تاریخ انتشار:1401/3/4

نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی افتتاح شد
دکتر صالحی: اولویت راه آهن استفاده کامل از توان تولید داخل به ویژه شرکتهای دانش بنیان است
اقتصاد سرامد - نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته صبح روز سه شنبه ۳ خرداد با حضور مهندس رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن و دکتر افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد. این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت ریلی و حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان در مساحتی بالغ بر ۷ هزار متر مربع برگزار می شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن پس از بریدن روبان و افتتاح رسمی نمایشگاه از غرفههای نمایشگاه بازدید کردند و درجریان مسائل و مشکلات فعالان حوزه ریلی و آخرین دستاوردها و فناوری های ملی در حوزه صنعت ریلی قرار گرفتند.
مهندس رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: طی ماه های گذشته توافقهای زیادی را با کشورهای همسایه از جمله حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه داشتیم تا سهم ترانزیت و صادرات ریلی را افزایش دهیم. چون معتقد هستیم یکی از مزیت های ایران حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سفر اخیر رییس جمهور به کشور عمان توافق خوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت که بار به صورت ترکیبی به آسیای میانه و بالعکس ترانزیت شود.
مهندس رستم قاسمی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر توافقات بین المللی را تکمیل و از فرصت های موجود استفاده کنیم.
وی با اشاره به توانمندی های تولید داخل در حوزه ریلی گفت: برای توسعه ناوگان ریلی نیازی به کشورهای خارجی نداریم اما در حال حاضر در حوزه لکوموتیو با کمبود هزار دستگاه روبرو هستیم تا بتوانیم چند برابر مقدار کنونی، بار را جابه جا کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان داشت: از تمام ظرفیت تولید داخل برای تامین لکوموتیو مورد نیاز کشور استفاده خواهیم کرد و مابقی را از طریق مشارکت شرکت های داخلی با خارجی تامین خواهیم کرد.
دکتر سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن نیز گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به توسعه ترانزیت و صادرات ریلی دارد. یکی از مسیرها برای ترانزیت ریلی کریدور شمال- جنوب است که میتواند بار آسیای میانه را به آب های جنوب کشور حمل کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه در سال های گذشته توجه جدی به توسعه صنعت ریلی نشده است و شاهد عقب ماندگی تاریخی هستیم که این موضوع بر خلاف سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری است.
مدیرعامل راه آهن از برنامهریزی برای داخلیسازی لکوموتیوهای باری و مسافری در کشور خبر داد و گفت: در حوزه ریلی اشتغالزایی بسیار زیادی داریم اما با این حال، فناوری که در این زمینه در کشور داریم متوسط و یا پایین است و به شدت نیازمند ورود فناوری های نوین به حوزه صنعت ریلی هستیم.
مهندس رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: طی ماه های گذشته توافقهای زیادی را با کشورهای همسایه از جمله حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه داشتیم تا سهم ترانزیت و صادرات ریلی را افزایش دهیم. چون معتقد هستیم یکی از مزیت های ایران حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سفر اخیر رییس جمهور به کشور عمان توافق خوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت که بار به صورت ترکیبی به آسیای میانه و بالعکس ترانزیت شود.
مهندس رستم قاسمی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر توافقات بین المللی را تکمیل و از فرصت های موجود استفاده کنیم.
وی با اشاره به توانمندی های تولید داخل در حوزه ریلی گفت: برای توسعه ناوگان ریلی نیازی به کشورهای خارجی نداریم اما در حال حاضر در حوزه لکوموتیو با کمبود هزار دستگاه روبرو هستیم تا بتوانیم چند برابر مقدار کنونی، بار را جابه جا کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان داشت: از تمام ظرفیت تولید داخل برای تامین لکوموتیو مورد نیاز کشور استفاده خواهیم کرد و مابقی را از طریق مشارکت شرکت های داخلی با خارجی تامین خواهیم کرد.
دکتر سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن نیز گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به توسعه ترانزیت و صادرات ریلی دارد. یکی از مسیرها برای ترانزیت ریلی کریدور شمال- جنوب است که میتواند بار آسیای میانه را به آب های جنوب کشور حمل کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه در سال های گذشته توجه جدی به توسعه صنعت ریلی نشده است و شاهد عقب ماندگی تاریخی هستیم که این موضوع بر خلاف سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری است.
مدیرعامل راه آهن از برنامهریزی برای داخلیسازی لکوموتیوهای باری و مسافری در کشور خبر داد و گفت: در حوزه ریلی اشتغالزایی بسیار زیادی داریم اما با این حال، فناوری که در این زمینه در کشور داریم متوسط و یا پایین است و به شدت نیازمند ورود فناوری های نوین به حوزه صنعت ریلی هستیم.
برچسب ها : راه اهن وزارت راه حمل و نقل
اخبار روز
-
طلای جهانی در آستانه ثبت افزایش هفتگی
-
سقوط آزاد قیمت دلار در راه است؟
-
راهاندازی قطارهای فوقالعاده در مسیرهای پُرتردد برای تاسوعا و عاشورا
-
اصلاح ۶۴ نقطه پرتصادف طی سه ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی کشور
-
فروش بلیت برای پروازهای ساعات شب جعلی و غیرمجاز است
-
اتمام عملیات بازسازی باند فرودگاه تبریز
-
نخستین پرواز خارجی پس از بازگشایی آسمان ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست
-
بهترین وضعیت خطوط ریلی اصفهان در ۴ سال اخیر
-
رهاسازی میلیونها بچهماهی در رودخانههای گیلان
-
طلای جهانی سر به زیر ماند
-
رشد حیرت انگیز آبزیپروری در جهان مبتنی بر غلبه گونههای غیر بومی همراه با ریسک پنهان
-
خطر بروز تصادف را در مسیرهای باریک افزایش داده
-
بیانیه انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی در تجلیل از وحدت ملی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
-
عزم جدی دولت برای تقویت بنیه پلیس و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی
-
نرخ دلار در روزهای آینده کاهشی است؟
-
حملونقل جادهای محور جابجایی زائران اربعین شد
-
برقراری پروازهای هما از مشهد به مقاصد زاهدان، چابهار، دبی، استانبول و بمبئی
-
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
-
تبدیل قزوین به هاب حملونقل منطقهای و ملی با سرمایهگذاری هدفمند در توسعه فرودگاه و تقویت خطوط
-
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند