تاریخ انتشار:1404/4/12
با دستور رئیسجمهور؛
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند
اقتصادسرآمد- دولت در دومین جلسه بررسی ابعاد خسارات جنگ ۱۲ روزه و با دستور رئیسجمهور، شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث، مرمت و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند.
به گزارش اقتصادسرآمد، دومین جلسه بررسی و ارزیابی ابعاد خسارات وارده و تعیین سازوکار جبران آسیبهای ناشی از جنگ تحمیلی ۱۲روزه، عصر چهارشنبه با حضور مسعود پزشکیان، برگزار شد.
در این نشست، گزارشی جامع و مستند از میزان خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری در استان تهران و سایر نقاط کشور ارائه شد. این گزارش مشتمل بر آمار تفکیکی از تعداد واحدهای نیازمند احداث مجدد، مرمت و مقاومسازی بود و توسط نمایندگان دستگاههای ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این جلسه و بهموجب دستور رئیسجمهور فرآیند احداث، مرمت و مقاومسازی واحدهای آسیبدیده با سازوکاری شفاف، مشخص و در کوتاهترین زمان ممکن، بدون تحمیل کمترین پیچیدگی اداری به آسیبدیدگان، در تهران به شهرداری تهران و در سایر استانها به استانداران با مشارکت همه دستگاههای ذیربط واگذار شد. همچنین مقرر شد برنامه ریزی عملیات اجرایی احداث واحدهای خسارتدیده، از هفته آینده بهطور رسمی آغاز شود.
پزشکیان در این نشست ضمن تأکید بر اهتمام ویژه دولت در رسیدگی به امور آسیبدیدگان جنگ اخیر، خاطرنشان کرد: دولت جبران خسارات وارده به مردم در جریان جنگ تحمیلی اخیر را وظیفه خود میداند و با تمام ظرفیتها و امکانات در این مسیر گام خواهد برداشت. خانوادههای آسیبدیده اطمینان داشته باشند که در این مسیر، دولت همدل و همراه ایشان خواهد بود.
همچنین در خصوص نحوه تأمین و تجهیز منازل پس از احداث مجدد و رسیدگی به وضعیت واحدهای صنعتی و کارخانجات خسارتدیده، در جلسه آینده با حضور سایر دستگاهها و نهادها تصمیم گیری خواهد شد.
در این نشست، گزارشی جامع و مستند از میزان خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری در استان تهران و سایر نقاط کشور ارائه شد. این گزارش مشتمل بر آمار تفکیکی از تعداد واحدهای نیازمند احداث مجدد، مرمت و مقاومسازی بود و توسط نمایندگان دستگاههای ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این جلسه و بهموجب دستور رئیسجمهور فرآیند احداث، مرمت و مقاومسازی واحدهای آسیبدیده با سازوکاری شفاف، مشخص و در کوتاهترین زمان ممکن، بدون تحمیل کمترین پیچیدگی اداری به آسیبدیدگان، در تهران به شهرداری تهران و در سایر استانها به استانداران با مشارکت همه دستگاههای ذیربط واگذار شد. همچنین مقرر شد برنامه ریزی عملیات اجرایی احداث واحدهای خسارتدیده، از هفته آینده بهطور رسمی آغاز شود.
پزشکیان در این نشست ضمن تأکید بر اهتمام ویژه دولت در رسیدگی به امور آسیبدیدگان جنگ اخیر، خاطرنشان کرد: دولت جبران خسارات وارده به مردم در جریان جنگ تحمیلی اخیر را وظیفه خود میداند و با تمام ظرفیتها و امکانات در این مسیر گام خواهد برداشت. خانوادههای آسیبدیده اطمینان داشته باشند که در این مسیر، دولت همدل و همراه ایشان خواهد بود.
همچنین در خصوص نحوه تأمین و تجهیز منازل پس از احداث مجدد و رسیدگی به وضعیت واحدهای صنعتی و کارخانجات خسارتدیده، در جلسه آینده با حضور سایر دستگاهها و نهادها تصمیم گیری خواهد شد.
برچسب ها : شهرداری تهران اقتصادسرآمد رئیسجمهور
اخبار روز
-
راهاندازی سامانه «صورا» نمادی از حفظ نگاه بلندمدت در شرایط جنگی است
-
الگوی مصرف آب در سراسر کشور در دست اصلاح است
-
ایران در دسترسی به آب شرب شهری و روستایی جزو کشورهای پیشرو جهان است
-
پایداری صنعت شیلات جنوب کشور در سایه تنشهای منطقهای
-
تولید 21 تن خاویار پرورشی طی یک سال گذشته
-
حضور قابل توجه گردشگران در نوار ساحلی گیلان
-
محیط اطراف بیمارستان محک پاکسازی شد
-
عبور عملیات بازگشت حجاج توسط «هما» از مرز ۲۰ هزار نفر
-
ترانزیت ریلی نفت خام قابل انجام است اما از نظر اقتصادی توجیه ندارد
-
دشمن آمریکایی-صهیونی برای فروپاشی ایران آمده بود؛ نتیجه، انسجام بیسابقه ملت ایران شد
-
چهلوهفتمین دوره آموزشی کالاهای خطرناک برگزار شد
-
حضور ایران در بریکس فرصتی راهبردی برای ارتقای دیپلماسی شهری و توسعه بازآفرینی شهری است
-
آغاز به کار پویش هرمزِ جان «شبکه ملی دریادلان»
-
کریدور انرژی سبز «خزر- دریای سیاه» به دنبال چیست
-
ضرورت راهبردی باز تعریف پدافندغیرعامل در جزایر هرمزگان
-
رقابت شدید چین و هند در آبهای مالدیو
-
محدودیتهای جغرافیایی در توسعه دریایی کشورها
-
سفرههای کوچکتر با نان گرانتر
-
آیا آینده اقتصاد ایران از کریدورها میگذرد؟
-
آبگیری 90 درصدی تالاب بین المللی شادگان
