تاریخ انتشار:1404/3/23
هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت نطنز سرایت نکرده است
اقتصادسرآمد- سازمان انرژی اتمی در پی حمله رژیم صهیونیستی با بیان اینکه آسیبهایی به بخشهای مختلف مجتمع غنیسازی نطنز وارد شده، اعلام کرد که هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت تسری نیافته است.
بله گزارش اقتصادسرآمد از فارس، سازمان انرژی اتمی امروز (جمعه) و در پی حمله رژیم صهیونیستی به مرکز غنیسازی نطنز بیانیهای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: سحرگاه و صبح امروز رژیم صهیونیستی در اقدامی ددمنشانه و مغایر با قوانین بینالمللی ضمن حمله به مناطق مسکونی، تعدادی از فرماندهان نظامی و دانشمندان به همراه جمعی از شهروندان شامل زنان و کودکان را به شهادت رساند.
سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز مراتب تسلیت و تبریک شهادت مظلومانه فرماندهان، دانشمندان و نیز شهروندان کشورمان به اطلاع میرساند که در حمله به مجتمع غنیسازی شهید احمدی روشن (نطنز) آسیبهایی به بخشهای مختلف این مجتمع وارد شده است. بررسیها درخصوص میزان آسیبهای وارده در حال انجام است. تاکنون هیچگونه گزارشی حاکی از خسارات جانی به نیروهای مستقر در سایت مذکور دریافت نشده است.
این بیانیه میافزاید: در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت تسری نیافته است. این اقدام رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین بینالمللی از جمله مصوبات شورای حکام، کنفرانس عمومی و شورای امنیّت سازمان ملل است.
سازمان انرژی اتمی در این بیانیه آورده است: طی دو سال گذشته و به دنبال تهدیدات مکرّر رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هستهای کشورمان، رئیس سازمان انرژی اتمی با ارسال نامههای مختلف بعنوان آقای گروسی مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی و نیز طی مذاکرات صورت گرفته با وی با توجه به مسئولیتهای قانونی او خواستار محکومیت این تهدیدات از جانب ایشان شده بود که متأسفانه تا این لحظه حتی پس از وقوع حمله، مدیر کل هیچگونه اقدامی در اینخصوص انجام نداده است.
در بیانیه سازمان انرژی اتمی خاطرنشان شده است: این در حالی است که آژانس با تهیه گزارشات سیاسی مغرضانه براساس اطلاعات جعلی دریافتی از جانب رژیم صهیونیستی عملاً از مسیر حرفه¬ای و بیطرفی خارج شده است. سازمان انرژی اتمی ایران این سکوت را نوعی همراهی با رژیم صهیونیستی تلقی نموده و معتقد است بدین¬ترتیب آژانس تا حد تبدیل شدن به ابزاری در دست رژیم صهیونیستی تنزل یافته و اعتبار خود را بعنوان یک سازمان معتبر بینالمللی از دست داده است.
سازمان انرژی اتمی در این بیانیه با بیان اینکه این حمله شکستی برای آژانس بینالمللی انرژی اتمی به دلیل کوتاهیهای غیرقابل توجیه و عدم ایفای نقش حرفهای و بیطرفانه مدیر کل از جمله در تأمین امنیت تأسیسات صلحآمیز هستهای تحت نظارت آژانس است، تصریح کرده است: هیچ تردیدی نیست که فشارهای سیاسی که این بار با فشارهای نظامی نیز همراه شده است. خللی در عزم دانشمندان و متخصصین و کارکنان این صنعت افتخارآفرین وارد نخواهد کرد. این افتخارآفرینان برعکس خواستههای دشمنان با انگیزهای دوچندان، اهداف عالیه کشور در اعتلای هرچه بیشتر صنعت هستهای را دنبال خواهند کرد.
در این بیانیه آمده است: سحرگاه و صبح امروز رژیم صهیونیستی در اقدامی ددمنشانه و مغایر با قوانین بینالمللی ضمن حمله به مناطق مسکونی، تعدادی از فرماندهان نظامی و دانشمندان به همراه جمعی از شهروندان شامل زنان و کودکان را به شهادت رساند.
سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز مراتب تسلیت و تبریک شهادت مظلومانه فرماندهان، دانشمندان و نیز شهروندان کشورمان به اطلاع میرساند که در حمله به مجتمع غنیسازی شهید احمدی روشن (نطنز) آسیبهایی به بخشهای مختلف این مجتمع وارد شده است. بررسیها درخصوص میزان آسیبهای وارده در حال انجام است. تاکنون هیچگونه گزارشی حاکی از خسارات جانی به نیروهای مستقر در سایت مذکور دریافت نشده است.
این بیانیه میافزاید: در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت تسری نیافته است. این اقدام رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین بینالمللی از جمله مصوبات شورای حکام، کنفرانس عمومی و شورای امنیّت سازمان ملل است.
سازمان انرژی اتمی در این بیانیه آورده است: طی دو سال گذشته و به دنبال تهدیدات مکرّر رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هستهای کشورمان، رئیس سازمان انرژی اتمی با ارسال نامههای مختلف بعنوان آقای گروسی مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی و نیز طی مذاکرات صورت گرفته با وی با توجه به مسئولیتهای قانونی او خواستار محکومیت این تهدیدات از جانب ایشان شده بود که متأسفانه تا این لحظه حتی پس از وقوع حمله، مدیر کل هیچگونه اقدامی در اینخصوص انجام نداده است.
در بیانیه سازمان انرژی اتمی خاطرنشان شده است: این در حالی است که آژانس با تهیه گزارشات سیاسی مغرضانه براساس اطلاعات جعلی دریافتی از جانب رژیم صهیونیستی عملاً از مسیر حرفه¬ای و بیطرفی خارج شده است. سازمان انرژی اتمی ایران این سکوت را نوعی همراهی با رژیم صهیونیستی تلقی نموده و معتقد است بدین¬ترتیب آژانس تا حد تبدیل شدن به ابزاری در دست رژیم صهیونیستی تنزل یافته و اعتبار خود را بعنوان یک سازمان معتبر بینالمللی از دست داده است.
سازمان انرژی اتمی در این بیانیه با بیان اینکه این حمله شکستی برای آژانس بینالمللی انرژی اتمی به دلیل کوتاهیهای غیرقابل توجیه و عدم ایفای نقش حرفهای و بیطرفانه مدیر کل از جمله در تأمین امنیت تأسیسات صلحآمیز هستهای تحت نظارت آژانس است، تصریح کرده است: هیچ تردیدی نیست که فشارهای سیاسی که این بار با فشارهای نظامی نیز همراه شده است. خللی در عزم دانشمندان و متخصصین و کارکنان این صنعت افتخارآفرین وارد نخواهد کرد. این افتخارآفرینان برعکس خواستههای دشمنان با انگیزهای دوچندان، اهداف عالیه کشور در اعتلای هرچه بیشتر صنعت هستهای را دنبال خواهند کرد.
برچسب ها : سایت نطنز اقتصادسرآمد سازمان انرژی اتمی
اخبار روز
-
گره ترافیکی مسیر گردشگری حیران برطرف شد
-
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی اقیانوسها
-
پاکسازی بخشی از سواحل شیدور از آلودگی نفتی ناشی از جنگ
-
آغاز فعالیت رسمی ۷۱ شناور کیلکاگیر در آبهای خزر
-
نام ۱۰۰ شهید سازمان بنادر و دریانوردی در بندر خرمشهر ماندگار شد
-
پیشرفت ۶۲ درصدی تعمیرات اساسی خطوط ریلی بندر امام خمینی(ره)
-
صادرات ۱۶۳ میلیون دلاری صنایع دستی و توسعه بازارهای جهانی
-
صنعت فرودگاهی ایران در مسیر دانشبنیان شدن
-
آسمان ایران به روی پروازها گشوده شد
-
بازگشت تدریجی ایرلاینهای خارجی به فرودگاه امام (ره)
-
جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، چگونه گردشگری جهان را دگرگون کرد؟
-
«قزاقستان» و لزوم بازتعریف مسیرهای لجستیکی اوراسیای مرکزی
-
انسداد تنگه باب المند روی اسرائیل
-
پیامدهای جنگ بلندمدت در زیرساخت های انرژی خلیج فارس
-
لجستیک دریایی در عصر ریسک، تحریم و بی قطعیتی ساختاری
-
«امارات» فدای طرفداری هژمونی
-
«سرآمد» در خرداد خاطرهها
-
پیام مدیر گروه اقیانوس شناسی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مناسبت روز جهانی اقیانوس ها
-
خدمترسانی بنادر بوشهر بدون وقفهدر سختترین شرایط ادامه یافت
-
700 نقطه خطرآفرین شنا در نوار ساحلی مازندران شناسایی شد
