ساله تامین کرده و 100 درصد از هزینه ساخت را به صورت تسهیلات از منابع داخلی بانکها به خانوارهای ساکن حاشیه شهر تامین کند، شاهد اتمام جمعیت حاشیه شهرها هستیم.»حمید زاده با بیان این نکته که ساخت 1 واحد 100 متری برای خانوارهای حاشیه شهرها با هزینههای کنونی نزدیک به 350 میلیون تومان هزینه ساخت دارد، تصریح کرد:« اعتبار لازم از محل منابع داخلی بانکها برای ساخت این تعداد واحد مسکونی تنها 525 هزار میلیارد تومان است. در همین ارتباط اگر دولت قصد ساخت این تعداد واحد مسکونی در طول 3 سال را داشته باشد، باید سالانه 175 هزار میلیارد تومان اعتبار از تسهیلاتی را هدایت کرده که معادل تنها 14 درصد از کل تسهیلاتی اعطایی در سال جاری است.»/فارس

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
عناوین این شماره
-
احتمال واریز۲۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت مترو
-
ظرفیت مغفول دریا
-
تایید منفی بودن تست بیماران کرونایی شرط سفر در تعطیلات دو هفته ای
-
اعلام امادگی وزارت مسکن برای واگذاری مسکن ملی به خبرنگاران
-
تمدید مجددمهلت تکمیل وجه متقاضیان مسکن ملی
-
ممنوعیت ساخت بیمارستان، مدرسه و پمپ بنزین بر روی گسلهای تهران
-
ایرلاینها چشم به راه ۸۰ میلیارد دلار کمک
-
تعیین تکلیف تردد خودروهای پلاک معلولین و غیربومی درمحدودیت های کرونا
-
معضل حاشیه نشینی قابل حل است؟
پربازدیدترین اخبار
-
بودجه این 13 نهاد
-
شاهزادگان ناتوان و پر مدعا
-
جریمه بدهکاران بانک گردشگری بخشیده می شود
-
بودجه کدام نهادها و سازمانهای غیردولتی بالا رفت؟
-
تأکید رهبر انقلاب بر اهمیت و لزوم اجرای قانون منع بهکارگیری بازنشستگان
-
وضعیت اردوگاههای فلسطین از مردم مناطق زلزلهزده کرمانشاه بهتر است!
-
وقتی برای وام کرونا، پرسنل را اخراج اما از دولت پنهان می کنند
-
فشار هزینهها را از دوش کارگران بردارید
-
اقتصاد زاینده، اقتصاد مقاومتی و دانشبنیان است
-
وام مسکن ارزان میشود
-
۶ کشور مقصد صادرات برق تولیدی از انرژی تجدیدپذیر ایران شدند
-
FATFخوب یا بد،لازمه ارتباط مالی دنیاست
-
اختلاف قطعهسازان جنگ زرگری است
-
پرواربندی، برگ زرین اقتصاد مقاومتی
-
اقتصاد مقاومتی با بروکراسی اداری ناسازگار است
-
آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند
-
اسنپ و پاسخگویی
-
طرح بیمه مستمری بزودی رونمایی می شود
-
مأموریت لاریجانی به مرکز پژوهشهای مجلس
-
پنهانکاری و عدم شفافیت بیاعتمادی مردم را به دنبال دارد