تاریخ انتشار:1400/11/6
صید ترال در آب های سرزمینی ایران ممنوع است

صید ترال در آب های سرزمینی ایران ممنوع است

اقتصاد سرامد - معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران گفت: صید ترال در آبهای سرزمینی زیر ۱۲ مایل ممنوع است و خواستار برخورد با متخلفان شد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، دکتر نبی‌اله خون میرزایی در آئین افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس با شعار " توسعه دریامحور" نسبت به آلودگی های مختلف در خلیج فارس و دریای عمان بویژه در خلیج فارس و همچنین فعالیت‌های غیرقانونی صیادی ابراز نگرانی کرد و با تاکید بر اینکه صید ترال مطابق قوانین سازمان شیلات ایران ممنوع است، اظهارداشت: انکار نمی کنیم فعالیت‌های غیرقانونی در این زمینه وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران به خصوص نیروهای مسلح که در این زمینه همیشه با سازمان شیلات فعالیت داشته اند، عنوان کرد: هرگونه فعالیت در این زمینه تخلف و غیرقانونی است و خواستار برخورد با این موضوع هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با استناد به دستور رئیس جمهور مبنی بر توقف صید ترال، گفت: مجوزهایی که در گذشته صادر شده فاقد اعتبار است و صید ترال در آبهای سرزمینی زیر ۱۲ مایل به لحاظ قانونی و مطابق قوانین سازمان شیلات ایران ممنوع است.
دکتر خون میرزایی کلیه اعضا و حامیان پنجمین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس را در این دستاورد مهم سهیم دانست و خاطرنشان کرد: اگر صیاد ما تا دورترین نقاط اقیانوس هند و جنوب آفریقا می‌رود، با امنیت صید می‌کند و بازمی گردد به پشتوانه یک همکاری جمعی است که این بستر آرام را از هر جهت برای جامعه صیادی کشور فراهم کرده است. بنابراین مراتب تقدیر و سپاس رسمی سازمان شیلات ایران را تقدیم حضور همه عزیزان و دست اندرکاران می‌کنم که این بستر را فراهم کردند و امیدوارم با تداوم این حمایت ها بتوانیم به اهداف برنامه دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه این صید و صیادی براساس عضویت در " کمیسیون تون ماهیان " اقیانوس هند انجام می شود، عنوان نمود: تقویت امنیت ما در حوزه های مختلف ضرورت توسعه کار است و به همان شکل که تا به امروز به پشتوانه مدیریت دریایی راهبردی مقتدرمان و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همه اعضای شورای تامین شهرستان و استان، شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی ، این امنیت برقراربوده است  مراتب تقدیر خودم را ابراز می‌دارم.

برچسب ها : صید ترال شیلات اقتصاد دریا

اخبار روز
ضمیمه