روحانی:

اگر همه رعایت کنند ممکن است تعطیلی ده روزه باشد

رییس جمهور با اشاره به اینکه در نظر داریم با اقدامات حمایتی مردم را در شرایط فعلی کمک کنیم، اعلام کرد: امروز مصوب شد که برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر گیریم که بازپرداخت ۳۰ ماهه دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امروز آغاز طرح جامعی است که باید در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی اجرایی و عملیاتی شود، اظهار کرد: ما دوره بسیار سختی در کرونا داشتیم که اسفند پارسال و فروردین امسال بود اما از اردیبهشت که شرایط بهتر شد تا الان، مواجه با موج دوم کرونا و بعد موج سوم کرونا شدیم و تصمیم به تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم.
وی افزود: هدف اصلی از این کار این است که شیوع ویروس را کنترل کنیم و افرادی که مبتلا می‌شوند را زودتر شناسایی کنیم و آنانی که باید قرنطینه شوند هم در این مسیر قرار گیرند.روحانی یادآور شد: اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف و روشن تصمیمات ستاد ملی کرونا و قرارگاه و خود وزارت بهداشت باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد تا بدانند شرایط چگونه است. 
رییس جمهور با بیان اینکه به سمت انجام تست ۱۰۰ هزار نفری در روز می‌رویم، تاکید کرد: باید تجمع و تردد را کاهش دهیم؛ در بعضی مناطق ناچار به تعطیلی شدیم تا شدت تجمع و تردد کمتر شود. همچنین امروز صحبت شد و قرار است قرارگاه بررسی کند که تمام افرادی که بیرون می‌آیند حتما کارت شناسایی همراهشان باشد تا کسانی که مبتلا هستند از ورود به اماکن عمومی باز داشته شوند.
رئیس جمهور گفت: برای تعطیلی هوشمند شهر ها تصمیم گرفتیم و هدف اصلی ما اینست که انتقال ویروس را کنترل و افراد مبتلا را سریعتر شناسایی کنیم و تردد وتجمع را کاهش دهیم.
روحانی درجلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر همگی مراعات کنیم ممکن است تعطیلات دوهفته‌ای به ده روز کاهش یابد.
رئیس جمهور درجلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از پیشنهاد پایش مستمر بیماران کرونایی خبرداد و گفت: درجلسه امروز پیشنهاد شد همه افراد باید کارت ملی یا کارت شناسایی معتبر با کد ملی داشته باشند که فرد مبتلا وارد سیستم حمل ونقل و محل کار شود و انشائلله این کار را دنبال خواهیم کرد.
رئیس جمهور گفت:  تصویب شد برای حدود سی میلیون نفر ماهانه برای ۴ ماه تا پایان امسال در هر ماه ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم. برای ده میلیون خانواده یک وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته شد.
اگر همه رعایت کنند ممکن است تعطیلی ده روزه باشد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه