رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

قاچاق، سنگ پیش پای «جهش تولید»

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس قاچاق و واردات بی رویه کالا را از جمله آفت‌های تولید دانست و گفت: دستگاه های اجرایی باید تمام توان خود را برای جلوگیری از قاچاق کالا به کار برند تا زمینه جهش تولید فراهم شود.
حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت فرا رسیدن نوروز و عید مبعث پیامبر اعظم(ص)، گفت: تحقق «جهش تولید» مستلزم استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نقطه نظرات کارشناسان بوده تا از این طریق راهکارهای اجرایی شدن شعار سال مشخص شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس به ماموریت دکتر لاریجانی به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اشاره کرد و افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای اولویت های ۱۰ گانه «جهش تولید» را ابلاغ و خواستار شناسایی ظرفیت های قانونی و پژوهشی این موضوع  شدند.

مجلس یازدهم جهش تولید را اولویت خود قرار دهد
وی اظهار کرد: اگرچه در شرایط شیوع کرونا برگزاری جلسات کمیسیون‌های مجلس با محدودیت هایی روبه رو است اما می توان تعدادی از این جلسات را به صورت مجازی و باقی را حضوری برگزار کرد تا اقدامات لازم برای جهش تولید پیگیری شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس یازدهم باید جهش تولید را به عنوان اولویت خود قرار دهد، اظهار کرد: در مرحله نخست باید دیدگاه کارشناسان و متخصصان امر دریافت و گزارشی درباره راهکارهای اجرایی شدن «جهش تولید» مشخص شود، اگر پس از این اقدامات نیازی به وضع قوانین جدید بود، مجلس قوانین موردنیاز را تصویب می‌کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای جهش تولید باید از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود به درستی استفاده کرد، اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی مانند نیروی انسانی و تجهیزات بلااستفاده مانده که این امر باید با افزایش بهره وری اصلاح شود.

قاچاق و وادرات بی رویه کالا آفت‌های تولید
فولادگر قاچاق و واردات بی رویه کالا را از جمله آفت‌های تولید دانست و ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید تمام توان خود را برای جلوگیری از قاچاق کالا به کار برند زیرا در سال‌های گذشته قاچاق سنگ پیش پای تولید بود اما با افزایش نرخ ارز جاذبه های آن کاهش و این موضوع تا حدودی کم شد. این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: همچنین اجرای قانون حداکثر استفاده از تولید داخل می تواند منجر به «جهش تولید» شود، زیرا قانونگذار در این قانون راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از واردات بی رویه و حمایت از تولید داخل ارائه کرده است.

جهش تولید در گرو جلوگیری از وادرات بی رویه و ظرفیت سازی برای صادرات است
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا، مدیریت واردات، جلوگیری از واردات بی رویه و ظرفیت سازی برای صادرات زمینه ساز «جهش تولید» است، تصریح کرد: اگر تجارت تولید محور شده و تولید نیز صادارت محور شود، شعار سال اجرایی خواهد شد زیرا با تحقق این مهم نه تنها بازار داخلی تامین می‌شود بلکه می‌توان بازار سایر کشورها را نیز به دست گرفت.
قاچاق، سنگ پیش پای «جهش تولید»
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه