شهردار کرج خبر داد:

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ۴ دستگاه نردبان آتش نشانی

البرز- عینی خبرنگار اقتصادسرآمد- شهردار کرج سال آتی را سال تحول در حوزه ناوگان آتش نشانی ارزیابی کرد و افزود: رقم ۴۰۰ میلیارد تومان برای خرید ۴ دستگاه نردبان که از نیازها و اولویت های اساسی حوزه ایمنی و آتش نشانی ست برای سال آینده در نظر گرفته شده است. مهرداد کیانی در آیین رونمایی از ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی این دستگاه با اذعان بر اینکه کرج یکی از بزرگترین کلانشهرهای کشور است، اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از شاخص های توسعه شهر به تناسب این وسعت و جمعیت، رشد نکرده و ضروری است برای این امر تلاش ویژه ای صورت گیرد.
کیانی ادامه داد: اگرچه ما به استانداردهای متناسب با آتش نشانی و خدمات ایمنی دست یافتیم اما این استانداردها مورد نظر شهرداری و شورا نیست و قطعا حق مردم و شهروندان این شهر بیش از اینهاست.
به گفته این مسئول، آتش نشانان قشری از جامعه اند که امکان نجات جان انسان ها را داشته و طبق روایات اسلامی نجات جان یک انسان به مثابه نجات جان بشر است. از این رو شأن و جایگاه این افراد از اهمیتی بسزا برخوردار بوده و ما قدردان تلاش های نیروهای خدوم و جان بر کف حوزه آتش نشانی هستیم
رئیس شورای اسلامی شهر کرج خبرداد :  گفت: برای سال ١۴٠٣ به منظور تهیه تجهیزات لازم بودجه خوبی از طرف شورای اسلامی شهر کرج در نظر گرفته شده است که شاهد تحولات خوبی در این زمینه باشیم
مسعود محمدی رئیس شورای اسلامی شهر کرج در آئین رونمایی از تجهیزات و ناوگان آتش‌نشانی با بیان اینکه تجهیز ناوگان آتش نشانی دغدغه شورای اسلامی شهر کرج است افزود: شورای شهر هم در بحث معیشت پرسنل سازمان آتش نشانی و هم در بحث تجهیزات و ادوات آتش نشانی برنامه‌ریزی و اقدامات مطلوبی داشته است
محمدی ضمن تشکر ویژه از مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهردار کرج از تلاش و پیگیری‌های مجدانه همه مسولان جهت تجهیز این اداوت و ماشین آلات که  در حفظ جان شهروندان تلاش می‌کنند قدردانی و تشکر کرد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: در سال آینده در حال تهیه نردبان‌های مورد نیاز هستیم و امیدوارم قبل از اتمام این دوره شورا شاهد بهره‌برداری از نردبان‌های مورد نیاز آتش‌نشانی هم باشیم
محمدی همچنین از همکاران فعلی سازمان آتش‌نشانی و تمامی پیشکسوتان و بازنشستگانی که جهت حفظ جان و مال شهروندان تلاش کرده‌اند قدردانی کرد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت:طی بهمن ماه سال جاری آتش نشانان به ماموریت ۲۵۱ مورد حریق و ۴۹۹ مورد حادثه اعزام شده اند.
محمد یساولی رئیس سازمان اظهار کرد: طی ماه گذشته، باحضور ۲۹۹۴ نیروی عملیاتی (نفر ساعت) مستقر در ۳۲‌ ایستگاه به مدت ۷۳۶ ساعت عملیات و با استفاده از تجهیزات و تعداد هزار و ۱۰۷ دستگاه خودروی عملیاتی به ۲۵۱ مورد حریق و ۴۹۹ مورد حادثه رسیدگی کردند.  
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه ۱۰۳ مورد استقرار در سطح شهر با حضور آتش نشانان صورت گرفت، اضافه کرد: در ماهی که گذشت ۲۹۸ مورد نجات یافته، ۷۶ مصدوم و ۱۹ فوتی در حادثه‌هایی که رقم خورد داشته‌ایم و در این مدت بیش از ۲۸ هزار مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته اند.  
 وی با بیان اینکه در بین ۳۲‌ ایستگاه عملیاتی، بیشترین ماموریت در ایستگاه ۱۰۲ با ۶۷ ماموریت  ایستگاه ۱۲۳ با ۶۱ ماموریت، و ایستگاه ۱۰۶  با ۵۸ ماموریت اعزامی صورت گرفت، افزود: در حوزه معاونت ایمنی و پیشگیری تعداد ۵۱ مورد صدور جواز و ۱۶۳ مورد تائیدیه ایمنی صادر شد.  
 یساولی صدور ۲۱ مورد گواهی جهت علت حریق و تعداد ۹۴ مورد بازدید از اماکن تصرفات سطح شهر، ارائه خدمات مشاوره‌ای به تعداد ۱۳۰ مورد، اخطار ایمنی به تعداد ۲۷ مورد، در حوزه ایمنی شهری، تعداد ۳ مورد بازدید از واحدهای صنعتی در حوزه صنایع، بازدید از صنوف به تعداد ۳ مورد در حوزه اصناف از دیگر اقدامات صورت پذیرفته بیان کرد.
وی افزود:در حوزه آموزش و تربیت بدنی برگزاری ۴۵ دوره آموزش ایمنی و آتش نشانی ویژه شرکت ها، مدارس، ادارات، و داوطلبین باحضور هفت هزار و ۸۶۹ کارآموز به مدت ۱۲۷ ساعت با همکاری ۵۱ مربی و برگزاری ۴ دوره آموزشی شامل فرماندهی(برگزار کننده توسط آتش نشانی شهرداری تهران)، فرماندهی(برگزار کننده توسط آتش نشانی کرج)، بازآموزی پرسنل عملیات ورودی سال ۱۳۹۹ به بعد و آیین نگارش و مکاتبات اداری با حضور ۱۹۳ فراگیر از پرسنل سازمان، با همکاری ۴۵ مربی به مدت ۱۹۰ ساعت طی یک ماه گذشته صورت گرفت.
 اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ۴ دستگاه نردبان آتش نشانی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه