تحریم‌ها، سلامت زنان ایران را به خطر انداخته است

رئیس فراکسیون زنان مجلس در پیامی به رییس بنیاد رهبران سیاسی زن جهان، با تاکید بر کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی ناشی از تحریم‌های غیرقانونی، گفت: این موضوع علاوه بر تهدید سلامت جسمانی زنان و دختران ایران، سلامت روان آنها را با تهدید جدی مواجه کرده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، فریده اولادقباد در پیامی خطاب به سیلوانا کوچ مهرین رییس بنیاد رهبران سیاسی زن جهان خواست که در این شرایط سخت و بحران جهانی، رهبران سیاسی زنان به عنوان شبکه جهانی سیاستمداران زن به وظیفه خطیر خود درخصوص زنان عمل کرده، و با انعکاس صدای ایرانیان خواستار رفع سریع تحریم‌های غیر بشردوستانه، ظالمانه و خصمانه آمریکا علیه مردم ایران شوند.  وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، به یک نگرانی عمومی بین‌المللی تبدیل شده است و بر بیشتر جوامع از جمله جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذاشته است، گفت: این بیماری همه‌گیر خطرناک، علاوه بر تاثیرات مضر بر سلامت، اثرات ثانویه بر توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع دارد. بر همین اساس، مهار آن نیازمند تلاش‌های هماهنگ و اقدامات مشترک است.  
رییس فراکسیون زنان تصریح کرد: تحریم‌های غیرقانونی و غیربشردوستانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی و سایر ملزومات لازم، تلاش‌های ایران و جامعه بین‌المللی را برای مقابله با آن با مشکل مواجه ساخته است.اولادقباد اضافه کرد: از آنجایی که اصلی‌ترین مراقبان اصلی بهداشت و سلامت در اکثر جوامع به ویژه جمهوری اسلامی ایران، زنان به ویژه زنان پزشک، پرستاران، پرسنل مراقبت‌های بهداشتی بوده و نقش محوری در پیشگیری، مراقبت و درمان دارندف این افراد بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند. به طوری که در بین مبتلایان به این بیماری، تعداد قابل توجهی از زنان از جمله نمایندگان زن مجلس هستند و اخیراً یکی از نمایندگان منتخب زن مجلس بدلیل این بیماری جان خود را از دست داد.  
وی خاطرنشان کرد: کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی ناشی از تحریم‌های غیرقانونی، علاوه بر تهدید سلامت جسمانی زنان و دختران ایران، سلامت روان آنها را با تهدید جدی مواجه ساخته و نگرانی‌های گسترده‌ای را ایجاد کرده است.
تحریم‌ها، سلامت زنان ایران را به خطر انداخته است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه