
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.


ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.


ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

مردم ایران از بابت گرانی افسارگسیخته اجناس اذیت می شوند
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت گفت:مردم ایران از بابت گرانی و قیمت های بی رویه افسارگسیخته اجناس و بیکاری جوانان خصوصا دهه شصت به شدت اذیت می شوند.
سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس بیان داشت: آقای رئیس جمهور هرسال در برنامه سالانه خود یک میلیون نفر شغل را مصوب و ابلاغ می کنیداما متاسفانه بعد از 5 سال از ریاست شما هنوز آمار 5 میلیون بیکار مطرح است، آیا برنامه و اجرا درست نیست، آیا آمارها دروغ است، بررسی کنید این تناقض بزرگی است که بدون جواب مانده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور بشنوید، مردم ایران از گرانی و قیمت های بی رویه افسارگسیخته اجناس و بیکاری جوانان خصوصا دهه شصت به شدت اذیت می شوند،اقدامی کنید، خدمات بانک ها سخت پیچیده طولانی است به استان ها اختیارات بیشتری بدهید. وی با طرح این که وزیر کشور آیا از خود سوال کرده اید در خوزستان قهرمان چه خبر است، من عرض می کنم و شما بشنو، ادامه داد: تاخیر چندین ماهه پرداخت حقوق کارگران در شرکت ها، اخراج کارگران زحمتکش در برخی شرکت ها مانند لاستیک سازی گتوند، آگهی حراج کشت صنعت کارورن شوشتر توسط بانک کشاورزی، قبر فروشی میلیونی در شوشتر، عدم پرداخت پول کشاورزان سیل زده سال 95، توقف اکثر پروژه های مصوبه نیمه تمام خوزستان، بی سر شدن 100 ها هزار نخل که چند برابر دوران جنگ تحمیلی است.
سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس بیان داشت: آقای رئیس جمهور هرسال در برنامه سالانه خود یک میلیون نفر شغل را مصوب و ابلاغ می کنیداما متاسفانه بعد از 5 سال از ریاست شما هنوز آمار 5 میلیون بیکار مطرح است، آیا برنامه و اجرا درست نیست، آیا آمارها دروغ است، بررسی کنید این تناقض بزرگی است که بدون جواب مانده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور بشنوید، مردم ایران از گرانی و قیمت های بی رویه افسارگسیخته اجناس و بیکاری جوانان خصوصا دهه شصت به شدت اذیت می شوند،اقدامی کنید، خدمات بانک ها سخت پیچیده طولانی است به استان ها اختیارات بیشتری بدهید. وی با طرح این که وزیر کشور آیا از خود سوال کرده اید در خوزستان قهرمان چه خبر است، من عرض می کنم و شما بشنو، ادامه داد: تاخیر چندین ماهه پرداخت حقوق کارگران در شرکت ها، اخراج کارگران زحمتکش در برخی شرکت ها مانند لاستیک سازی گتوند، آگهی حراج کشت صنعت کارورن شوشتر توسط بانک کشاورزی، قبر فروشی میلیونی در شوشتر، عدم پرداخت پول کشاورزان سیل زده سال 95، توقف اکثر پروژه های مصوبه نیمه تمام خوزستان، بی سر شدن 100 ها هزار نخل که چند برابر دوران جنگ تحمیلی است.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

رشد ۱۰۶ درصدی مبادلات تجاری ایران و عمان در سال جاری
همزمان با برگزاری مجمع عمومی فوقالعاده اتاق مشترک ایران و عمان برای تصویب اساسنامه و آییننامه اصلاحی، اعلام شد حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در هشتماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 106 درصد رشد کرده است.
مجمع عمومی فوقالعاده اتاق مشترک ایران و عمان برای تصویب اساسنامه و آییننامه اصلاحی برگزار شد.
به گزارش اقتصاد سرآمد ، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در این جلسه با اشاره به تصویب اساسنامه و آییننامه در شورای عالی نظارت گفت: بر اساس قانون، اساسنامه و آئیننامه جدید باید به تصویب مجمع نیز برسد که خوشبختانه با نظر مثبت کلیه اعضاء شرکتکنندگان امروز این کار انجام شد.
محسن ضرابی در جلسه مجمع عمومی فوقالعاده اتاق مشترک ایران و عمان، اقدامات انجام شده در این اتاق را بینظیر خواند و کسب رتبه اول در دو دوره گذشته و رتبه طلایی در میان اتاقهای مشترک را دلیلی بر این مدعا دانست.
او افزایش حجم تجارت با عمان از ۲۲۱ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۹۶۳ میلیون دلار در۸ ماهه سال جاری را از جمله دستاوردهای اتاق مشترک ایران و عمان با همکاری دستگاه دیپلماسی دانست و گفت: اگرچه تحریمهای جدید مانعی بر سر راه تجارت با عمان شده، بااینحال به لطف همراهی خوب عمانیها، هم در زمینه صادرات و هم واردات توانستیم موفق عمل کنیم که افزایش حجم ۱۰۶ درصدی مبادلات تجاری در هشتماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیانگر این موفقیت است.
رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با اشاره به علاقهمندی عمانیها برای صدور کالا از بنادر خود به ایران، گفت: حجم واردات از طریق این کشور در طی سالهای مختلف روندی ثابت داشت که این حجم از ۷۷میلیون دلار در سال گذشته به ۳۷۹ میلیون دلار در ۸ ماهه سال جاری رسیده است.
او در خصوص مشکلات بانکی موجود در مبادلات دو کشور نیز تصریح کرد: همچنان در حال رایزنی با بانکهای عمانی هستیم تا علیرغم تحریمهای گسترده آمریکا، شرایط در زمینه مبادلات بانکی با این کشور تسهیل شود.
ضرابی تسهیل شرایط مناسب سرمایهگذاری مشترک، صادرات مجدد ،رفع موانع، صدور آسان ویزا، فراهم شدن زمینه ارتباط بانکی، صدور ضمانتنامه، همراهی صندوق توسعه ملی، برقراری خطوط کشتیرانی و هوایی و ... را نتیجه پیگیریهای مستمر اتاق مشترک با همراهی و همکاری صمیمانه سفارت جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت عنوان کرد.
رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با تشکر از همراهی تمامی اعضا و دستگاههای دولتی و غیردولتی بخصوص سفرای دو کشور با اتاق مشترک ایران و عمان گفت: تشکیل کمیسیونهای مختلف در اتاق مشترک و حضور فعال اعضا در این کمیسیونها از اهمیت بالایی برخوردار است و اعضا برای رسیدن به اهداف، باید در کمیسیونها مطالب را مطرح و نتیجه بررسیهای خود را جهت پیگیری به هیئترئیسه اعلام کنند.
دبیر کل اتاق مشترک ایران و عمان هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی کاملی از اقدامات اتاق مشترک برگزاری جلسات منظم هیئترئیسه و برقراری جلسات متعدد پیگیری در داخل و خارج از اتاق مشترک و در کشور عمان را از جمله دلایل موفقیت این مجموعه اعلام کرد.
جمالی گفت: در ۸ ماه گذشته ریاست اتاق مشترک ایران و عمان، ۲۴ جلسه با مقامات دولتی عمان، ۵۵ جلسه با مقامات دولتی ایران و ۲۱۹ جلسه با اعضاء اتاق مشترک داشته است. در این جلسه تعدادی از مدیران شرکتهای خطوط دریایی و برخی از اعضا به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

بودجه این 13 نهاد
با ارائه لایحه بودجه 1398 و اعلام ارقام بودجه، هرچند در بخشهایی شاهد کاهش اعتبارات هستیم اما در مجموع اعتبارات حوزه فرهنگی کاهش معناداری نداشته و در بررسی اعتبارات سیزده نهاد فرهنگی که سهم قابل توجهی از مجموع اعتبارات را به خود اختصاص میدهند، تنها هفت میلیارد تومان در مقیاس پنج میلیارد و 12 میلیارد تومان بودجه، اعتبارات این دستگاهها کاهش یافته و در این میان، بودجه صداوسیما افزایش چشمگیری نیز داشته است.
حسن روحانی، رئیس جمهور، با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 1398 را تقدیم نمایندگان مجلس کرد. با وجود آنکه در بخشهای مختلف شاهد بودجه ریزی انقباضی هستیم اما در بودجه فرهنگی کاهش چشمگیری مشهود نیست. اگرچه برخی نهادهای فرهنگی بودجههای شان کاهش یافته یا به میزان سال 97 برای سال 98 در نظر گرفته شده اما واقعیت آن است که در برآیند کلی، شاهد کاهش چشمگیر اعتبارات فرهنگی نیستیم و سرفصل فرهنگی بودجه همچنان با ارقام بزرگی سروکار دارد.
برخلاف تعابیر که تاکنون مطرح شده و مشاور رئیس جمهور نیز بعضاً به نقد بودجه ریزی پرداخت، ساختار بودجه ریزی فرهنگی تغییر جدی نداشته و مکانیسم قابل دفاع و کارآمدی برای ارزیابی کیفیتِ هزینهکرد اعتبارات فرهنگی در مراکز صاحبِ بودجه به ویژه در نهادهای غیردولتی در نظر گرفته نشده و در واقع همان مسیری که تاکنون وجود داشت، در سال آینده نیز استمرار خواهد یافت و تذکرات مکرر در سالهای پیشین نیز منجر به تجدیدنظر در این حوزه نشده است.
کیک بودجه فرهنگی مجموعاً رقمی معادل چند تریلیون تومان و این چند تریلیون تومان میان دهها نهاد از جمله شماری از مجموعههای غیردولتی توزیع میشود که سازوکاری برای ارزیابی عملکرد و افزایش و کاهش اعتبارات این نهادها که در قالب کمک پرداخت میشود، نه در این دولت و نه در دولتهای پیشین عرضه نشده است. بدین ترتیب، مجموعهای از نهادها رقمهایی از چندصد میلیون تا چند میلیارد تومان را به خود اختصاص میدهند.
در این میان نهادهایی هستند که سهم بیشتری از اعتبارات را از آن خود میکند. در ارزیابیهایی که از لایجه بودجه سال 1396 تاکنون رخ داده، عمدتاً به ردیف بودجه تعیین شده در سالهای پیشین برای مقایسه ارجاع داده شده است، حال آنکه عمدتاً این ارقام عملیاتی نمیشود و رقمهای تخصیص یافته از بودجه مصوب هر دستگاه دولتی یا مجموعه غیردولتی در اغلب اوقات به مراتب کمتر رقم مصوب مندرج در لایحه بودجه است.
بخش فرهنگی «تابناک»، «رقم عملیاتی شده اعتبارات» مجموعههایی که برشهای بزرگ تری از کیک چند تریلیونی بودجه فرهنگی را در سالهای 1393، 1394 و 1395 زیر ذره بین قرار داد و در کنار «رقم برآورد سال 1396» و «رقم درج شده در لایحه بودجه سال 1397 و 1398 قرار داد و دقیق ترین ارزیابی را درباره سهم واقعی این مجموعهها از بودجه، میزان افزایش و مجموع دریافتی در این سالها انجام داد.
در این ارزیابی، سیزده نهاد فرهنگی از 1393 تا 1398، 23225 میلیارد تومان بودجه داشتند! عمده ترین سهم صداوسیما با 7785 میلیارد تومان بوده و پس از صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با 5012 میلیارد تومان بیشترین اعتبارات را در اختیار دارد. بودجه صداوسیما از 1521 میلیارد به 1840 میلیارد افزایش یافته و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد از 1145 به 1237 میلیارد کاهش یافته است. اگرچه بودجه برخی نهادهای غیردولتی تا حدودی کاهش یافته اما در مجموع تاثیر چشمگیری نداشته، به گونهای که رقم بودجه این سیزده نهاد از 5112 به 5005 میلیارد تومان کاهش یافته است.
همانگونه که سال گذشته پیش بینی کرده بودیم، به نظر میرسد دولتمردان به واسطه حواشی قابل پیش بینی، ارادهای برای سازماندهی بودجه فرهنگی و تقسیم کیک بودجه فرهنگی میان دستگاهها بر اساس نحوه عملکردشان در سالهای پیشین ندارند و بعید است تا انتهای دولت روحانی نیز شاهد تحول جدی در نحوه بوجه ریزی فرهنگی باشیم.
حسن روحانی، رئیس جمهور، با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 1398 را تقدیم نمایندگان مجلس کرد. با وجود آنکه در بخشهای مختلف شاهد بودجه ریزی انقباضی هستیم اما در بودجه فرهنگی کاهش چشمگیری مشهود نیست. اگرچه برخی نهادهای فرهنگی بودجههای شان کاهش یافته یا به میزان سال 97 برای سال 98 در نظر گرفته شده اما واقعیت آن است که در برآیند کلی، شاهد کاهش چشمگیر اعتبارات فرهنگی نیستیم و سرفصل فرهنگی بودجه همچنان با ارقام بزرگی سروکار دارد.
برخلاف تعابیر که تاکنون مطرح شده و مشاور رئیس جمهور نیز بعضاً به نقد بودجه ریزی پرداخت، ساختار بودجه ریزی فرهنگی تغییر جدی نداشته و مکانیسم قابل دفاع و کارآمدی برای ارزیابی کیفیتِ هزینهکرد اعتبارات فرهنگی در مراکز صاحبِ بودجه به ویژه در نهادهای غیردولتی در نظر گرفته نشده و در واقع همان مسیری که تاکنون وجود داشت، در سال آینده نیز استمرار خواهد یافت و تذکرات مکرر در سالهای پیشین نیز منجر به تجدیدنظر در این حوزه نشده است.
کیک بودجه فرهنگی مجموعاً رقمی معادل چند تریلیون تومان و این چند تریلیون تومان میان دهها نهاد از جمله شماری از مجموعههای غیردولتی توزیع میشود که سازوکاری برای ارزیابی عملکرد و افزایش و کاهش اعتبارات این نهادها که در قالب کمک پرداخت میشود، نه در این دولت و نه در دولتهای پیشین عرضه نشده است. بدین ترتیب، مجموعهای از نهادها رقمهایی از چندصد میلیون تا چند میلیارد تومان را به خود اختصاص میدهند.
در این میان نهادهایی هستند که سهم بیشتری از اعتبارات را از آن خود میکند. در ارزیابیهایی که از لایجه بودجه سال 1396 تاکنون رخ داده، عمدتاً به ردیف بودجه تعیین شده در سالهای پیشین برای مقایسه ارجاع داده شده است، حال آنکه عمدتاً این ارقام عملیاتی نمیشود و رقمهای تخصیص یافته از بودجه مصوب هر دستگاه دولتی یا مجموعه غیردولتی در اغلب اوقات به مراتب کمتر رقم مصوب مندرج در لایحه بودجه است.
بخش فرهنگی «تابناک»، «رقم عملیاتی شده اعتبارات» مجموعههایی که برشهای بزرگ تری از کیک چند تریلیونی بودجه فرهنگی را در سالهای 1393، 1394 و 1395 زیر ذره بین قرار داد و در کنار «رقم برآورد سال 1396» و «رقم درج شده در لایحه بودجه سال 1397 و 1398 قرار داد و دقیق ترین ارزیابی را درباره سهم واقعی این مجموعهها از بودجه، میزان افزایش و مجموع دریافتی در این سالها انجام داد.
در این ارزیابی، سیزده نهاد فرهنگی از 1393 تا 1398، 23225 میلیارد تومان بودجه داشتند! عمده ترین سهم صداوسیما با 7785 میلیارد تومان بوده و پس از صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با 5012 میلیارد تومان بیشترین اعتبارات را در اختیار دارد. بودجه صداوسیما از 1521 میلیارد به 1840 میلیارد افزایش یافته و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد از 1145 به 1237 میلیارد کاهش یافته است. اگرچه بودجه برخی نهادهای غیردولتی تا حدودی کاهش یافته اما در مجموع تاثیر چشمگیری نداشته، به گونهای که رقم بودجه این سیزده نهاد از 5112 به 5005 میلیارد تومان کاهش یافته است.
همانگونه که سال گذشته پیش بینی کرده بودیم، به نظر میرسد دولتمردان به واسطه حواشی قابل پیش بینی، ارادهای برای سازماندهی بودجه فرهنگی و تقسیم کیک بودجه فرهنگی میان دستگاهها بر اساس نحوه عملکردشان در سالهای پیشین ندارند و بعید است تا انتهای دولت روحانی نیز شاهد تحول جدی در نحوه بوجه ریزی فرهنگی باشیم.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

مصرف بهینه و کنترل هزینه ها، مهمترین راهبرد سازمان تامین اجتماعی
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: مصرف بهینه و کنترل هزینه ها از مهمترین مباحث این سازمان است که همواره مورد توجه جدی بوده است.
به گزاش اقتصاد سرآمد، دکتر مهدی درخشان در جلسه شورای مدیران درمان این سازمان که با موضوع «تاثیر اجرای طرح تحول سلامت بر درمان سازمان تامین اجتماعی» برگزار شد، اظهار داشت: نحوه مصرف بهینه باید با تغییر فرهنگ و رفتار تمامی کارکنان انجام پذیرد و در این خصوص به خرد جمعی رسید.
وی افزود: در بخش درمان، استانداردهایی وجود دارد که ضمن رعایت این موارد و حقوق بیماران، باید برنامه ریزی منظم و دقیقی در نحوه مصرف داشت.
دکتر درخشان ابراز امیدواری کرد با استفاده بهینه از منابع موجود و صرفه جویی در مصارف، بتوان در مدیریت هزینه ها گام های موثری برداشت.
مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت از سال 93 در بیمارستان های دولتی شروع شد، گفت: این طرح در راستای ساماندهی خدمات بیمارستانی و حمایت مالی از بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، استاندارد سازی خدمات هتلینگ، رایگان شدن زایمان طبیعی، ساماندهی خدمات بیماران صعب العلاج، ارتقای اورژانس کشور، ارتقای کیفیت خدمات و مراقبت های سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته انجام شد.
دکتر محمد خلخالی افزود: صیانت و حمایت مالی از مردم و کاهش سریع پرداخت های سنگین درمان بیماران، ایجاد عدالت و سهولت در دسترسی مردم و بیماران به خدمات با حفظ کرامت آنان و بهبود کیفیت و ارتقای سطح خدمات بیمارستانها و تجهیز و بهبود استاندارد مراکز ارائه خدمات در حوزه سلامت، از مهمترین اهداف طرح تحول سلامت است.
وی با اشاره به آسیب شناسی این طرح توسط کارشناسان حوزه سلامت گفت: پایدار نبودن منابع مالی، مصرف ناکارای منابع محدود مالی، آماده نبودن زیرساخت های اجرای طرح تحول سلامت و عدم همراهی کادر پزشکی و پرستاری، از علل ناکارآمدی اجرای برنامه تحول سلامت به شمار می رود.
معاون برنامه ریزی اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه افزود: کاهش پرداخت از جیب، افزایش کیفیت بستری، نگهداشت پزشکان متخصص در مناطق محروم، تشویق زایمان طبیعی، افزایش کیفیت ویزیت، نگهداشت پزشکان متخصص در بیمارستان های دولتی، افزایش کیفیت اورژانس، حمایت از بیماران فقیر و یا دچار بیماری صعب العلاج و همچنین نظام صحیح تعرفه و کدگذاری خدمات سلامت از اهداف طرح تحول سلامت محسوب می شوند.
دکترمحمدمهدی صدرالهی گفت: جمعیت بیمه شدگان، تغییرات در هرم سنی بیمه شدگان، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی، استفاده از پروتکل های جدید در درمان و استفاده از داروها و تکنولوژی های جدید از عوامل اصلی موثر بر هزینه های درمان در طرح تحول سلامت هستند.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

دستگیری ۱۷ نفر از عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی
وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان های سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، قم، کرمان و اصفهان در اقدامات پیچیده اطلاعاتی - عملیاتی همزمان و هماهنگ، 17 نفر از عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی را دستگیر کردند.
به گزارش اقتصاد سرآمد به نقل از وزارت اطلاعات، این وزارتخانه با انتشار اطلاعیه ای یادآور شد: این شبکه به بهانه انجام واردات کالا، با اسناد غیرواقعی و جعلی به ثبت سفارش واردات کالا اقدام می کردند و بدون آن که قصد واردات کالا داشته باشند ارزهای دولتی را به مقصد دلخواه خود حواله می کردند و پس از آن، ارزها را به قیمت آزاد فروخته و از مابه التفاوت حاصله سودجویی می کردند.
براساس این اطلاعیه، در نتیجه اقدامات اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و همکاری ویژه دستگاه قضایی و دادستان این استان 87 شرکت صوری شناسایی و تعداد زیادی اسناد و مهرهای جعلی مربوط به شرکت های داخلی و خارجی نیز کشف و از خروج 300 میلیون یورو ارز دولتی، جلوگیری شد.
وزارت اطلاعات در این اطلاعیه به عموم مردم که به هر نحو در شرکت های صوری تحت عنوان مدیرعامل یا سایر عناوین از سوی دیگران مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به نام آنها ثبت سفارش انجام و تعهدات ارزی ایجاد شده است توصیه کرد موارد را از طریق تلفن 113 به ادارات کل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگیری شود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

حداقل افزایش حقوق چقدر است؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اختصاص ردیف بودجه برای افزایش حداقل ۲۰ درصدی حقوق معلمان در لایحه بودجه سال ۹۸، از جمع آوری امضا برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس خبر داد.
ضیاءالله اعزازی ملکی با تأکید بر ضرورت افزایش حقوق معلمان و پیش بینی این مسئله در بودجه سال 98، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت وعده افزایش حقوق کارمندان در بودجه 98 را داده، حقوق معلمان در سال 98 با توجه به افزایش هزینههای زندگی و تورم در بازار باید حداقل 20 درصد افزایش یابد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر افزایش حقوق معلمان در کمیسیون تلفیق خواهد بود، افزود: البته عزمی در دولت برای افزایش حقوق معلمان در دولت دیده نمیشود و چنانچه دولت در این راستا در لایحه بودجه 98 گامی برندارد، مجلس رأسا نسبت به آن اقدام خواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه نباید منابع واهی را در بودجه مد نظر قرار ندهیم، گفت: نمایندگان معتقد به افزایش حقوق کارمندان و معلمان هستند و باید نگرش ویژهای به افزایش حقوق معلمان داشت.
اعزازی با بیان اینکه افزون بر پیگیریها برای افزایش حقوق معلمان، باید موضوع همسان ساز حقوق بازنشستگان نیز در بودجه سال آینده لحاظ شود اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دریافتی بازنشستگان آموزش و پرورش باید 90 درصد معلم شاغل باشد که البته این بند مهم از قانون هنوز اجرایی نشده است.
حقوق معلمان بازنشسته کفاف هزینههای زندگی را نمیدهد
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بهانه دولت برای اجرا نکردن قانون اجازه اجرای آن تا سال پایانی برنامه ششم است، افزود: معلم بازنشسته آموزش و پرورش در این شرایط اقتصادی امروز دیگر نمیتواند با حدود یک میلیون تومان زندگی خود را اداره کند لذا ضرورت دارد همسان سازی حقوق بازنشستگان هرچه سریعتر در دستور کار دولت قرار گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همین رابطه نمایندگان مجلس خطاب به سازمان برنامه و بودجه نامهای تنظیم و امضا در این باره جمع آوری کردند که برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 98 نیز در بودجه سال آینده ردیفی مستقل دیده شود.
جزئیات پرداخت سبد حمایتی به کارگران
معاون رفاه اجتماعی وزیر کار با تشریح جزئیاتی از پرداخت سبد حمایتی به کارگران، گفت: بعد از آنکه بودجه سبد حمایتی بازنشستگانی که بسته را ردیافت نکرده اند تامین شود، نوبت به کارگران می رسد.
احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت اعطای سبد حمایتی به اقشار مختلف گفت: آیین نامه مصوب دولت، سبد حمایتی را برای چهار گروه در نظر گرفته بود که گروه اول افراد تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی بودند که ۲۰ آبان ماه سبد حمایتی به آنها پرداخت شد.وی ادامه داد: گروه دوم تمام بازنشستگان کشور هستند که تعداد آنها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که تا کنون ۵۰ درصد آنها بسته حمایتی را دریافت کرده اند .تا کنون ۷۵ درصد بودجه برای بازنشستگان تامین اجتماعی دریافت شده است، پس از تامین کامل به بازنشستگان پرداخت می شود و پس از این که سبد حمایتی به این گروه تعلق گرفت نوبت به کارگران بیمه شده تامین اجتماعی می رسد.میدری با اشاره به اینکه تا کنون ۷۵ درصد بودجه برای بازنشستگان تامین اجتماعی دریافت شده است گفت: پس از تامین کامل به بازنشستگان پرداخت می شود و پس از این که سبد حمایتی به این گروه تعلق گرفت نوبت به کارگران بیمه شده تامین اجتماعی می رسد.
وی درباره جزئیات این بخش گفت: بعد از آنکه ۲۵ درصد بودجه باقیمانده مربوط به بازنشستگان از سوی دولت تخصیص یابد و همه بازنشستگان بسته حمایتی را دریافت کنند، به کارگرانی که در یک خانواده هستند حتی یک عضو از آنها بسته حمایتی را دریافت نکرده، آن را دریافت خواهند کرد.معاون وزیر کار در پاسخ به اینکه آیا سبد حمایتی با توجه به درآمد خانوار به کارگران تعلق میگیرد یا صرفا درآمد سرپرست خانوار ملاک خواهد بود: درباره کارگران صرفا احکام خود کارگران مد نظر قرار می گیرد.میدری تاکید کرد: مبنا در این زمینه بیمه پردازی کارگران است؛ مثلا کارگری حقوقش به سازمان تامین اجتماعی ۴ میلیون تومان اعلام شده، همین رقم برایش مبنا قرار می گیرد و با توجه به پیش شرط دریافت بسته حمایتی که به افرادی با درآمد زیر ۳ میلیون تومان تعلق می گیرد دیگر رقمی در یافت نخواهد کرد.وی در پاسخ به اینکه آیا درباره واحد خانوار، ملاک بانک اطلاعاتی هدفمندی یارانه ها خواهد بود یا صرفا بیمه شده در نظر گرفته می شود گفت: در اینجا مبنای خانواده همان چیزی است که در سازمان هدفمندی اعلام شده است یعنی امکان دارد فردی در سازمان تامین اجتماعی مادرش را تحت پوشش قرار داده باشند اما در سازمان هدفمندی جزء خانواده او به حساب نمی آید، مبنای ما برای خانوار سازمان تامین اجتماعی نیست بلکه سازمان هدفمند است.
در خانواده ای که بیش از یک نفر از اعضای خانواده بیمه شده تامین اجتماعی هستند، سبد حمایتی صرفا به سرپرست خانوار تعلق می گیرد، لذا از ۱۳ میلیون بیمه شده ممکن است به نصف افراد تعلق گیرد زیرا اعضای خانوار آنها در سایر گروه هادریافت کرده اند .معاون وزیر کار همچنین درباره خانواده هایی که بیش از یک نفر از اعضا بیمه شده تامین اجتماعی هستند هم گفت: در خانواده ای که بیش از یک نفر از اعضای خانواده بیمه شده تامین اجتماعی هستند، سبد حمایتی صرفا به سرپرست خانوار تعلق می گیرد، لذا از ۱۳ میلیون بیمه شده ممکن است به نصف افراد تعلق گیرد زیرا اعضای خانوار آنها در سایر گروه هادریافت کرده اند .میدری در پاسخ به اینکه آیا بودجه مربوط به سبد حمایتی کارگران تامین شده است یا خیر؟ گفت: محل تامین این بودجه در مصوبه دولت پیش بینی شده است .در مصوبه مربوط به سبد حمایتی اعلام شده که منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح حمایت غذایی از گروههای کم درآمد جامعه از محل مابه التفاوت تسعیر قیمت خوراک کارخانه های پتروشیمی و پالایشگاهها تامین می شود.وی همچنین درباره زمان پرداخت این بسته حمایتی به کارگران نیز بدون ذکر زمان مشخص، آن را بعد از پرداخت بسته حمایتی گروه دوم یعنی بازنشستگان اعلام کرد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
عناوین این شماره
پربازدیدترین اخبار
-
بودجه این 13 نهاد
-
شاهزادگان ناتوان و پر مدعا
-
جریمه بدهکاران بانک گردشگری بخشیده می شود
-
بودجه کدام نهادها و سازمانهای غیردولتی بالا رفت؟
-
تأکید رهبر انقلاب بر اهمیت و لزوم اجرای قانون منع بهکارگیری بازنشستگان
-
وضعیت اردوگاههای فلسطین از مردم مناطق زلزلهزده کرمانشاه بهتر است!
-
وقتی برای وام کرونا، پرسنل را اخراج اما از دولت پنهان می کنند
-
فشار هزینهها را از دوش کارگران بردارید
-
اقتصاد زاینده، اقتصاد مقاومتی و دانشبنیان است
-
وام مسکن ارزان میشود
-
۶ کشور مقصد صادرات برق تولیدی از انرژی تجدیدپذیر ایران شدند
-
FATFخوب یا بد،لازمه ارتباط مالی دنیاست
-
اختلاف قطعهسازان جنگ زرگری است
-
پرواربندی، برگ زرین اقتصاد مقاومتی
-
اقتصاد مقاومتی با بروکراسی اداری ناسازگار است
-
آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را متوقف کند
-
اسنپ و پاسخگویی
-
مأموریت لاریجانی به مرکز پژوهشهای مجلس
-
طرح بیمه مستمری بزودی رونمایی می شود
-
پنهانکاری و عدم شفافیت بیاعتمادی مردم را به دنبال دارد
نظرسنجی