تاریخ انتشار:1404/3/23
هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت نطنز سرایت نکرده است
اقتصادسرآمد- سازمان انرژی اتمی در پی حمله رژیم صهیونیستی با بیان اینکه آسیبهایی به بخشهای مختلف مجتمع غنیسازی نطنز وارد شده، اعلام کرد که هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت تسری نیافته است.
بله گزارش اقتصادسرآمد از فارس، سازمان انرژی اتمی امروز (جمعه) و در پی حمله رژیم صهیونیستی به مرکز غنیسازی نطنز بیانیهای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: سحرگاه و صبح امروز رژیم صهیونیستی در اقدامی ددمنشانه و مغایر با قوانین بینالمللی ضمن حمله به مناطق مسکونی، تعدادی از فرماندهان نظامی و دانشمندان به همراه جمعی از شهروندان شامل زنان و کودکان را به شهادت رساند.
سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز مراتب تسلیت و تبریک شهادت مظلومانه فرماندهان، دانشمندان و نیز شهروندان کشورمان به اطلاع میرساند که در حمله به مجتمع غنیسازی شهید احمدی روشن (نطنز) آسیبهایی به بخشهای مختلف این مجتمع وارد شده است. بررسیها درخصوص میزان آسیبهای وارده در حال انجام است. تاکنون هیچگونه گزارشی حاکی از خسارات جانی به نیروهای مستقر در سایت مذکور دریافت نشده است.
این بیانیه میافزاید: در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت تسری نیافته است. این اقدام رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین بینالمللی از جمله مصوبات شورای حکام، کنفرانس عمومی و شورای امنیّت سازمان ملل است.
سازمان انرژی اتمی در این بیانیه آورده است: طی دو سال گذشته و به دنبال تهدیدات مکرّر رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هستهای کشورمان، رئیس سازمان انرژی اتمی با ارسال نامههای مختلف بعنوان آقای گروسی مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی و نیز طی مذاکرات صورت گرفته با وی با توجه به مسئولیتهای قانونی او خواستار محکومیت این تهدیدات از جانب ایشان شده بود که متأسفانه تا این لحظه حتی پس از وقوع حمله، مدیر کل هیچگونه اقدامی در اینخصوص انجام نداده است.
در بیانیه سازمان انرژی اتمی خاطرنشان شده است: این در حالی است که آژانس با تهیه گزارشات سیاسی مغرضانه براساس اطلاعات جعلی دریافتی از جانب رژیم صهیونیستی عملاً از مسیر حرفه¬ای و بیطرفی خارج شده است. سازمان انرژی اتمی ایران این سکوت را نوعی همراهی با رژیم صهیونیستی تلقی نموده و معتقد است بدین¬ترتیب آژانس تا حد تبدیل شدن به ابزاری در دست رژیم صهیونیستی تنزل یافته و اعتبار خود را بعنوان یک سازمان معتبر بینالمللی از دست داده است.
سازمان انرژی اتمی در این بیانیه با بیان اینکه این حمله شکستی برای آژانس بینالمللی انرژی اتمی به دلیل کوتاهیهای غیرقابل توجیه و عدم ایفای نقش حرفهای و بیطرفانه مدیر کل از جمله در تأمین امنیت تأسیسات صلحآمیز هستهای تحت نظارت آژانس است، تصریح کرده است: هیچ تردیدی نیست که فشارهای سیاسی که این بار با فشارهای نظامی نیز همراه شده است. خللی در عزم دانشمندان و متخصصین و کارکنان این صنعت افتخارآفرین وارد نخواهد کرد. این افتخارآفرینان برعکس خواستههای دشمنان با انگیزهای دوچندان، اهداف عالیه کشور در اعتلای هرچه بیشتر صنعت هستهای را دنبال خواهند کرد.
در این بیانیه آمده است: سحرگاه و صبح امروز رژیم صهیونیستی در اقدامی ددمنشانه و مغایر با قوانین بینالمللی ضمن حمله به مناطق مسکونی، تعدادی از فرماندهان نظامی و دانشمندان به همراه جمعی از شهروندان شامل زنان و کودکان را به شهادت رساند.
سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز مراتب تسلیت و تبریک شهادت مظلومانه فرماندهان، دانشمندان و نیز شهروندان کشورمان به اطلاع میرساند که در حمله به مجتمع غنیسازی شهید احمدی روشن (نطنز) آسیبهایی به بخشهای مختلف این مجتمع وارد شده است. بررسیها درخصوص میزان آسیبهای وارده در حال انجام است. تاکنون هیچگونه گزارشی حاکی از خسارات جانی به نیروهای مستقر در سایت مذکور دریافت نشده است.
این بیانیه میافزاید: در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت تسری نیافته است. این اقدام رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین بینالمللی از جمله مصوبات شورای حکام، کنفرانس عمومی و شورای امنیّت سازمان ملل است.
سازمان انرژی اتمی در این بیانیه آورده است: طی دو سال گذشته و به دنبال تهدیدات مکرّر رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هستهای کشورمان، رئیس سازمان انرژی اتمی با ارسال نامههای مختلف بعنوان آقای گروسی مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی و نیز طی مذاکرات صورت گرفته با وی با توجه به مسئولیتهای قانونی او خواستار محکومیت این تهدیدات از جانب ایشان شده بود که متأسفانه تا این لحظه حتی پس از وقوع حمله، مدیر کل هیچگونه اقدامی در اینخصوص انجام نداده است.
در بیانیه سازمان انرژی اتمی خاطرنشان شده است: این در حالی است که آژانس با تهیه گزارشات سیاسی مغرضانه براساس اطلاعات جعلی دریافتی از جانب رژیم صهیونیستی عملاً از مسیر حرفه¬ای و بیطرفی خارج شده است. سازمان انرژی اتمی ایران این سکوت را نوعی همراهی با رژیم صهیونیستی تلقی نموده و معتقد است بدین¬ترتیب آژانس تا حد تبدیل شدن به ابزاری در دست رژیم صهیونیستی تنزل یافته و اعتبار خود را بعنوان یک سازمان معتبر بینالمللی از دست داده است.
سازمان انرژی اتمی در این بیانیه با بیان اینکه این حمله شکستی برای آژانس بینالمللی انرژی اتمی به دلیل کوتاهیهای غیرقابل توجیه و عدم ایفای نقش حرفهای و بیطرفانه مدیر کل از جمله در تأمین امنیت تأسیسات صلحآمیز هستهای تحت نظارت آژانس است، تصریح کرده است: هیچ تردیدی نیست که فشارهای سیاسی که این بار با فشارهای نظامی نیز همراه شده است. خللی در عزم دانشمندان و متخصصین و کارکنان این صنعت افتخارآفرین وارد نخواهد کرد. این افتخارآفرینان برعکس خواستههای دشمنان با انگیزهای دوچندان، اهداف عالیه کشور در اعتلای هرچه بیشتر صنعت هستهای را دنبال خواهند کرد.
برچسب ها : سایت نطنز اقتصادسرآمد سازمان انرژی اتمی
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد
