تاریخ انتشار:1401/2/22
بازدید سفرا و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از بندرامیرآباد

بازدید سفرا و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از بندرامیرآباد

اقتصاد سرامد - همزمان با برگزاری نشست شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اکو و رویداد بین‌المللی گردشگری این سازمان در ساری، سفرا و نمایندگان کشورهای عضو با حضور در بندرامیرآباد از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بندر بازدید کردند.

به گزارش اقتصاد سرآمد، صبح امروز (۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) سفرا و نمایندگان کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ایران، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستان و دبیرکل سازمان اکو از قابلیت های بندری و لجستیکی بندرامیرآباد دیدن کردند.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این بازدید با بیان اینکه رویداد بین‌المللی گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ به میزبانی استان مازندران در کنار تقویت روابط فرهنگی و گردشگری می تواند روابط اقتصادی بین کشورهای عضو را نیز تسهیل و تسریع ببخشد گفت: بندرامیرآباد با توانمندی های کم نظیر خود در شمال کشور، حلقه طلایی همکاری و همگرایی اقتصادی کشورهای عضو اکو با کشور ایران به ویژه استان مازندران به شمار می آید.
 
سعیدی پور به قرارگیری بندرامیرآباد در کریدور بین المللی شمال – جنوب و صرفه اقتصادی بیش از ۳۰ درصدی در هزینه و مدت زمان حمل کالا از این بندر اشاره کرد و افزود حضور بیش از ۴۰ پایانه عملیاتی و کارخانه تولیدی در مناطق پنجگانه اراضی پسکرانه، فرصتی مناسب را جهت ترانزیت کالا و ارتقاء بخشیدن روابط تجاری با کشورهای منطقه فراهم کرده است.
 
وی در ادامه به عملکرد عملیاتی بندرامیرآباد در سال جاری پرداخت و به پرسش حاضران در خصوص فعالیت های بندری و دریایی پاسخ داد.
 
سازمان همکاری های اقتصادی اکو متشکل از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان ،  قرقیزستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان و ازبکستان در سال ۱۹۸۵ توسط ایران، ترکیه و پاکستان با هدف توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو ، حذف تدریجی موانع تجاری و پیشبرد تجارت بین منطقه ای ، همگرایی تدریجی اقتصاد کشورهای عضو با اقتصاد جهانی ، توسعه حمل و نقل و پیوند زیربنای ارتباطی کشورهای عضو با یکدیگر و همکاری سودمند متقابل با سازمانهای منطقه ای و بین المللی پایه گذاری شد.

در پایان این نشست تمامی حاضرین ضمن بازدید از اسکله ها و منطقه عملیاتی بندر ، از یکی از کارخانجات تولیدی واقع در اراضی منطقه ویژه دیدن کردند و با فرآیند تولید آن آشنا شدند.

برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر بندر امیرآباد

اخبار روز
ضمیمه