البرز می‌تواند قطب بوم‌گردی کشور باشد


کرج-خبرنگاراقتصادسرآمد : معاون امور روستایی استانداری البرز گفت: پنج هزار و 200 نفر در روستاهای البرز بیکارندکه به نیمی از آنها تسهیلات بانکی‌کم بهره پرداخت شده است.
مهدی شریفی  با اشاره به آمار بیکاری در روستاهای البرز اظهار کرد: در حال حاضر پنج هزار و 200 نفر در روستاهای استان بیکار هستند که برای ورود آنها به چرخه درآمدزایی به 50 درصد آنها تسهیلات بانکی با سود کم تعلق گرفته است. وی با بیان این‌که تسهیلات ارائه‌شده در حوزه کشاورزی، دامداری، سفالگری، فرش دستباف، میناکاری و... بوده گفت: این تسهیلات باعث اشتغال‌زایی برای این افراد شده است.
این مسئول با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری روستاهای استان برای ایجاد اشتغال اضافه کرد: روستاهای البرز ظرفیت‌ بسیاری در حوزه گردشگری و بوم‌گردی دارند، از این رو با شناسایی و تقویت زیرساخت‌های این حوزه، می‌توان روستاهای البرز را به قطب گردشگری و بوم‌گردی در کشور تبدیل و از این طریق به رونق اقتصادی آنها کمک کرد. وی با بیان اینکه خدمات رسانی به برخی روستاهای استان سخت است، اظهار کرد: بیشترین مشکلات در روستاهای البرز شامل روستاهایی در کرج، ساوجبلاغ و طالقان است که در مناطق صعب‌العبور قرار دارند و امکان رساندن امکانات خدماتی و رفاهی مانند گاز، اینترنت و ... به آنها نیست. این مسئول اضافه کرد: اکثر روستاهای طالقان و چالوس از نعمت گاز بی بهره اند و به دلیل صعب العبور بودن مسیر آنها عملیات گازرسانی به آنها به کندی پیش می رود.
وی گفت: بنا شده تا سال 1400 عملیات گازرسانی به تمامی روستاهای بخش آسارا انجام شود که با این کار شاهد رونق گردشگری این منطقه خواهیم بود.
البرز می‌تواند قطب بوم‌گردی کشور باشد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه